DeeJay B. Atti kérdése:
Elfolyt a hűtőfolyadék és túlmelegedett a motor, milyen következményei lehetnek hosszú távon?
Figyelt kérdés
Adott egy 2003-as évjáratú Opel Astra G 1.6 benzines motorral (motorkód: Z16SE). A probléma a múlt pénteken este kezdődött. Beindítottam majd fél perc várakozás után elindultam óvatosan, a motort kímélve, kb 5 km után bemelegedett és egész úton el se mozdult 90 fokról. Megérkezés előtt kb. 4 km-rel kissé legyengült a motor majd le is állt. Utoljára akkor produkált hasonló tüneteket, mikor az ECU hibásodott meg így lélekben felkészültem rá, hogy ismét azzal lesz a gond. Újraindítottam, mentem tovább majd 2 km múlva ismét eljátszotta ugyanezt. Mivel csak 2 km volt már hátra az úticélomig ezért megkockáztattam és újból beindítottam a motort de ekkor már a vízhőfok mérő se mutatott semmit. Hazafelé viszont egyből feltűnt, hogy itt bizony hűtési probléma lesz, a vízhőfok szinte azonnal elindult felfelé, mire észrevettem már elérte a piros vonalat, az olajnyomás lámpa villogott, a ventilátor magas fordulaton pörgött ekkor tudtam, hogy nagy a baj így azonnal félreálltam, leállítottam a motort majd mikor visszahűlt 90 fok alá beletöltötem 1 l vizet, fűtést maximumra és eldöcögtem vele a legközelebbi benzinkútig. Itt sikerült még több vizet szereznem, de ahogy beleöntöttem szinte azonnal folyt is ki az autó alá. Másnap megnézte egy szerelő és kiderült, hogy a hűtő műanyag részénél folyik el a víz, tehát hűtő csere lesz. Kedden mehetek érte, már előre félek, hogy lesz-e valamilyen súlyos következménye a túlmelegedésnek. Ha viszonylag hamar észrevettem a problémát mennyi az esélye, hogy a motor megúszta nagyobb károsodás nélkül?2019. aug. 18. 18:11
1/4 anonim válasza:
Valószínűleg sokkal hamarabb lesz hengerfejes, mint magától lett volna.
2/4 A kérdező kommentje:
1/1 Az nem hangzik túl jól. Sajnos egy ilyen autó már nem sokat ér a mai világban így nem biztos , hogy megéri rákölteni azt az összeget amibe a javítás kerülne pedig legalább 2 évet ki kéne még bírjon az autó amig le tudom cserélni valami másra. Munkatársaim, ismerőseim azzal nyugtatnak, hogy ezek viszonylag strapabíró motorok és ennyitől nem kellene bajuk legyen remélem igazuk lesz, egy hengerfej javítás elvinné szinte az összes pénzemet amit nagy nehezen összegyűjtöttem az évek során, főleg ha nem csak a tömítést cserélik. Mindegy...használom tovább, idővel majd kiderül, hogy lett-e baja. Köszi a válaszod!
2019. aug. 18. 19:12
3/4 anonim válasza:
Itt a baj az, hogy már hunyorgott az olajnyomás lámpa, én ilyenkor csinálnám, hogy lekapom az olajteknőt, és megnézem, mennyire kenődtek el a csapágyak a főtengelyen.
Igen, a legtöbbször egy ilyen esemény teszi be a kulcsot egy autónak, a gondos gazdi meg azon aggódik, 5-40-es, vagy 5-30-as olajat rakjon bele, melyikkel él tovább a motor. :(
4/4 A kérdező kommentje:
Igen, sajnos villogott az olajnyomás lámpa, viszont amikor elindultam a benzinkút felé látszólag semmi sem utalt arra, hogy bármi baja lett volna a csapágyaknak. Pöccre beindult, olajnyomás lámpa azonnal kialudt, semmiféle csörgő, kopogó hang nem hallatszott, nem füstölt. Lehetséges, hogy ezek a csapágy problémák csak később jönnek majd elő, ahogyan a hengerfejesség sem egyik pillanatról a másikra jelentkezik?
2019. aug. 18. 20:51
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!