Gyűrű törésnek mik a tünetei?
Most lett felújítva a hengerfej, gyűrűzték is az autót. Túl vagyok 6000 km-en. Olajat nem ette.
Elkezdett kerregő hangot adni, olyan dízeles csattogás a hengerfej felől. Menet közben is hallok valami kis csattogást.
Teljesítményben nem észleltem változást.
Mit csináljak vele? Kezdek belefáradni ebbe az autóba.
Pedig nagyon szerettem.
:(
annak hangja nincs, ha most lett cserélve.
Az csak kompresszióméréssel derül ki. Vagy olajos a gyertya, ha benzines.
Lehet elugrott vezérlés, rossz szelephézag, eltört szelepvezető, stb.
Ha már végre írnátok, milyen autóról van szó, nem kéne totózni.....
Peugeot dieselnél sokan nem cserélnek vezérműláncot csak vezérmű szíjat.
Lehett az a baj,ha diesel.
Bocsánat.
2.2 16v (Z22SE) Astra G
Olajra/szintre nagyon figyelek. Mobil 3000 xe 5w30 van benne.
Vezérműlánc 30.000 km. Tavaly volt cserélve a teljes vezérlés is.
Viszont most reggel, hideg motornál nem hallottam.
Tegnap este megküldtem kicsit, olyan 4500-5000-es fordulaton mentem vele kb 10 percig.
Főnököm azt mondja, hogy attól is lehetett, hogy a nagy hőtől, felhígult az olaj, és el is tűnt kb 1 deci.
Akkor ez lehetett?
Sajnos nem értek hozzá...
Nem nagyon fogom erőltetni pályán ezt a tempót.
Ha 10 perc alatt eltűnik 1 dl olaj, akkor az már úgy füstöl, hogy ledudálnak az útról - ha meg nem eszi, hanem elengedi valahol, az egész autó alja olajos kéne legyen.
Biztos, hogy akkor tűnt el az olaj ?
Frissen felújított nem kellene hogy fogyassza az olajat egyáltalán.
Ha korrektek ahol csinálták, vidd vissza. Ha nem, vidd el máshová, találják ki mi a baja es úgy menj vissza.
Új gyűrűkkel egy ideig nem szabad neki nagyon taposni...
Hogy most erre elég volt-e a 6e km azt a szerelő tudná megmondani.
Gyűrű törésnél jelentősen visszaesik az erő, illetve az adott hengernél előfordulhat égéskimaradás, főleg hideg motornál. Illetve zöröghet állandóan.
+ jelentős olajfogyasztás: 1000km alatt 1 liter vagy több.
Ha ezek nincsenek meg akkor szerintem nem gyűrűtörés lesz ott a gond.
na igen.... elfelejtettem a kompressziómérést, de azt már írta más is :)
Az nem nagy pénz illetve 5 perc alatt megvan.
Én a helyedben azzal kezdeném!
Törött gyűrűnél jóval kevesebb a kompresszió.
Akkor gyűrűtörés is kizárva, mert jól megy. Semmi változás a teljesítményben.
Mindenképp meg lesz nézve alaposan.
Egyébként azt mondták, az első 1500 km után olajcsere, majd 4000 után megint és utána fokozatosan terhelhetem.
Addig viszont 3000-es fordulat max.
Ezt be is tartottam.
Csak bes*artam egy kicsit, mert próbálok mindent megadni az autónak ami kell, és nem keveset költöttem már rá.
Nem örülnék egy újabb generálnak.
Köszi mindenkinek a válaszokat! Hasznos volt. Mentek a zöld kezek. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!