Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » IFA szállításra manapság ez...

IFA szállításra manapság ez esetben még alkalmas?

Figyelt kérdés

Léalma szállításhoz kellene egy teherautó. Mivel kezdő almatermelő vagyok, nincs sok összeg a beruházásra. Az IFA jött képbe, mint teherautó, főleg azért mert idehaza rengeteg gyári alkatrész van a W50-es típushoz, nagy részük még új, a többi felújított vagy bontott.

Az almáskerttől kb 30-40 km-re van a feldolgozó üzem, ahova elkellene juttatni a léalmát, évi 1200-1600 mázsa. Az almáskert aszfaltos útról megközelíthető, és a kertben sem akadna el, mert van egy nagy betonozott rész, tehát a platót ott meglehet önteni, a pótkocsit meg a traktorral kivontatom az útra és ott felakasztjuk.


Ebben az esetben megéri még venni IFA-t?


2019. szept. 2. 15:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
68%

Csak bajnak.

Mindig lesz vele valami. Nem véletlen, hogy már mutatóba is alig van belőle.

Ha termelőeszközről, munkaeszközről van szó, akkor mindig az olcsóbb lesz drágább a végén.

2019. szept. 2. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Akkor milyen olcsó régi teherautó van ami esetleg néhány évig ezt a feladatot ellátná?
2019. szept. 2. 15:36
 3/11 anonim ***** válasza:
51%
Jó az Ifa, felénk még elég sok megy belőle. Más alternatíva lehet még egy Mercedes T1/TN
2019. szept. 2. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Számodra mi az hogy olcsó? Mennyid van egy teherautóra? Szerintem gondolkozz el azon hogy mi lenne ha bérelnél inkább.

Nem ismerem a bérleti árakat, ennek nézz utána, de ismerek ilyen termelőket akik inkább bérelnek teherautót amikor szükség van rá, és mondják hogy olcsóbban kijönnek, mert csak a bérleti díj meg üzemanyag költség van, többit a cég csinálja akitől bérelnek, de persze olyan is a szerződésük hogy ez a feladat nem a bérlő dolga, csak akkor ha ő tesz kárt az autóban. Egyébként az IFA-val csak a szívás van, zabál is mint az állat, meg ha esetleg később kifogsz egy olyan vevőt aki miatt akár messzebbre kéne elvinned meg olyan helyre ahol a terep is olyan amilyen akkor azzal könnyen leragadhatsz.


Én azt tanácsolom neked, hogy nézzél szét hogy használtan mennyibe fáj egy IFA amit ha megveszel rögtön használod és kész, és számold ki hogy a fenntartása, kötelező költségek, szerviz költségek mennyibe fájnának 1 évre, és hogy mennyit is használnád a gépet.

Ha ez megvan akkor nézzél szét hogy bérelhető teherautók közül mi mennyibe kerül ha mondjuk 1 évre bérled ki, és azon kívül mit kell még rá fizetned.

Vagy ha csak egy szezonba használnád és utána csak állna a telepen hetekig mozdulatlanul akkor hülyeség is lenne venni egy teherautót, meg 1 évre is hülyeség lenne bérelni. Akkor megnézed hogy alkalmi időre mennyi lenne a bérlés a teherautóra mondjuk ha kisteherautót veszel vagy bérelsz akkor lehet több kanyart kell tenned de még olcsóbban kijöhetsz egy Fiat Ducatoval vagy Ford transittal ha megveszed vagy bérelsz egyet mint egy IFA-val.

Nekem volt Fiat ducatom, asztalos vagyok nekem napi szinten kell a platós kis teher leginkább ha anyagért megyek, vagy ha viszek kész bútort vagy valamit akármit. Régen én is béreltem mert akkor nem használtam napi szinten viszont állandóan itt volt mert akkor olyan helyzet volt hogy bármikor szükségem lett volna rá és hogy rögtön kéznél legyen ha menni kell valamiért. Meg persze kisebb fuvarokat vállaltam besegítettem költöztetésekbe, vagy ha sittet kellett elszállítani egy adott helyre, vagy építőanyagot, vagy akármit. Azt is csak azért vállaltam hogy kitermeljem vele a bérleti díjat, mert tudtam akkor hogy teljesen nincs kihasználva, de mégis "ingyen" legyen a cég számlájára. Persze amikor már tudtam hogy állandóan fog kelleni így rájöttem hogy jobban járok ha a cégem nevére veszek egyet és azt én tartom fenn. Ugye ha cég nevére veszek autót akkor áfát visszaigényelhetem és olcsóbb a szervizelés, fenntartás stb... Akkor csak ezért vettem meg sajátnak mert tényleg tudtam hogy ki lesz használva. Amikor béreltem számoltam azzal is hogy lehet nem fogom tudni kihasználni és ha úgy lett volna akkor vissza adom, lemondom a bérleti szerződést és egy kiadással kevesebb, meg gyorsabb mint ha meghirdetném, érdeklődőkkel találkoznék, stb...

2019. szept. 2. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Itt felénk nincs lehetőség bérlésre, egy maxi iveco daily kisteher van, az teherautónak van vizsgaztatva, de kicsi. Egy ifa pótkocsival elvisz minimum 180 mázsa lealmat. Ezt az ivecoval ömlesztve nem tudom megoldani.


Azért gondolkodom ifa teherbe mert rengeteg alkatrész van megmaradva a régi ifából, és ahogy emlékszem, nem sok gond volt vele. De lehet rosszak az emlékeim.


KB 1,5- 2 milliót tudnék rá szánni.


Esetleg Liaz vagy Škoda teherautó?


Traktorral eltudnám hordani, Lamborghini traktorom van, de 2 db piros rendszamos potkocsi van hozzá, a gép hiába fekete rendszamos, így csak egyszerre egy pótkocsit húzhatok. Az kb 60 mázsa nagyon megrakva, de ugye már az sem szabályos a 4,5 tonnás pótokkal. Ezért kellene valami teherautó, ami ezt a feladatot kivaltaná vagy megoldaná.

2019. szept. 2. 22:26
 6/11 anonim ***** válasza:
Én azt nem tudom megérteni, hogy hogyan engedik meg sokan maguknak, hogy évi 5-6 kör miatt fenntartsanak egy teherautót? Mert hiába egy régi, gyenge gépről beszélünk, a fenntartása mégiscsak rengeteg: biztosítás, adó, műszaki vizsga, ezek nagyon drágák. És mivel keveset használod, úgyis pont akkor fog bedögleni, mikor kéne.
2019. szept. 3. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Az Ifa esetében ennyit kellene költeni, hogy biztosítás, adó, műszaki vizsga. Alkatrészek vannak hozzá rengeteg minden itthon, szerelő is van a családban. Gázolaj ingyen van, vagy hát nagyon keveset kell kúton venni, mert a nagy része lecsorog...


Irjatok már olyan dolgokat, hogy hogyan döglik be egy Ifa, ha pl motorikusan rendbe van, akksi új benne, generátor új. Ezt a részét nem értem, hogy mi tud folyamatosan bedögleni egy ilyen faék egyszerűségű szerkezetnél.

2019. szept. 3. 10:28
 8/11 anonim ***** válasza:
52%
IFA = Ideiglenes Forgalmi Akadály :D
2019. szept. 3. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
68%
Szerinted attól, hogy egyszerű, megbízható is? Akkor mindenki ilyennel járna...
2019. szept. 3. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Egy Iveco Eurocargo mennyi súlyt bír elvinni a platóján (IFA paltóra rámegy 100 mázsa körül magasítóval), és egy 100-120 mázsára pakolt pótkocsit elbír húzni?
2019. szept. 4. 07:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!