Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudni hogy az egyik...

Benyovszky Oszkár kérdése:

Honnan tudni hogy az egyik gyertya nem gyújt?

Figyelt kérdés

2019. szept. 26. 16:44
 1/9 A kérdező kommentje:
Vagy azt hogy milyen állapotban vannak.
2019. szept. 26. 16:45
 2/9 anonim ***** válasza:
35%
Ha hozzá férsz a gyertyakupakokhoz akkor alapjáratnál egyenként egy ronggyal elhúzód a gyertyákról meg vissza, amelyiknél nem változik az alapjárat, na az a gyertya rossz.
2019. szept. 26. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Vortrex ***** válasza:
23%
Kiveszed mind a négyet, sorban egymás mellé teszed, és amelyik eltér a másik háromtól, azzal van valami.
2019. szept. 26. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
20%

Ha egy gyertya "nem gyújt" ;) nincs rendes alapjárat, nem forog ki rendesen, és nincs elég erő a motorban.

Ezen kívül prüszköl durrog a motor, és megnő a fogyasztás is.

2019. szept. 26. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
71%

#2 nem nyert. Ma már a legtöbb autónak kétkimenetű trafói vannak, ha lehúzod az egyik pipát, a másik henger sem gyújt, mert a két gyertya sorba van kötve, két-két dugattyú egyszerre van a felső holtpontnál, ezért lehet megtenni.

Nem okoz gondot, mert a széndioxiddal vegyes vízgőz sokkal kisebb ellenállású, mint a benzingőzzel telített levegő, így a gyújtandó hengerben sokkal nagyobb lesz a szikra energiája (nagyobb feszültségű lesz az ív).

Szóval ha a motor háromhengerezik, és lehúz egyet, akkor esélyes hogy csak egy működő henger marad, ha működő 3-ból 2 kiesik.

2019. szept. 27. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nincsenek sorba kötve a gyertyák. 99-es VW.
2019. szept. 27. 15:21
 7/9 anonim ***** válasza:
85%

Ha még régimódi elosztós gyújtás, akkor működik a lehúzom-meghallgatom módszer.

Ha jót akarsz, először húzd le a kábelt, aztán indíts. Csúnyán meg tud vágni pipán keresztül is, ha nem így teszel. Három esetben valszeg be sem fog indulni, csúnyán fog kéthengerezni. Amelyik lehúzása után ugyanúgy jár mint előtte, abban a hengerben nem történnek munkaütemek.

2019. szept. 27. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
85%

Próbáld ki hogy elindítod az autót aztán kívülről ráteszed a kezed a mondjuk a motorháztetőre és figyelsz. Ha egy picit egyenletesen érzed a rezgést/remegést és utána hírtelen mintha egy nagyobbat remegne (mint pl mikor az embert kirázza a hideg) és ezt ismételgeti akkor ott gyújtáskimaradás van. Nem tudom hogy ezt minden autónál észlelni lehet így de én pár autónál már így észrevettem ezt a hibát.

Ha meg esetleg profibb megoldás kell akkor diagnosztikai műszert rá kell kötni az autóra és azzal 1-2 dologba bele lehet túrkálni. Na és ott van olyan hogy ki lehet kapcsolni hengerenként a gyújtásokat. Végig kell próbálni mindegyiket. Pl egy 4 hengeres motornál ha kikapcsolod az 1-es számú gyújttást és ott van a hibás gyertya akkor nem történik semmi. Viszont ha olyat kapcsolsz ki ami működik akkor le fog fulladni a motor mivel 2 henger nem elég hogy megforgassa a motort. Viszont ezek a műszerek többnyire autószerelő műhelyekben vannak tehát ezt otthon nem nagyon tudod megcsinálni

2019. szept. 28. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, mindenkit előnyösen linkeltem.
2019. okt. 14. 15:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!