Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ az hogy leáll e a...

Mitől függ az hogy leáll e a start-stop rendeszeres autó motorja vagy nem?

Figyelt kérdés

A céges autó fel van szerelve ilyen rendszerrel, és fura mert általában a piros lámpánál megáll a motorja, de nem mindig. Ez mitől függ?


Ez nem káros az autónak? Van hogy egy perc alatt 3-4x indul újra. Főleg amikor hideg a motor, mert nem üzem meleg motornál is ki szokott kapcsolni a motor.


2019. okt. 5. 19:36
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Az enyém kb 20 szenzor adatától függően áll le vagy nem.

Figyeli többek között:

- a motor hőmérsékletét,

- a külső hőmérsékletet,

- az akku töltöttségét,

- a fűtés/hűtés (klíma) igényt,

- elegendő-e a fékvákuum,

- turbó hőmérsékletét,

stb...

2019. okt. 5. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Ja, még ennyi, hogy tök hideg motornál nálam nem állítja le, de nem is várja meg a teljesen üzemmeleg állapotot. Ha már langyos a hűtőfolyadék (és más tiltó ok, amiket felsoroltam nem áll fent), akkor leállít.
2019. okt. 5. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
60%
Kukába az ilyen szemét autókkal
2019. okt. 6. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
53%

Arra kérdésre, hogy nem káros-e:

az indítómotoron és az akkumulátoron kívül másra nem nagyon jelent ez fokozott igénybevételt, azokból meg erősebb van a start-stoppos autókban. Ahogy írták is előttem, ilyenkor már van rendes kenés (ha mindig a hideg olajat kellene felszedni a teknőből az baj lenne, de itt nem ez a helyzet).

Ami még határeset, hogy a kipufogó és a katalizátor egy kicsit lassabban melegszik be ha a reggeli dugóban gyakran leállítja a motort, de gondolom ez is bele van számolva.

2019. okt. 6. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Azért az indítás pillanatában ha meleg is az olaj az olajteknőben nincs azonnal olajnyomás. Ez jelenthet hosszú távon nagyon minimális többletkopást, de nem igazán jelentős. A reggeli első hidegindítás valóban sokkal jelentősebb. Hogy érzékeltessem a dolgot ez kb azt jelenti hogy ha a motor start-stop nélkül teljes élettartama alatt elmenne 600.000km-t, akkor s/s-pal "csak" 560-570.000-et fog.
2019. okt. 6. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
56%
#5 az olajteknoben amugy sincs olajnyomas, koszonjuk az ertelmes valaszodat :)
2019. okt. 6. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
51%
Ki írta, hogy az olajteknőben kellene olajnyomásnak lennie?! Ha csendben maradtál volna, bölcs maradtál volna. Talán meg kellene tanulni szöveget értelmezni a beszólogatás helyett!
2019. okt. 6. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
42%

Aham, és előtte, utána nem volt semmi, ugye???

Akkor tessék:

"Azért az indítás pillanatában ha meleg is az olaj az olajteknőben nincs azonnal olajnyomás."


A gyengébbek kedvéért ez azt jelenti, hogy hiába áll meleg állapotú jól szivattyúzható olaj az olajteknőben, amikor ráindítasz a motorra, idő még mindenhova eljut.


Részletesen értelmezve:

Ha a meleg motort leállítod, a meleg olaj nagy része tudomásom szerint az olajteknőben gyűlik össze. Te olyan okos vagy, mindjárt megírhatod, ha nem így van. Amikor indítod az autót, idő kell az olajszivattyúnak amíg felnyomja a legfelső olajozási pontig. Ha hideg, dermedt az olaj akkor több idő kell, de ha meleg jól szivattyúzható az olaj, akkor sem azonnal van jelen mindenhol az olaj, kevesebb idő kell neki a hideg állapothoz képest, de akkor sem nulla. Ez alatt nem tökéletes a kenés. Nyilván ekkor sem zéró, mert valamennyi olajfilm marad a felületeken, de nem annyi, mintha folyamatosan üzemszerűen bőven kapná az olajat. Így hosszú távon több százezer km alatt nagyobb lehet a kopás, mintha folyamatosan járna a motor, nem lennének többlet leállítások a start-stop miatt.


Erről volt szó és nem másról. Még akkor is ha részleteket ragadsz ki az írásomból és megpróbálod félremagyarázni. Arról nem tehetek, hogy nem tudsz egy mondatot egészében, az előzmények tükrében értelmezni. Én itt befejeztem, mert ez részedről egyértelműen csak a kötekedésről szól. Aki tud szöveget értelmezni, úgyis érti miről van szó, a kötözködéseid felett pedig tud lapozni.

2019. okt. 6. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
A motor itt sokadlagos szempont, a turbó fog úgyis leghamarabb ennek áldozatául esni illetve az aksi (ami drága és ha rendszeresen megyen a start-stop akkor max 4év amit kibír, de lehet csak 2-őt pl az új hondákban).
2019. okt. 6. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!