Új fékbetétek bekoptatása?
Figyelt kérdés
Van e rá valami javaslat? Ha egyből húzgálom neki a 100 szazalékos fékerőt attól bekeményedhet, vagy ilyesmi? Motorról van szó, tárcsa az a régi, csak a betét az új2019. okt. 25. 17:01
1/6 anonim válasza:
Megszoktam tisztogatni a kinyomò hengert féktisztítóval, megnézem a tárcsa állapotát, egy fa léccel visszanyomom a hengert cserekor. Más, bekoptatásról nem tudok. Tokico,Nissin,Brembo m50 esetekben jártam el így. Fontosabb az, hogy régebbi tárcsák esetén ügyelni kell a betét típusára, illetve versenybetétet én utcán nem használok.
2/6 A kérdező kommentje:
Arra gondoltam, hogy belerakom az új betétet, aztán egyből satuzgatok akkor beedződik a betét vagy tárcsa a nagy hőmérsékletektől, mert így új betéttel az elején teljesen betudtam húzni a féket, és nem kellett megijedni a nagy fékhatástól. Városba motorozgattam le fel, fékeztem egy 50-60 at minimum. Szépen, aztán érződött hogy egyre erősebben fog, utána már nyikorgott is a gumi.
2019. okt. 25. 18:22
3/6 anonim válasza:
De nem azért fog erősebben mert te megedzetted, hanem azért hogy kezd össze kopni a régi tárcsával.
Mivel azon vannak alig észre vehető hosszanti bordák és ezzel kell össze kopni.
4/6 A kérdező kommentje:
Ha beedződik Akkor azzal pont rosszat teszek elvileg, mert megkeményszik és nem fog fogni.
2019. okt. 25. 20:41
5/6 anonim válasza:
Nem acélból készülnek a fékbetétek amelyeket egy vasszén ötvözhet állapotábra szerint lehet edzeni,sőt a fékeknek vagy egy hőmérsékleti tartománya ahol a legjobban működnek. A versenybetétek pl magasigénybevételnek kitéve, magasabb hőmérsékleten működnek jól, utcán elég vadórozónak ( és hülyének ) kell lenni, hogy azok elérjék az üzemi hőmérsékletet. Esetedben semmilyen edzés, utókezelés stb azon kívül amit már az előző válaszok is leírtak - nem szükséges.
6/6 anonim válasza:
Nekem van egy uj AMG S63-am keramia fekekkel. Es varosban azt tapasztalom, hogy "akadozva fog" sot ugymond nyikorog. Kereskedesbol vasarolt 0km-es uj gepjarmurol van szo. Ez a keramia hofoka miatti hiba vagy valami nem koser a fekrendszerrel? A muszerfalon nem jelez hibat es pl. 140rol eleg "durvan" megtudja fogni az autot, mert en is azt hitten, hogy koptatni kell, igy probalgattam arra megfelelo utakon. Amit nem ertek, hogy atlagos hasznalatnal, varosban docogve miert fog olyan furan. Olyan mintha csuszna neha neha rafogna, aztan hirtelen nagyon erosen lefogja az egesz autot. Nagyon nem vagyok hozzaszokva. Van egy sima M5os BMW-m is acel fekekkel, annal ilyet meg csak veletlenul sem tapasztaltam. Csereltessem le a keramia fekeket acelra a Mercin?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!