Mi kell egy VW Bora leültetéséhez/stanceléséhez?
A jövőben szeretnék venni egy Volkswagen Bora sedant, és mivel ezek az autók eszméletlen jól néznek ki egy kicsit ültetve, gondoltam én is lejjebb engedném majd.
Kérdésem a következő. Elég egy szimpla -40mm ültető rugó szett a típushoz, és máris azt felszerelve 4 centiméterrel mélyebben lesz az autó? Kell-e valami mást venni hozzá? Nem akarom otthon sufniba lecsiszolni a gyári rugókból vagy mit szoktak vele, olyat szeretnék ami forgalomképes autó marad, csak esztétikusabb. Airride rendszert negyed milliókért megengedni sajnos jelenleg nem tudom.
Deviltuningon vannak 30-50 ezer forintig -40mm szettek, ehhez kell-e még valamit vennem, vagy magában elég, és csak a szerelő munkadíját kell emellé fizetnem? Illetve milyen bonyolult a rugók cseréje, otthon meg tudnám csinálni vagy jobb szakemberhez menni vele?
Ugyan itt szeretném megkérdezni, hogy nézegettem alufelniket, mivel az is kell a látvány eléréséhez. Kérdésem lenne hogy hány colosat érdemes venni? Tudom hogy a nagyobbak jobban néznek ki egy ültetett kocsin, de megéri-e a 15 col helyett 17-est venni, plusz kb. 20 ezerért/db, vagy akkor már inkább gyűjtsek 18-19 colosra?
Válaszokat előre köszi.
Menjünk sorban.
A 40 mm ültetést el lehet érni valóban egy garnitúra rugóval is, de inkább javasolnám az állítható futóművet. Elsőre drágának tűnik de megéri. Ekkora ültetésnél már elég messze lesz az eredeti lengéscsillapító működési tartománya a tervezettől, az állíthatóval pedig tudsz majd még engedi rajta le, mert úgyis el fog kapni a gépszíj és tekernéd lefelé tovább (tapasztalat:)) A beépítést bízd szerelőre, utána úgyis futóművet kell állítani...
Egyébként mást nem kell cserélni, ha a futóműben nincs más csereérett alkatrész.
Valamint célszerű lenne papírozni. Erről regényt lehetne írni, én végig csináltam, számolj rá még 100.000-et.
A felni kérdés, Bora alatt a 17" már elég szépen mutat, és elég jól érhető marad. Viszont szerintem ha ennyire belemész, akkor már 18" kellene rárakni. De ez csak szubjektív vélemény.
#1 köszönöm, nagyon hasznos válasz volt tényleg
ezek a sportfutóművek gondolom típus specifikusak ugye? 50-100ezer közé esnek?
Illetve egy állítható futómű -40mm alá is tud ültetni? Nem hinném hogy a 4 centinél lejjebb mennék de majd látni úgy is mi áll jól a kocsinak.
A papírozáson én is gondolkodtam, mert a jó öreg műszakinál kiszereltetem majd utána be móddal annyi a baj, hogy egy ültetett autó a rendőrnek is szemet szúr, egy 4 centis ültetést azért már észre lehet venni? Erről mi a véleményed?
Állítható futóműhöz,állítható kutyacsont se árt!Nekem is le volt gallyra ültetve és a kutyacsonton is állítottam,hogy ne feszüljön.
Erősebb szilent se árt,mert hamar ki fogja verni a gyárit ezeken a jó magyar utakon.
Nem is volt kényelmes így visszaraktam a gyárit,ha most csinálnám egy 60/40-est raknék vissza 17" felnikkel.Skoda volt az alany.
Kérdező,
a futómű ugyanúgy típusspecifikus, mint a rugó. De általában azt is nézni kell, milyen motor van az autóban, az árakat fejből nem tudom. JOM, FK eleve felejtős, a legolcsóbb még vállalható a TA, de inkább AP-t vegyél.
A rendőr, ha kiszúrja büntet, akár forgalmi is ugorhat emiatt (lásd hétvégi razziák a vácin pl.). Két évente kiszerelni, majd vissza ugyanannyi, mint lepapírozni. Az én autómban AP van, katalógus szerint 30-55 mm-t tud ültetni, most 50-55 mm-rel alacsonyabb, mint a gyári, de még elől hátul 2-3 cm-t menne.
#1
Köszönöm a válaszokat
Utolsó: JOM, FK, TA, AP mit rövidítenek, vagy mit jelölnek? Sajnos nem tudom ennek fényében nem tudtam leszűrni a lényeget
JOM, FK, TA, AP: Futómű/rugó márkák.
Milyeneket néztél ha egyik sem ismerős?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!