A "párhuzamos közlekedésre alkalmas út" mit jelent?
Nem értem egyszerűen...Olyan mint az autópálya, hogy van 2 sáv ami az egyik irányba megy, és van megint kettő amelyik az ellenkezőbe?
Vagy 1-1 sáv van? És mi az, hogy "párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú út" ?
2 hét múlva megyek KRESZ vizsgára, de nem értek egy csomó mindent...
Meg van az a szabály, hogy autópályán mindig vissza kell térni előzés után a jobb szélső sávba. Akkor miért közlekednek mégis nagyon sokan a bal oldaliban?
Annyira bezavarnak a dolgok, mert rengeteget utaztam autóval, de nagyon sok olyan dolog van ami teljesen más mint ahogy a könyvben van, és nem tudom összerakni a dolgokat.
Egyvalamit tisztázzunk.
Van a való élet, és van az amit tanítanak.
Mivel te tanuló vagy azt kell hiba nélkül megcsinálnod ami a nagy könyvben meg van írva. Semmi mást nem vehetsz át a való életből, ezen ne is gondolkozz hogy mit miért.
De elmagyarázom.
Autópályán 2-2 sáv van, de mindig csak azzal a 2vel foglalkozz amelyikre te rámehetsz, vagyis az úttest jobb oldali 2 sávja. A külső a forgalmi sáv, az út közepe felé levő a gyorsítósáv. Neked amég oktatóval vezetsz, vagy éppen vizsgán vagy mindig a jobb oldali forgalmi sávba kell menned, és csak lassúbb járművet előzhetsz meg balra történő besorolással ( a sebességkorlátokra nagyon figyelve, hogy előzés közben ne lépjed át ). Utánna ha ez az előzés megtörtént akkor automatikusan indexet kiteszed jobbra, és visszasorolsz a sávodba, és folytatod az utadat.
A való életben nyugodtan mehetsz a gyorsító sávban ha ezzel nem akadályozod a forgalom haladását, és gyorsabban mész a külső sávban haladóktól ( magyarul Te vagy a jampi és folyamatosan előzöd a kocsikat sebességhatárokat esetlegesen nem betartva ( ezt szoktad álltalában a való életben tapasztalni amikor szüleid / ismerőseid vezetnek )), de ha látod hogy gyorsabb autó jön mögötted akkor kimész a külső sávba, szépen elengeded és ha megelőzött akkor teis kezdheted újra előzési " hadjáratodat".
Remélem érthető voltam és tudtam segíteni.
Üdv: Cs.P.
Hűűű, nagyon jól leírtad! Köszönöm szépen a válaszodat!
Na, nem éppen így volt leírva a könyvbe, pedig párszor elolvastam...
Kedves kérdező, ajánlom a KRESZ alapos tanulmányozását:
A párhuzamos közlekedéssel a 36. § foglalkozik. Rögtön az (1) bekezdés tisztázza, hogy mi a párhuzamos közlekedésre alkalmas út: "az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van". A képen látható helyzetre a (2) bekezdés ad magyarázatot: "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat". Ezen kívül autópályán a belső sáv csak előzéskor, illetve másik autós felhajtását segítendő használható. Sokan persze ennek ellenére folyamatos haladásra használják, mert azt hiszik, a B kategóriás jogosítvány a b mint belső sávra szól. Őket nem érdemes követni.
15:37 leírt egy jó nagy marhaságot is: a gyorsítósáv nem a belső sáv, hanem a felhajtáskor a besorolást segítő sáv, ahol az utazósebességre fel kell gyorsulni (innen a név).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!