Ha dízel autóm van fontos egy bizonyos idejű városban használat után autópályán meghajtani?
Mennyi idő után?
Mennyire kell meghajtani?
Fontos-e ez egyáltalán?
Városban használom napi 20-25 kilómétert, úgy hogy közben hagyom teljesen kihülni.
Amire te gondolsz, az a kiégetés. Boyracer hülyegyerekek, meg életközépi válságba jutó apukák erre szokták fogni, ha valahol lefotózzák őket 170-el.
Az alacsony fordulat és a hidegen járatás nem tesz jót a dízelnek, lerakódik a kipufogórendszer, ezt lenne hivatott a gyorsabb járatás orvosolni.
Azt mindig elfelejtik, hogy lehet ezt kettesben 70-el is csinálni...
A korom kiégetése nem úgy működik, hogy hideg motorral száguldozni kell 20 kilométeren keresztül, hanem teljesen bemelegedett motorral megtenni hosszabb távot, hogy közben a lerakódás egy részétől megtisztuljon a rendszer (a hamu úgyis ott marad, tehát a részecske szűrő előbb-utóbb cserés lesz, de a cél, hogy utóbb legyen az)
Időnként el kell tehát menni hosszabb túrákra, kirándulni, az oda-vissza úton a rendesen átmelegedett rendszerből kiég a korom, a sebesség korlátokat betartva is.
Nem feltétlen kell pályázni,d e érdemes 2-3 hetente de minimum havonta egyszer elmenni vele legalább egy50 km-es útra. Az első 20 km legyen normális tempóban, nem agyon csapatni magas fordulaton hanem szépen normálisan menni vele, aztán ha már szépen be van melegedve na akkor lehet picit odatenni neki mondjuk hármasba 3000 körüli fordulaton menni vele 10 km-t egy gyorsforgalmi úton is például nem feltétlen kell erre pályázás.
A lényeg hogy a lerakódott korom kiégjen, meg ha már meleg a motor akkor lehet magas fordulatokon váltani a sebességet ettől az autó is jobban fog menni.
Néha egy benzinessel sem árt ezt megtenni de ott elég 2-3 havonta. vagy fél évente.
Köszönöm a válaszokat! Esetleg lehet valahonnan tudni, hogy mennyi lerakódott korom van a részecskeszűrőmben?
Vagy megsaccolni, hogy most már kéne neki ez a "kiégetés"?
https://www.youtube.com/watch?v=gvb4i5W2lFg
Nem csak a részecskeszűrő miatt nem szereti a dízel motor a hidegen járatást, régi dízelekben még nincs is részecskeszűrő, de azok sem melegszenek be könnyen, és minden motor (benzines is) üzem-meleg állapotban működik a leghatékonyabban.
Minél bonyolultabb egy motor, annál több a hiba lehetőség is, a dízeleket nem véletlenül szeretik sokan, legalább addig, amíg nem jön elő egy drága javítás szükségessége - sokan olyankor adják el a dízel autót, költsön más százezreket a javításra.
Részecske szűrőn kívül lehet kettős-tömegű lendkerék, turbó, vagy adagoló meghibásodás is, ami nem azt jelenti, hogy minden dízelen nálad fog elromlani, de ha van az autóba építve, a meghibásodás esélye nem nulla.
A gázolaj tökéletlenül ég, ennek eredménye a korom, amit újabban utóégetéssel tovább égetnek, de úgy is marad utána hamu (lásd a videót)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!