Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a sebességváltót használjuk...

Ha a sebességváltót használjuk a kézifék helyett (álló helyzetben) az károsítja a váltót?

Figyelt kérdés
Vannak akik parkoláskor nem a kéziféket használják hanem sebességben hagyják a váltót és így nem gurul el a kocsi.Nyilván az nem tesz jót a váltónak ha nagy lejtőn csinálják ezt de mi a helyzet ha egy aránylag vízszintes helyen csinálják ezt ahol ha üresben hagynák a váltót akkor elgurulna a kocsi? (Tehát lenne terhelés a váltón) Ez a kérdés vonatkozik normál személygépkocsira és mikrobuszra is.Jól teszik azok akik parkolásnál inkább sebességben hagyják a váltót ahelyett hogy a kéziféket használnák?
2019. okt. 10. 19:21
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Semmi baja nem lesz. Nálam az udvar síkban egyenes és mindig így rögzítem a kocsit éjszakára.
2019. okt. 10. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 tothp ***** válasza:

A váltó sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve dinamikus gyorsításkor,mint így álló helyzetben hagyva.

Én is így parkolok. Főleg télen. Akkor ugyanis a haladáskor felszedett kosz belefagyhat a kézifékkötélbe, a fékdobba. meglepetést okozhat.


szabály, hogy minél kisebb fokozatban legyen az autó. mert 4-esben hagyva lejtőn, akár még a motort is visszaforgathatja(magyarul:elgurul)

2019. okt. 10. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Mindig sebességbe hagyom az autót,kivéve a totál sík udvarunkba hagyom üresbe.

Jó párszor látni olyat itt a hiper pakolójába,hogy kigurul az autója,a vízelvezetés miatti minimális dőlése van a parkolónak...mert a jó kis megszokás,hogy üresbe belöki,de a kéziféket valamiért akkor már nem húzza be. Én sebességbe hagyom és kéziféket nem használom és nem gurul sehova

2019. okt. 10. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
48%
Mondjuk egy csekély lejtőn sebességben hagyva folyamatosan feszül a vezérműszíj ami annak az élettartamát csökkenti.
2019. okt. 10. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Nem lesz semmi baja, de én ott látom a hibát hogy ha állandóan így áll meg, egyszer meg behúzza a kéziféket és az meg beragad.

Mert nincs bejáródva és rozsdásodik, telerakodik kosszal piszokkal és vége.

A kéziféket mindíg kell használni, járatni és akkor soha nincs vele baj.

2019. okt. 10. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 tothp ***** válasza:
100%

4-es: A vezérműszíj mindíg kap extra feszítést, amikor valamelyik szelepet nyitja. Szóval menet közben (kis túlzással) állandó dinamikus "rángatásnak" van kitéve.

A legkisebb erőhatás akkor éri ha áll. Tök mindegy, hogy sebességben vagy üresen.

Az autót ilyenkor az alábbi dokgok tartják egyhelyben: a hajtáslánc belső surlódása. Ez minimális. A váltó és a végáttétel "önzáródása"(a kerék nehezebben forgatja a motort, mint a motor a kereket) ez több, de nem sokkal.

Ami jelentősebb: A zárt hengerekben fellépő statikus kompresszió.(értsd mindkét szelep zárva, a henger terjeszkedési, vagy sűrítési fázisban áll.)

2019. okt. 11. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!