Motorosok! Tudnátok pár sorban jellemezni az ismertebb motormárkákat?
Semmit nem tudok róluk a nevükön kívül, hogy melyik az amit érdemesebb venni, mi jellemző a márkára stb.
Illetve hogy melyik a kedvencetek és miért?
Pl
Köszönöm
Suzuki, Kawasaki, Honda, Ducati, Yamaha, Vespa...
Húha, már most érzem, hogy le leszek pontozva, nem lehet itt jó választ írni :D Sebaj.
Disclaimer: alább csak a saját egyéni véleményem lesz leírva, ami 4 év és 40 ezer km tapasztalatra lesz építve.
Amiket eddig próbáltam már legalább 1-2 órát, ilyen sorrendben: Yamaha Diversion 400, 2005 MZ 125SM (első motorom, 5000 km), Yamaha XT 125, Suzuki DRZ 125 L, 1998 Suzuki XF650 (második, 15000km), 2008 Suzuki SV650, 2015 Honda Vision 110, Yamaha TDM900 (harmadik, 20000 km), 2019 BMW R1250GS, 2018 KTM Duke 125, 2018 KTM Super Adventure 1290 S.
Az olasz márkák legtöbbje karakteres dizájnú, érzésű, viszont mondjuk a Ducatikról sokan azt mondják, hogy több gondozást igényelnek a többinél, magyarul a hazai Ducati-állomány nem a legmegbízhatóbb európai viszonylatban, miután itthon sokan próbálnak legolcsóbb megoldásokat keresni, aminek hosszú távon gyakran a motor látja a kárát. Ez igaz a többi márkánál is, ami soktulajos és öregebb, viszont mondjuk a régebbi japán motorok nem annyira érzékenyek erre, mint a Ducatik, emiatt általában jobb állapotban átvészelik a hanyag gazdákat.
A japán négyes közül igazából bátran választhatsz, általában megbízható, jó motorjaik vannak. A Suzuki kicsit mindig a minimalistább vonalat képviselte, habár az utóbbi években ők is sokat modernizálódtak. Volt egy '98-as Suzuki Freewindem, szerettem, egyszerű volt, megbízható, de gyenge volt a fékereje, illetve puha a felfüggesztése. A Suzuki egy-két egyéb modelljénél is hallottam, hogy a fékerő hagy kívánnivalót maga után (az új, 2014 utáni 650Vstrom pl). A Freewind után egy Yamahára ültem át (TDM900), amivel majdnem lefejeltem a műszerfalat az első erősebb fékezésmnél. Ott tűnt fel igazán, milyen gyenge volt a Freewind fékrendszere. Igaz, hogy a TDM az R1-től kapta a féket (az egy ismert Yamaha sportmotor).
Kawasaki kicsit a kakukktojás a 4 japán közül, abból a szempontból, hogy kevéssé ismert, szerintem itthon kevesebb van belőle, mint a másik háromból, talán a Kawasaki Ninja széria dobja meg a számokat. Pedig van nekik néhány elég jó túraendurójuk, KLE500 meg KLR650 pl.
Honda is nagyon jó, megbízható motorokat csinál alap esetben. Nem próbáltam még a Visionön kívül Hondát, úgyhogy nem igazán van személyes tapasztalatom, de néhány barátomnak az van/volt és elégedettek voltak vele.
Vespáról nem igazán hallottam se jót, se rosszat. Szerintem jól néznek ki, viszont ár-érték arányban nem jó. Megnéztem a katalógust anno és szerintem eléggé el vannak szállva az áraikkal.
Esetleg még ide lehet venni a BMW-t. Nagyon jó motorjaik vannak, de eléggé drágák újonnan is, használtan is, valamint a fenntartásuk is gyakran drágább. A bátyámnak egy F650GS Dakarja van, és ez alapján mondom. Újak azért drágábbak, mert mindenféle segédelektronikával vannak felszerelve, ami mondjuk a japán vetélytársaknál kevésbé jellemző. Mondjuk vegyük pl a Suzuki DL650 XT-t, 2,75M az alapára, ugyanez a kvázi vetélytársnak tekinthető BMW F750GS-nél pedig 3,3M. Egy használt F650GS meg kb 6-700 ezer, miközben az alig más évjáratú egyéb japán túraendurók 1-200 ezerrel olcsóbbak rendszerint. A BMW is megbízható motorokat csinált, ha gondozva volt rendszeresen a tuláj által, ez is jó döntés lehet. Egyik nagy marketingfogásuk az volt, hogy ők adták a motorokat és alkatrészellátást Charley Boorman és Ewan McGregor motoros túráihoz (Long Way Round, Long Way Down, amúgy ajánlom mindkettőt megnézésre).
Kb ennyi dióhéjban, ami eszembe jut. Írj, ha van valami konkrétabb kérdésed.
Illetve érdemes nemzetközi fórumokat is olvasgatni, ha érdekel a téma, szélesebb rálátást nyerhetsz a dolgokra.
Nem nagyon lehet erre válaszolni,konkrét típus és évjárat amire lehet hagyatkozni.
vegyük lapul pl az én motorom.
2008-as kawasaki z1000
ennek pl 4generációja van. 2003-2006 2007-2009 2010-2013 2014-napjainkig talán jövőre jön ki egy kompresszoros zh2
szóval a gen1 953ccm alul kevesebb nyomaték feljebb durván megindul.
gen2 953ccm alul is erősödött,feljebb már nem olyan durva a megindulás ennek köszönhetően,egyenletesebb lett.
gen3 1043ccm,itt már ugrott egyet a teljesítmény is,a szélvédelem gyengült.
gen4 1043ccm szintén erősödött, durván reagál a gázra,szélvédelem egyenlő a nullával.
én mint Z1000 tulaj azt mondom hogy gen3ig kellene nekem Z.
a gen 4 kinézetre tetszik de őszintén szólva jobban kéne egy gsxs1000 helyette ha már 0 szélvédelem van.
szóval még adott márkán és szérián belül sem nagyon lehet pár szóval jellemezni mert nagyon eltérnek azon belül is a generációk.
valamint így nem lehet választani. úgy lehet ha pl alapból valamiért vonz az egyik,vagy kinézet vagy egyszer ültél olyanon vagy gyerekorod óta az az álmod stb de simán jellemzés alapján nem tudhatod hogy az lesz e az a motor ami teljesíti az elvárásod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!