Néhány ember miért akarja a vezérlést cserélni 80 - 100 ezer km-nél? A Szíjj simán elmegy 150 ezret, a lánc meg pláne! Nem?
Figyelt kérdés
2019. szept. 27. 20:26
2/9 anonim válasza:
Van mellette egy olyan hogy /év.
3/9 anonim válasza:
És ha mégse megy el hanem elszakad ?
5/9 anonim válasza:
Az én autómnál 60 ezer kilométerenként kell cserélni, ez van előírva, és be is van tartva.
7/9 anonim válasza:
Én egy bérelt G Astra 1.4 twinportot már nyírtam ki 184E kmnél. Fiatal voltam és vadállat(öt kocsit tettem összesen kukába motorikusan). 1 padló leugrottam a kuplungról, 30 méter emelkedőt végigfütyülte azt nyekk átfordult a vezérlés. Bevontattam Fehérvárra, szerviz és autókölcsönző, mondta az egyik alkalmazott, hogy az még az eredeti vezérműszíj volt. Én meg mondtam, hogy velem nem számoltak. Ha időben cserélték volna semmi baja nem lett volna a kocsinak.
8/9 anonim válasza:
Mert többnyire ez van előírva plusz 5 év amit elbír. 5 év után már a szíj anyaga "elfárad" rugalmatlan lesz és hajlamosabb a szakadásra. Ezt az első autómon én is elhanyagoltam. Amikor megvettem az eladó mondta hogy kb 20.000 km után lesz esedékes cserélni és már 4 éve hogy rajta van. Én persze tojtam rá, nem érdekelt azt tudom hogy azóta kb 14 ezer km-t mentem vele talán még annyit sem. Aztán elkezdett fütyülni, meg nyikorogni meg kegyetlen kerregő hangja volt már. Akkor elvittem szervizbe és amikor leállítottam csak egy durranás szerű hangot hallottam. Amikor szóltak hogy álljak be a műhelybe be nem indult, jöttek betolták és akkor látták hogy a vezérműszíj elszakadt. A vízpumpa is beállt rajta lényegében emiatt erőlködött és elszakadt és hatalmas mázlim volt hogy akkor állítottam le mert így nem tett benne akkora kárt. Persze volt így is maradandó baja, de legalább tudtam egy darabig használni viszont egyre rosszabb is volt. Akkor ismerős szerzett bele nekem másik motort az megvolt, igaz annak a cseréje, papírozása került annyiba majdnem mint amennyiért eladtam. Azzal az autóval csak buktam igazából mert erre nem figyeltem oda. Aztán amikor már másik autóm volt ott az előírást erre vonatkozóan betartottam rendesen. Mondták is nekem hogy érdemes betartani mert nem véletlen írja elő a gyár amit mérnökök kiszámoltak hogy meddig bírja. Persze ez is arra értendő ami normális márka még ha nem is gyári de kb olyan minőségű utángyártottat érdemes csak bele venni olcsó vackokat érdemes kerülni mert azok fele annyit sem bírnak.
9/9 anonim válasza:
Mégha csak ennyinél akarnák cserélni!
Az autómnak 10év/100.000km a gyári ajánlott csereperiódusa szíjkészletre. Én mindig ennyinél cseréltem, mindig gyári szettre és még soha nem szakad el. De ezért már itt az oldalon le lettem hülyézve, mert állítólag 30.000km-enként "kell" cserélni, hogy ne kelljen parázni a szakadástól. Az ilyenekkel nem szoktam vitatkozni, mindenki tegyen belátása szerint! Én bízom benne, hogy az autómat nem dilettánsok tervezték, és az ilyen értékeket sem hasraütésszerűen határozták meg. Az eddigi saját tapasztalatom ezt igazolni is látszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!