Minnél újabb annál sz*rabb?
Vegyél Mercit - BMW-t vagy Audit, ezek most is jók!
Igaz, meg is fizeted az árát!
Nyilván a népautót gyártók, igyekeznek minél olcsóbban összerakni a kocsit, értsd ez alatt hogy kisebb, akár 1 literes benzinmotor, kopogós műanyagok a beltérben, vékony szövet borítású ülések, manuális váltó...
Ezek nyilván nem prémium minőségek
Hagyjuk már ezt a baromságot........
A 90-es evekben meg azon sirt mindenki hogy 80-as evek beli autót kell venni mert az a jo.....
A 2000-es evekben meg a 90-es autok voltak jók
2010 utan meg csak a 2010elottieket szabad megvenni........mert nyilvan ami egyre ujabb az egyre szarabb mert mint tudjuk regen minden jobb volt stb stb...........ugyan már
Régen is voltak jobb és rosszabb konstrukciók ahogy most is.
Max annyi változott, ha előírnak x olajat pl és kicsit mást használ az ember, attól akár gond is lehet, meg pár egyéb cserélendő, karbantartandó alkatrésznél is, hogy nem megy a régi, jó az is bele hozzáállás.
Minél öregebb egy autó annál egyszerűbb a motorja és ezáltal annál kisebb a hibalehetősége.
Illetve egy öreg autót simán megszerelsz otthon míg egy modernet esélytelen vagy...
Persze ha nem értesz a szereléshez akkor hiába a régi autó, így is úgy is szervizbe kell vinned :)
Ezt mondjuk én is tapasztalom.
Két autóm van. Ugyan az a márka, ugyan az a típus, ugyan az a (legmagasabb) felszereltségi szint, csak két generáció különbség van a két autó között. Az egyik 2005-ös, a másik 2018-as.
Mondjuk pont a motorra ezt nem érzem igaznak. Az új erősebb (hasonló lökettérfogat mellett), halkabb. Az Euro6 eléréséhez szükséges segédberendezésekkel sincs semmi bajom. Valahol érthető, hogy valamit tenni kell, mert már saját bőrünkön is érezzük a klímaváltozást, ami jobb nem, csak rosszabb lesz a jövőben.
Viszont nagyon sok apróságon érezni a spórolást. A gyártó ezt megpróbálja marketinggel úgy bemagyarazáni, hogy ez súlycsökkentés, ami azért kell, hogy "hatékonyabb" legyen az autó.
Ilyenekre gondolok:
- A réginél a futómű alkatrészek még masszív öntvények voltak, amik 30 év múlva sem fognak átrozsdásodni, az újnál már hajtogatott, hegesztett lemez.
- A réginél sokkal strapabíróbb, ellenállóbb, keményebb volt a fényezés, az új sokkal sérülékenyebb, köszönhetően a környezetvédelmi előírások miatt használatos vizesbázisú lakkoknak.
- A réginél még teleszkóp nyomta fel a motorháztetőt, az újnál manuálisan kell felnyomni és egy rúddal kitámasztani. Szerencsére a csomagtartónál még meghagyták a teleszkópot. De nem csodálkoznék rajta ha pár év múlva az új autóknál seprűnyéllel kellene majd kitámasztani ezt is, a "súlycsökkentés" miatt.
- Elektromos vezetékek, csatlakozók hajszál vékonyak az újban, a véginél még masszívabb kábelkötegek voltak.
- A régiben volt kesztyűtartó világítás és hűthető is volt a "doboz", az újban nincs ilyen.
- A régiben a biztonsági öv magassága állítható volt, az újban nincs állító mechanika, fix az egész.
- A régiben azok a burkolatok, amihez nem érsz hozzá napi szinten valahogy igényesebbek voltak. Pl az A-szlop beszű burkolata tapintásra olyan textilszerű volt mint a tetőkárpit. Az újban amihez hozzáérsz ajtókárpitok, műszerfal, nagyon kellemes gumírozottak, de pl az A-oszlop burkolat meg kemény, kopogós műanyag. A kalaptartó is egy vicc. Kb mint egy darab kartonpapír.
- És még egyéb hasonló apróságok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!