Az normális hogy nagy terhelésnél (autópályán) a vízhőfok felmegy 110 - 115 fokra?
Autótípustól függ. Pl 1.6-os benzines H Astrának ilyesmi hőfokon kapcsol a hűtőventilátor első fokozata. A saját autómon meg még soha nem láttam 92 fölé menni még tartós hegymenetnél, vagy dugóban araszolásnál sem.
Egyébként ilyen hőfokon még közel nem forr a lé. Mert egyrészt nem tiszta desztillált vízzel van feltöltve a rendszer, hanem fagyállóval, aminek magasabb a forrpontja. Másrészt nem légköri nyomás van a rendszerben. Úgyhogy nem kell izgulni. Ha e fölé megy, az már gáz. Vagyis inkább gőz. :)
Autópályán nem beszélünk olyan terhelésről ami indokolná.
Még egy rövidváltós autónál sem. (Pl : Peugeot 206 XR váltóval, 130-nál 4050-et forog a benzines.)
Egyenletes fordulat, és terhelésről beszélünk átlagosan.
Ez egyenletes hőelvezetés a kenéssel és lehúzással.
Sőt, 130-nál olyan menetszél van, hogy egyszerűen nem szabadna melegednie.
Egy kinyitott termosztátnál,130-nál hűt a menetszél annyit.
Vagy nem akar nyitni és ezáltal zárt kört, ami eljut a motortérig levegő az meg semmit sem ér a tömbre nézve.
Vagy annyira el van tömődve a hűtőd, hogy a menetszél hiába éri, nem megy át.
Vagy egy két súlyosabb dolog.
Szerintem nem kellene,ha már nem a lelkét köhögi az autó olyan fordulaton mész...pályán a menetszél is hűti.
Nekünk tartós hegymenetbe ami nagy terhelés ment fel így és kapcsolt a venti
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!