Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines motoroknál hol...

Benzines motoroknál hol kezdődik ez?

Figyelt kérdés

Mint régen, az amerikai v8-as izomautók korában, a max. nyomatékot némelyek már 3500 környékén leadták, de a max. lóerő előcsalásához se kellett túlzottan pörgetni. Ez manapság, a korszerű motoroknál hol kezdődik, mekkora térfogatnál, nyomatéknál / teljesítménynél?


Pl. a 440-es blokk már 3800-on leadta a max nyomatékot, a max. lóerőt pedig 4700-on. Nyomaték szempontjából ez duplája a dízelének, de azért nem rossz szerintem. Ezt csak a big-block-ok tudták?


Tehát arra gondolok, hogy majdnem dízeles fordulatszám tartományban operáljon, és közben húzzon is, csak ugye benzinesként.


Oké, egy 1.3-as motor is húz folyamatosan 1500-tól is, de a kis kávédarálónak a max. teljesítménye valahol 4000-5000 körül jön elő... japó benzineseknél meg pláne, ott nem ritka a 6-7000 sem mire életre kel.


Nekem az alacsony fordulat - nagy vonóerő (inkább toló, jobb ha hátsókerekes) valahogy jobban bejön.


2019. aug. 22. 14:22
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha alacsony fordulatot akarsz vegyél dízelt.
2019. aug. 22. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
50%

Dízelböl is egy öreg előkamrás mercit


Az előkamrának köszönhetően már 1000-es fordulattól "húz" :)

2019. aug. 22. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
50%
Neked turbós benzines kell, azok már húznak 1500-tól. Más kérdés, hogy ez nem tesz jót nekik.
2019. aug. 22. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Gondoltam hogy ezek a válaszok fognak érkezni. Most is dízelt hajtok, megszoktam már, de hülye egy dolog a turbólyuk. Amint megjön az ereje már szinte el is fogy. Kisköbcentis.
2019. aug. 22. 14:37
 5/7 anonim ***** válasza:
Nekem szivó dizelem van és ez is 1200-tól már húz, még ötödikben is.
2019. aug. 22. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Na nézzük: Szóval az amerikai öreg vényócasok a brutál hengerűrtartalom miatt iszonyat nyomatékosak, de csak abszolút értékben, relatíve, tehát egységnyi köbcentire, köbincsre gyengék. Nehéz a blokk, nehéz minden alkatrész, ezért alig forognak 5000 fölé. A kétszelepes konstrukció sem kedvez a nagy fordulatnak, ezért alacsony furdulaton jön a nyomaték. A sok henger, vagyis rövid gyújtásközök miatt egyenletes a nyomatékleadás. Szóval pl a 440 chrysler blokk sem versenymotor, de a bődületesen sok köbcenti miatt jól viszi a nagy kocsikat is. Házon belül ott van a 426 Hemi. Az már relatíve pörgős motor vagyis alacsony fordulaton nem megy igazán. Ellenben forgatva lenyomja a nagyobb 440-et. Aztán, az automaták hidrokuplungja segít a motornak induláskor, mert amikor nagy a szlipje, akkor megnövekszik a kerekekre jutó nyomaték. Tehát startolni jobb az automata. Ezért látod filmeken is, hogy füstölő kerékkel indulnak a nagy tepsik. Dióhéjban ennyi. Ez egy nagyon összetett téma, könyvet lehet írni róla.
2019. aug. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Azt még hozzá tenném, nyomatékosabbak a hosszú löketű és kisebb furatú motorok, mint azok, amiknél ugyanazt a hengerűrtartalmat szélesebb furattal és rövideb lökettel oldják meg. Utóbbiak a pörgősebb benzinmotorok.
2019. aug. 24. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!