Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW e21 milyen motorral...

BMW e21 milyen motorral érdemes? Tipus hibák? Ár érték arány?

Figyelt kérdés
Egy BMW e21 vásárlásában gondolkozok, és az lenne a kérdésem, hogy milyen motoral érdemes venni, mi a relatív normális ár, és, hogy mik a típushibái pl. Hol rozsdásodik könnyen? És milyen hozzá az alkatrész ellátás. Úgymond napi használatra venném, nem akarok tömeg autót, tuning stb kizárva, ezért egy kis befektetés is lenne.

2019. szept. 14. 01:18
 1/5 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
74%
Valami BMW S fórum esetleg?
2019. szept. 14. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Kicsit ellentmondásos amit írsz, Kérdező, a befektetés jelleg és a napi használat igénye üti egymást.

Tehát E21, azaz a legelső 3er. Szép téma. Ha befektetés jelleg, akkor a recept a szokásos: mint minden hármasnál, becsülete itt is csak a hathengereseknek van. Tehát kései 320 vagy 323, ezek érnek pénzt gyűjtői szempontból, és alkalmasak befektetésre. Sajnos a beszerzési ár is ennek megfelelő, a befektetési (gyűjteményi) állapotú, komplett dokumentációval rendelkező, jó példányok rettenet drágák. Viszont tartják is, sőt növelik az árukat. Persze csak akkor, és ez fontos, ha az állapotuk nem romlik, nincs elhasználódás. Ez a gyakorlatban az állagmegóváshoz szükséges és elégséges mozgatást jelent, havi egy napot szép időben, a maradék idő temperált garázsban ponyva alatt. Az utolsó példányok is a 40-hez közelednek, napi használatban két év alatt lenullázod az egészet. Azon túl hogy eleve vétek a kevés szép állapotú túlélő egyikét napi használatba fogni, anyagilag sem éri meg két év alatt egy 5 milliós gyűjteményi darabból egy hatszázezres roncsot csinálni.

Napi használatra elég egy szedett-vedett négyhengeres amiért már nem kár és olcsón beszerezhető (nem ér semmit amikor megveszed, és a helyzet nem fog változni később sem). Ez az együttélés mindkettőtöknek (neked és az autónak is) szenvedés lesz, de legalább nem lesz értékvesztés, és nem pótolhatatlan darabot teszel tönkre.

A típusnak nincsenek különösebb specialitásai, két dologra vigyázz: egy ha szépet veszel ne használd, kettő ha lelakottat veszel akkor ne akard feltámasztani. A “majd apránként rendbeteszem” recept nem működik, hiába öntöd bele utólag apránként egy szép példány árának a kétszeresét, akkor is csak egy szedett-vedett sz@rkupac marad. Az autóra a vételekor kell költeni és rászánni a pénzt, utólag a gyári állapot nem helyreállítható, bármennyit pénzt is öntesz bele, feneketlen kút és eleve kudarcra ítélt próbálkozás. Tehát mindig eleve gyári állapotban megőrzött darabot kell keresni.

A kárpit elemeken kívül a mai napig teljeskörű a gyári alkatrész ellátás, kopó-fogyó és karosszéria fronton minden van hozzá gyáriban, nem probléma a karbantartás és üzemeltetés. Ami nehéz az a színfüggő kárpitelemek, pl. ülés szövet anyagok javítása-pótlása, itt már nem, vagy nem biztos hogy kapsz gyári újat.

Hajrá, szurkolok, majd mutasd meg mit vettél!

2019. szept. 14. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm, válaszod alapján akkor a 2. lesz a befutó mivel én nem arra venném, hogy garázsban tároljam.
2019. szept. 14. 11:00
 4/5 anonim ***** válasza:

Kiváncsi lennék a motivációra, hogy napi használatra miért E21.

Ha gyűjteménybe kellene megérteném. De napi használatra...

Én is imádom az öreg BMW-ket, de én inkább a garázsban nézegetős iskola vagyok, egy E21 már inkább dísztárgy vagy műalkotás, mint valami praktikus eszköz.

A példányok nagy része mai szemmel nézve felfoghatatlanul fapados. Itt olyan alapvető dolgok hiányoznak mint egy központi zár vagy egy szervokormány, télre egy ABS... A karosszéria szilárdsága katasztrofális, sem aktív sem passzív biztonsága nincs, ebben ha baj van nagy baj van. Miért akarod magadat is és az autót is ezzel a napi használattal kínozni? Ez használatra egyszerűen már nem jó, közlekedési eszköznek gyakorlatilag teljesen alkalmatlan. Akárhogy nézem, az E21 már csak egy dísztárgy. Annak nem utolsó, egy jó példány nagyon szép tud lenni, de azt meg vétek befogni.

Az E30 lenne talán a határeset amit már használni is lehet, abból már ki lehet fogni szervós centrálzáras ABS-es klímás példányokat is, a bibi annyi hogy az E30 még drágább mint az E21. Én a helyedben az E36-ra kacsintgatnék. A legelső példányok ott is OT-sak jövőre, és az E21-hez képest egy korszerű használható gép. Választék is van belőle, és ha kifogsz egy gyári állapotú szép darabot, azt már ugyanúgy megnézik az utcán, mára az is különlegesnek számít. Ezt tapasztalatból tudom, én ahányszor csak kihozom az enyémet megmozgatni, mindig meg akarják venni.

2019. szept. 14. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm válaszod, elgondolkodtató a mondanivalód.
2019. szept. 14. 19:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!