Mitől függ az hogy leáll e a start-stop rendeszeres autó motorja vagy nem?
A céges autó fel van szerelve ilyen rendszerrel, és fura mert általában a piros lámpánál megáll a motorja, de nem mindig. Ez mitől függ?
Ez nem káros az autónak? Van hogy egy perc alatt 3-4x indul újra. Főleg amikor hideg a motor, mert nem üzem meleg motornál is ki szokott kapcsolni a motor.
Az enyém kb 20 szenzor adatától függően áll le vagy nem.
Figyeli többek között:
- a motor hőmérsékletét,
- a külső hőmérsékletet,
- az akku töltöttségét,
- a fűtés/hűtés (klíma) igényt,
- elegendő-e a fékvákuum,
- turbó hőmérsékletét,
stb...
Arra kérdésre, hogy nem káros-e:
az indítómotoron és az akkumulátoron kívül másra nem nagyon jelent ez fokozott igénybevételt, azokból meg erősebb van a start-stoppos autókban. Ahogy írták is előttem, ilyenkor már van rendes kenés (ha mindig a hideg olajat kellene felszedni a teknőből az baj lenne, de itt nem ez a helyzet).
Ami még határeset, hogy a kipufogó és a katalizátor egy kicsit lassabban melegszik be ha a reggeli dugóban gyakran leállítja a motort, de gondolom ez is bele van számolva.
Aham, és előtte, utána nem volt semmi, ugye???
Akkor tessék:
"Azért az indítás pillanatában ha meleg is az olaj az olajteknőben nincs azonnal olajnyomás."
A gyengébbek kedvéért ez azt jelenti, hogy hiába áll meleg állapotú jól szivattyúzható olaj az olajteknőben, amikor ráindítasz a motorra, idő még mindenhova eljut.
Részletesen értelmezve:
Ha a meleg motort leállítod, a meleg olaj nagy része tudomásom szerint az olajteknőben gyűlik össze. Te olyan okos vagy, mindjárt megírhatod, ha nem így van. Amikor indítod az autót, idő kell az olajszivattyúnak amíg felnyomja a legfelső olajozási pontig. Ha hideg, dermedt az olaj akkor több idő kell, de ha meleg jól szivattyúzható az olaj, akkor sem azonnal van jelen mindenhol az olaj, kevesebb idő kell neki a hideg állapothoz képest, de akkor sem nulla. Ez alatt nem tökéletes a kenés. Nyilván ekkor sem zéró, mert valamennyi olajfilm marad a felületeken, de nem annyi, mintha folyamatosan üzemszerűen bőven kapná az olajat. Így hosszú távon több százezer km alatt nagyobb lehet a kopás, mintha folyamatosan járna a motor, nem lennének többlet leállítások a start-stop miatt.
Erről volt szó és nem másról. Még akkor is ha részleteket ragadsz ki az írásomból és megpróbálod félremagyarázni. Arról nem tehetek, hogy nem tudsz egy mondatot egészében, az előzmények tükrében értelmezni. Én itt befejeztem, mert ez részedről egyértelműen csak a kötekedésről szól. Aki tud szöveget értelmezni, úgyis érti miről van szó, a kötözködéseid felett pedig tud lapozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!