Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » "A"-s jogsi megszerzésének a...

"A"-s jogsi megszerzésének a pontos menete? Valaki leírná nekem részletesen, aki már megszerezte?

Figyelt kérdés

Főleg a jelenlegi rendszer érdekel. 10 éve tettem le a "B"-s jogsit, és azóta alig vezettem kocsit, azt is csak a városomon belül. A Kresz már annyira jól nem menne, nyilván az alap dolgokat tudom, de sok mindent elfejeltettem már. Hogy zajlik az egész? Újra le kell tennem az egész kresz-t, vagy csak a speciálisan nagymotorokra szánt részét? Aztán hogy van a rutin, meg a városi? Ott mennek végig mögötted egy másik motorral, vagy autóval, és rádión kommunikáltok? És mennyire szivatnak a buktatással? Emlékszem, engem annó háromszor is meghúztak a B-s jogsinál, olyan baromságok miatt, egyszer mert hogy túl nagy gázzal indultam el, másszor meg hogy elvileg ferdén parkoltam, de azt is vízmértékkel kellett volna lemérni, mert annyira észrevehetetlen volt... Itt is direkt rámennek arra, hogy hibázz egy mikroszkopikusat, aztán meghúznak?


Neten is utánaolvasgattam dolgoknak, de engem nem propagandaszöveg, meg önreklám érdekel különféle motoros iskolákból, hanem normális elfogulatlan emberek személyes benyomásai.



2019. okt. 12. 18:03
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Kell csinálnod egy új Kresz tanfolyamot és vizsgát.


Ha az megvan akkor jön a rutin, a rutinpályán begyakoroljátok a 3db pályát.

A vizsgán szépen megcsinálod a napi ellenőrzést, majd mivel gondolom nincs semmiféle motoros jogsid, végigtolod a motort egy 8as alakban. Ezután megcsinálod a 3 pályát.


Ha ez sikerül akkor jön a forgalom. Itt ketten fogtok egyszerre menni. Kapsz egy fülhallgatót, amit a sisak alatt kell viselned, illetve egy adóvevőt. Az oktató, aki kocsival megy utánad, mondja merre kell kanyarodnod. Ha egyenesen kell menni, akkor az esetek 90%ban nem szól.

A vizsgán úgy kell menni, hogy egy "külső szemlélő" (mivel a vizsgabiztos az oktató kocsijában fog ülni) alkalmasnak találjon. Magyarul betartasz minden szabályt, figyeled a forgalmat stb.

2019. okt. 12. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Motoros forgalmi vizsgán rengeteg az olyan sztori, hogy a vizsgázó nem a feladat szabályos végrehajtására koncentrál, hanem a másik motorost követi, utánozza... ha az hülyeséget csinál, buknak mind a ketten
2019. okt. 12. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

#2 ja igen, nekem is van egy ilyen sztorim... Elég gáz volt, tekintve hogy A2-vel már levezettem 2 évet 20 ezer km-t, amikor az A-t csináltam.


Előttem a másik tanuló balról vette az egyik járdaszigetet, pedig nyíl is jelezte, hogy jobbról kéne, ami után szembesávban találtuk magunkat. Az oktatónk is jött mögöttünk kocsival. Nagyon gáz volt. Egyedül sose követtem el ilyen hibát, de még csak hasonlót se. Szerencsére nem vizsgahelyzet volt, tuti bukó lett volna.


Amúgy az első jól írta.

Beiratkozol, 8osztályos bizonyítványt stb bemutatod, kapsz egy etitán hozzáférést, otthon szépen megtanulod a KRESZ-t, gyakorolsz online, majd amikor minden modulon sikeresen túljutottál, kérsz egy vizsgaidőpontot (vagy akár előtte). Vizsgáig is gyakorolsz, megcsinálod a KRESZ-t, majd kezdődik a rutin. 3 pálya van, különféle feladatokkal. Megtanulod mindhármat, levizsgázol, utána jöhet a forgalomban való vezetés. Általában 16 óra. Vizsgázol és ennyi. Vársz amíg megjön a plasztikkártya.

2019. okt. 12. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!