Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Városban érdemes ötödik...

Városban érdemes ötödik sebességfokozaton menni?

Figyelt kérdés
Most járok autósiskolába, és az egyik oktatóm leszólt, hogy ezt a hülyeséget felejtsem el. A kollégája pedig semmit sem szólt. Melyikükre hallgassak?
2019. szept. 13. 13:00
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
14%

2-be 29-ig 3-as 39-ig 4-es 51-től 5-ös, komolyan!4444!! Én nekem ezt mondta az oktatóm.


Amúgy én városba néha 3-ba 60-an megyek (nem érdekelnek a táblák, traffi érdekel csak, én szabályok feletti vagyok mert nincs érettségim 8 osztályom úgy van meg, hogy 4x első 2x második. )

2019. szept. 13. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
80%

Azért, kedves Kérdező, érdekelne miért pontozol le mindenkit, aki azt mondja, hogy hülyeség 50-nél ötösben menni.

Ki megy már ötösben ilyen sebességgel? És akkor pl. 100-nál hányasban mész? Vagyis majd csak fogsz menni, ha meglesz a jogosítványod..

2019. szept. 13. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 A kérdező kommentje:
És te azt mégis honnan vetted, kedves válaszoló, hogy bárkit is lepontoztam? :D
2019. szept. 13. 14:56
 14/27 anonim ***** válasza:
100%
Mind1 merre nézzük, városba 50-nél 5.be nem kellene,mert nagyon alacsony fordulaton kínlódik az autó. Más ha a pusztába mész 50-el és úgy beteszed (én akkor se tenném) ott folyamatos a haladás. Városi kicsi köbcentis autóm 50-nél 3.ba kb 2500-at forog, tökéletes.
2019. szept. 13. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, akkor maradok a négyesnél.
2019. szept. 13. 14:59
 16/27 anonim ***** válasza:
100%
Függ az autótól, sebességtől, terheléstől. Hallani meg érezni kell. A motorommal sose váltok 5-ösbe 50-nél, mert már a 4-esnek is az az alja, ha pici terhelés van, inkább 3-as. Ugyanakkor a kocsim rövid áttételezésű városi autó, vízszintes úton már kényelmes neki az 5-ös sebesség 50-55 között. 70-nél szerintem már a legtöbb autó bírja az 5-öst.
2019. szept. 13. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
100%
A #16 igazán jól írja.
2019. szept. 13. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
63%
Nem a fokozat számít, hanem a fordulatszám. 1500 alá ne engedd, mert alacsony az olajnyomás, illetve alig tölt a generátor.
2019. szept. 13. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
100%
Nekem 1.3-as Mazda 2-esem van, 50-nél 4.-ben 1700-at forog, tökéletes. 5.-et óramutató szerint 65 fölött kapcsolok, akkor pörög 1600-at, ami szintén tökéletes neki, ha egyenes az út, nincs emelkedő. Szépen siklik gond nélkül. Te is a fordulatszámhoz és az autó hangjához igazodj, ne a sebességhez. Ez minden autónál más és más lehet. Aki 1 literes autót én vezettem, az egy Ford Fiesta volt, 2017-es. Az emelkedőn 60-nál 4.-ben 2000-es fordulaton szenvedett, 3.-ban kellett vele menni 2500-ön. Ami kicsit sok, de muszáj volt, mert különben szenvedett. A Mazdám simán megy azon az úton 4.-ben, 1700-as fordulatszámon, szenvedés nélkül. Szóval ne ehhez igazodj, hanem az autóhoz.
2019. szept. 13. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:

"illetve alig tölt a generátor."

Az érdekes... Feltalálták már pont ezt kiküszöbölendően a feszültségszabályozót. Nálam alapjáratom és a 3000-es fordulaton is 14,2-14,4V között van a töltésem.

De mint ahogy írtam én is, és mások is, más okból sem jó az alacsony fordulat. 1.0 szívó benzines motornál elég rövidek lehetnek a fokozatok. Talán folyamatos sík úton haladásnál, ahol nem kell gyorsítani és üzemmeleg a motor, határeset lehet. De inkább hagynám én is 4.-ben.

De ahogy írják autó és váltó függő is. Nekem dízelem van, hosszú fokozatokkal. 50km/h-nál 3.-ban van a váltóm meg se próbálok feljebb váltani, pont jó neki. 55km/h-tól határeset, hogy néha berakom 4.-be. 5.-ben 50km/h-nál 1050 körül, azaz alig alapjárat fölött lenne a fordulatszám. 6.-ban meg még ez alatt, rángatna, lehet le is fulladna. Nem kínzom én sem ilyen fordulaton még a nyomatékos dízelt sem.

2019. szept. 13. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!