Mi az a minimum sebesség amitől nem fullad le az autó 2.
Sebességfokozatban?
Figyelt kérdés
Sokszor félek a kereszteződésekben rendesen lelassítani, mert nem tudom mi az a km/h ahol már nem bírja el az autó a kettest. Tudom minden autó más, de úgy kb.
Ezzel viszont nem igazán vagy kisegítve. Nem úgy kell váltani, hogy a szemed a műszerfalra tapasztva, most 16,5 km/h alá ment a sebesség, akkor jöhet az 1-es. Érzésre kell. Fülelni kell, lehet hallani a motor hangján, ha már nem tetszik neki. Ha emelkedőn mész felfele, lehet már a 20 kph is olyan lesz, hogy inkább 1-esbe érdemes visszarakni óvatosan. Ha elkezd rángatni, az már a legalja, onnan nem messzevan az, hogy tényleg lefullad.
2019. aug. 29. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
Gyakorlatilag ha nem fékezel állóra, és nem kell gyorsan kilőnöd, maradhat a kettes. Ha mêgis meg kell állni vagy gyorsan elhúzni, akkor visszaszúrod egyesbe.
2019. aug. 29. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
A felfulladás nem sebességtől, hanem fordulatszámtól, és motortól függ.
Sík terepen, emelkedőn, lejtőn, erős szélben (stb) ugyanazzal a sebesség fokozattal, fordulatszámon eltérő sebességet mérhetsz.
2019. aug. 29. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Ezt érezni, hallani kellene. Meg egy kis érzék se árt ha van autó vezetéshez.
2019. aug. 29. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
Fordulatszám mond valamit?
2019. aug. 29. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
Próbálgasd valami sík úton. Erre nincs recept, nincs szabály, kb. olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy járás közben honnan tudod, hogy mikor kell előre tenni a hátul lévő lábadat.
2019. aug. 29. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 anonim válasza:
#3
Te hogyan mérsz eltérő sebességet ugyanabban a fokozatban ugyanannál a fordulatnál...? Ezt egészen kizártnak tartom. Max más lesz a hangja a motornak attól függően, hogy mennyire kell erőlködnie. De a sebesség ugyanaz lesz. Tehát mondjuk 2-esben 3000 fordulatnál 30-cal mész, akkor emelkedőn, hátszélben és lejtőn is 30 lesz a sebsség (2-esben 3000 fordulatnál).
Ha berakod egy sebességi fokozatba, akkor a kerék forgásához fog tartozni egy motorfordulat (vagy inkább fordítva). Ez a kettő max akkor változik egymáshoz képest, ha változik az áttételezés, vagy változik a kerék kerülete, mondjuk kopik a gumi vagy nagyobbat raknak fel.
2019. aug. 29. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
3. Ezt azért gondold àt.
2019. aug. 29. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
0 és 20 km/h között valahol. Hogy pontosan mennyi, az mint írtad is, az adott autótól függ. (Személyes tapasztalatokat tudok írni. Egyik barátomnak egy K Astra-ja van, 1.4-es szívó motorral. Kettes fokozatban alapjáraton gurulva (kb. 10 km/h ekkor a sebesség) már nem gyorsul az autó. Padlógázra sem. Muszáj csúsztatni a kuplungot és magasabb fordulatról gyorsítani vele. Egyesbe ekkora sebességnél nem lehet visszarakni a váltót, egyszerűen nem veszi be azt a fokozatot (üresből sem). Tehát vagy le kell vele lassítani ha az ember véletlenül ekkora sebességgel megy vele és úgy váltani neki az 1-est, vagy csúsztatott kuplunggal kettesből gyorsítani. És ez még nem is a véglet, a kisebb motoros (jellemzően turbós) autók még rosszabbak. Másik példám egy Nagypolszki lenne, 1.6-os motorral. Ez a régi saját autóm volt. Ezt gyakorlatilag lehetetlen volt lefullasztani. Ha száraz időben álló helyzetben 1-esbe váltottam és leugrottam a kuplungról, akkor megnyikkant a kerék, visszaesett a fordulatszám 500 körülre és rángatva de elindult az autó, majd pár másodperc alatt felgyorsult annyira hogy újra elérte a motor az alapjárati fordulatszámot. Mindezt úgy, hogy nem adtam neki egy kicsi gázt se. Vizes úton, 2-es fokozatban, hirtelen felengedett kuplunggal a kerekei rendesen kipörögtek, hallani lehetett bentről hogy serceg a vízen, és hogy ne essen vissza ekkor a fordulatszám elég volt neki nyomni egy minimális gázt. Gyakorlatilag nem volt benne olyan váltó-fokozat, amiben nem lehetett volna elindulni vele. Ez a képessége (tehát az alapjárat körüli magas nyomaték) ma már minden autónak meglehetne (változó szelepvezérléssel, szívócsőhosszal pofon egyszerű lenne megoldani), mégis ennek az ellenkezőjét lehet tapasztalni. Ez a környezetvédelmi normáknak köszönhető, azoknak való megfelelés miatt kell visszabutítani ennyire az autókat alapjárat körül.)
2019. aug. 29. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 anonim válasza:
Próbáld ki, hogy 2. sebességi fokozatban az alapjárat milyen sebességgel viszi az autót! Na, az alá ne menj 2. fokozatban!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!