Az autóknál miért nem a hátsó kerekeket lehet kormányozni az elsők helyett?
Nem, nem lenne konnyebb vezetni.
Parkolaskor, garazsban forgolodaskor igen, de nagyobb sebessegnel a hatsokerek-kormanyzas eletveszelyes lenne, a legkisebb mozdulatra is azonnal keresztbe allna es borulna az auto.
Nézd meg egy busz vagy teherautó mennyivel nehezebben fordul, mennyivel nehezebb egy utcába bekanyarodnia, pusztán azért, nert az első tengely kicsit hátrébb van.
Hogyan kanyarodna be egy autó? A kocsi kétharmada már a jereszteződésben, és csa most tudnál elfordulni.
#4
Egy busz, teherautó azért kanyarodik nehezebben, mert a 2 tengely között nagy a távolság.
Parkolás, lassú kanyarodás szempontjából teljesen mindegy hogy az első vagy a hátsó kerekek fordulnak, ugyanannyi hely kell, olyan mintha egy normális autóval tolatnál.
A lényeges rész nagy sebességnél van, ha a hátsó kerekeket kormányoznád, akkor sokkal instabilabb lenne az autó.
1-es írta le legjobban.
Kérdező, gondolj arra, hogy targoncáknál a hátsó kerekeket lehet kormányozni. Mert azok ugye keveset mennek előre egy adott irányban, viszont sokszor éles szögben kell kanyarodniuk ide-oda, amikor átraknak valamit.
"Nézd meg egy busz vagy teherautó mennyivel nehezebben fordul, mennyivel nehezebb egy utcába bekanyarodnia, pusztán azért, nert az első tengely kicsit hátrébb van."
Pot ettől kanyarodik könnyebben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!