A gyengébb motorral szerelt autóknak általában mind rövid a váltójuk?
Vagyis 100-nál 5.-ben pörögnek vagy 3000-et.
130-nál meg már üveghangja van a motornak.
Melyik autók azok, amiknek 5.-ben keveset forog a motorja?
1,0 régi swiftem nem volt üveghangú 130-nál, pedig annak elég rövid a váltója.
Az 1,3-é hosszabb kicsit.
Igen rövidek
2es punto 1,2 8v 90nél 2500, 130nál azt hiszem 4000
B Corsa 1,2 45le 90nél majdnem 3000
Kis fordulatszámot akarsz akkor diesel és 6 sebességes
A nyomatéktól függ elsősorban, hogy milyen az áttételezés.
Relatív kis köbcentis, szívó benzinesek, manuális váltóval, 120-150Nm maximális nyomatékkal általában ilyenek. Forgatni kell őket, mert magas fordulaton adják le a nyomatékot, teljesítményt.
1.6-os 115Le-s autót vezettem, ami nem olyan borzasztóan alacsony teljesítményű, de ennek is 130-nál közel 4000 volt a motorfordulatszám az alacsony nyomatéka miatt. A turbós benzinesek ilyen 1.4 körüli lökettérfogattal is, aminek van 200-250Nm nyomatéka, elvannak vígan 2500 körül.
Nekem a régi Swift 140-nél 3000-et pörgött.
160-nál meg 4000-et.
Ez borzasztó nagy áttétel volt ahhoz a motorhoz.
Alig birta az 5.-et.
Egyszer vezettem egy 1.2-es G-s Astrát és az 100-nál már 5. fokozatban 3 ezret forgott.
Most van egy 1.6-os dízel az 140-nél 2500-at forog, 160-nál 2900-at 6. fokozatban
Az 1.9 változat csak 5 sebességes és ugyanennyit forog szóval az áttételezésen múlik
Mindegy, benzin vagy dízel, autópályán kellene vele rengeteget menni.
És fontos a fogyasztás, meg nem egy túl drága autót. Max 800e.
1.4-es benzines csodáim voltak eddig, azok 120-nál már úgy pörögtek mint egy fogfúró.
Semmi más extra nem kell, csak elvigyen A-ból B-be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!