Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyenek ezek az 1 millió Ft...

Milyenek ezek az 1 millió Ft körüli BMW E46 Coupe-k, mire számíthatok?

Figyelt kérdés

2001-és néztem ki 6 hengeres motorral.


Kell e rá költeni?

És ha igen mennyit?


2019. aug. 21. 07:37
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
1milióért 6hengeres kupéra, szinte biztos
2019. aug. 21. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Röviden: Ha jót akarsz, és nem tudod te magad megcsinálni, akkor rengeteget.


Hosszan:

Fuuu, Magyarországon 6 hengeres benzines E46-ot 1 millió körül még sima sedanba-kombiba is nehéz jó állapotút találni, nemhogy coupe-t, aminek alapból magasabb az ára.



Ha jó állapotút sikerülne szerezni, akkor is tegyél félre nyugodtan egy félmilliót a karbantartásra, feltéve ha nem valami hullamobillal akarsz rajolni, amiben az összes szilent sír, de legalább BMW.

Nagyon gondold át, mert bőven kell rá áldozni ha jót akarsz magadnak.


Készülj arra, hogy a BMW-nek sikerült a lehető legrosszabb műanyagot és gumit választania az alkatrészeket, ezért sok olyan dolog nettó szopás, ami más kocsikban bírja az időt.


Ha megveszed, azzal kezd hogy a kiegyenlítőtartályt, termosztátot, vízpumpát, és az alsó-felső vízcsöveket o-gyűrűvel együtt is kicseréled, mert a BMW-nél gyenge a hűtőközeg, típushiba az elrepedő kiegyenlítőtartály, ezáltal sokan megfőzik a motort, aminek hála legtöbbször a hengerfej felpúposodik, kitépi a hengerfejcsavarok meneteit, nem jó móka...

Ez kedvezménnyel anyagárban is 40-50 ezer ft, de megéri, ha nem akarsz 2-3 hetente trélerezni az új autóval.


Teljes tömítéscsere(szelepfedél, olajteknő, olajszűrő-ház tömítés, ha nem akarsz fél havonta megijedni attól, hogy leállítottad az autót, és reggelre olajtócsa van alatta.


Emellett az alap dolgok mellett(olaj,olajszűrő,légszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék, gyertyák) cseréld a differenciál olajat, üzemanyagszűrőt, és a váltóolajat is, mert hála a BMW szervizeinek, szép eséllyel gyári olajat fogsz találni egy 20 éves autó sebességváltójában, mivel szerintük "élettartam-olaj, nem kell cserélni", üzemanyagszűrőről is szeretnek megfeledkezni.

Nézd-nézesd át a vákuumrendszert, mert az is olyan műanyag-gumiötvözetből van, ami szeret elöregedni, és kilyukadni.

Jó eséllyel a kartergáz-szűrő a halálán van, a szívósor alatt van, azt érdemes kicserélni, 10-15ezer ft-os alkatrész.

Gyújtótrafókat méresd ki, mert azok is néha beadják az unalmast, érdemes párban cserélni(ha nem cseréled inkább ki mind a 6-ot)

Ha balszerencséd van, akkor a kettőstömegű lendkerék is a végét járja, ami benzinesekben van, viszont a kisebb alapjárati nyomaték-rázkódás miatt általában nincs velük baj, nem úgy mint a dízelnél, ahol cserések 200-250ezer Km-nél.


Ha ezekkel megvagy, jöhet a futómű.

Elől szinte biztos hogy 1-2, de minimum 3 évente cserélni kell az első lengőkarokat, mert nem szeretik a remek Magyar úthálózatot, ezért szép eséllyel már a végüket járják a vásárolt autóban.

Kormányösszekötő, stabilizátorrúd pár az bármelyik itthoni autónál alap tétel, így ezt is vedd bele.


Hátsó futómű már más téma..Ha teheted, szedd/szedesd ki az egészet, úgy sokkal könnyebb kicserélni azt a sok szilentet ami benne van, nem arról híresek az 1 milliós használt E46-ok, hogy a hátsó futóművet rendberakták volna.


Nézzük a számokat:

Motorolaj+szűrő+levegőszűrő+váltóolaj+kormányszervó olaj+diffi olaj+fékfolyadék: Kedvezménnyel 25-30ezer ft, és akkor már jót vettél


Hűtés: Vízpumpa+termosztát+vízcsövek O-gyűrűvel +kiegyenlítőtartály: összesen kedvezménnyel 45-50ezer ft


Tömítés: Szelepfedél+olajszűrőház-tömítés+olajteknő: 10ezer ft


Gyújtás:Gyertya nem túl drága,1500-2000 ft darabja, szóval 12ezer ft + gyújtótrafó ha szükséges, annak 8 ezer ft az átlagos ára kedvezménnyel.


Vákuumrendszer: Kartergázszűrő az 10-15ezer ft, a csöveket pedig ha ügyes vagy, van nagyon hasonló fekete szilikon vagy gumicső, amivel meg lehet oldani, és olcsó, tartós is.


Futómű: Lengőkar pár szett az 30-40 ezer ft előre, stabrúd párja 5ezer, kormányösszekötő párja szintén.

Hátul már bonyolultabb: hátsó lengőkar párja 15ezer ft, az a zsáknyi hátsó szilent, és diffiszilent amikből van összesen vagy 12 darab, az úgy összesen 30-40-50 ezer ft.

Hátul is van stabilizátorrúd, ennek párja hasonló az elsővel, az 5ezer ft.


Ami még esetleg szóba jöhet, az a fékrendszer, első hűtött féktárcsa ára 10-12ezer ft/db, hátsó olcsóbb + betét ami átlagos áron van.

Plusz lengéscsillapító elől-hátul, illetve nem ritka az elkopó főtengely-szíjtárcsa, esetleg a szíjak-szíjfeszítők/vezetők csikorgása.


Ezek így összeszámolva, kedvezménnyel, kettőstömegű és féktárcsa nélkül bőven 160-200 ezer forint kategória.

De a kedvezmény is csak akkor él, ha te magad veszed meg, és csinálod meg.

ÉS ismétlem, ezek az árak kedvezménnyel értendőek, kedvezmény nélkül inkább 300-400 ezer ft, ha nem te csinálod, akkor számolj rá munkadíjat is, ami legalább 250ezer ft.

Ez így már inkább a 750ezer ft kategória, egy 1 millió forintos autóra, így számolj rá, nem véletlenül 2-2.5 körül vannak az igazán jó állapotú E46 Ci-k.


Ha nem értesz hozzá, akkor javaslom hogy keress egy BMW E46 specialistát, aki korrektül dolgozik, és nem 3-szoros áron, emellé ért is hozzá, na ez a nehéz, mert sajnos sok a hozzá nem értő szerelő, akinek fogalma sincs mi baja van a kocsinak, cserébe ha meglátja a BMW emblémát, akkor rögtön 2-3-szoros áron dolgozik...

Ismerősömnek kicseréltették a fél motorteret, miután rájöttek hogy a 10.000 ft-os kartergázszűrő a hibás.


Szóval jól gondold meg, csak akkor vágj bele, ha a feltételek adottak, és hajlandó vagy te magad szerelni(ha olyan technikai tudáson vagy, hogy legalább az alapvető dolgokat megcsinált), vagy találtál egy BMW specialistát, különben nem éri meg, mert csak szenvedés lesz az egészből.

Ha viszont áldozol rá, akkor meghálálja, mert így (hogy a fél autót kicserélted!:D) lesz egy sokáig üzembiztos, remek autód, amit élmény vezetni, ami mindig is érték marad, nem pedig egy leélt bontószökevény.

Én magamnak pofozgatom, szerencsére már tapasztalt vagyok, és van is műhely, ezért "relatíve" olcsón megúsztam a dolgot, és élvezem a vezetés adta élményt:)

2019. aug. 21. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ 2# ment a zöld.


E36 Coupe-ról jobb tapasztalataid vannak?

2019. aug. 21. 20:13
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

E36 még drágább lesz.E46-nak van talán most legjobban lent az ára.

Coupé esélytelen,talán sedant vehetsz ennyiért ami relatíve jó lesz.viszont azt is nagyon megfontoltan,jó sokat megnézve.

2019. aug. 22. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
E36, E46 Copactok? Szervizkönyv est már láttam 800 ért 150e km-el
2019. aug. 23. 21:27
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Második vagyok:


Nagyon szívesen!:)


Az E36-nak is kb ugyanezek a bajai, viszont ott még jobban befigyel a korrózió, mert régebbi, plusz a védelem is gyengébb, szóval azt pláne nem ajánlom, lehet még drágább is.


Én a helyedben ha elfogadod azokat amiket írtam, és így is E46-ot szeretnél, akkor én mindenképp ki mennék Németországba, és onnan hoznék egy értelmes állapotút.

Ott már 2000 euro környékén kapható értelmes állapotú 6 hengeres sedan(bammeg, egy 20 éves autóról beszélünk, vicc hogy itthon még "presztízs tárgya" szinten van, és 1.5 milliós egy értelmes darab belőle..)


Itthon iszonyat módon túl vannak árazva az E46-ok, annyiért amennyiért itt értelmes állapotút találsz, már simán kimész külföldre, behozol egy jelentősen jobb állapotút, regadóztatod és még lehet hogy a szerviz egy része is kijön.

2019. aug. 25. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Az a baj,hogy az E36-E46 kombo nagyon nepszeru,egyebkent is egy magasabb szervizigenyu auto,es olyanok veszik akiknek a felere sincs penze.

Ha nem feltetlen BMW,en elgondolkodnek merciken.

Tudnak rohadni bar nem veszes ha nem w210,es olyanokat lehet fogni hogy na.

[link]

2019. aug. 27. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!