Árt-e a motornak ha településhez érkezve ötösben hagyva a váltót visszalassul az autó 50km/h-ra és tartja a sebességet gázadás nélkül is?
Érdemesebb magasabb fordulaton járatni a motort, jobb lesz a kenése, intenzívebben mozog a kipuffogórendszerben a füst, ergo nem rakódik be olyan könnyen.
A "kiégetés", (boyracerek és öregedő férfiak első mentegetőzése, ha lefotózzák őket 170-el az autópályán) nem hülyeség. Az állandóan hidegen, alacsony fordulaton hajtott motor után tényleg lerakódik a kipuffogórendszer (részecskeszűrő, katalizátor, de akár csak a cső fala), szűkül az átmérő, a motor szép lassan megfojtja magát. Ha viszont sikerül néhány 10 km-en magas fordulaton húzni a motort, akkor ezt a kokszot tényleg ki tudod égetni, és utána dinamikusabb lesz a motor. Persze ezt meg lehet tenni 2-esben 80-al, vagy 5-ösben 200-al, a különbség a kiküldött csekk összegében jelentkezik.
Kérdés, milyen motorral szerelt az az autó, pl az én öreg dízelemmel csak így járok.
Mondjuk azon nincs tempomat, de 50-nél 50-ben van vízszintes terepen.
Ami a mai autókat főleg kinyírja, az a vissza nem kapcsolással járó előzés, gyorsítás.
Akkora pofont ad a csapágyaknak, hogyha nem valami gépzsír van olaj helyett a karterban, akkor az kopik elég intenzíven. Ilyen helyzetben mindig vissza kell kapcsolni, és pörgetni, persze azt se nagy fordulaton.
Az a lényeg, mindig könnyedén járjon a motor, erőlködés nélkül.
Ha nem túl alacsony a fordulatszám, akkor nem gond. Sőt így kevesebbet fogyaszt.
Ami fontos, hogyha újra gyorsítasz, akkor vissza kell kapcsolni, mert az alacsony fordulatszám nagy gázpedálállással az a legrosszabb kombináció.
Írja a kérdező, hogy gázadás nélkül tartja a sebességet.
Szerinted az alapjárat, az elég magas fordulat? Esetleg az emelt alapjárat?
A kérdésedre válaszolva: nem árt, ha úgy gurulsz, ahogy írod.
Igen, szabad így vezetni autót.
Ja, hogy alapjáraton kínzod szerencsétlent?
Az viszont hosszú távon biztos nem használ a motornak és valószínűleg többet is fogyaszt így, mint 4-esben kicsi gázzal.
Egyébként az újabb autók ilyen esetben maguktól kis gázt adnak (emelik az alapjáratot), hogy megelőzzék a lefulladást. Nem kell ehhez 5000 köbcenti, az 1.3-as kisautóm ugyanezt csinálja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!