A rossz váltó és kuplung hatással lehet a fogyasztásra?
Suzuki Ignisem van, II. generációs.
Ezekbe silány csapágyakat építettek be, ami egy idő után akár mozgásképtelenné teheti az autót.
A tengelykapcsoló is észrevétlenül (mert lassan változik) is egyre nehezebben kezelhető lesz.
Nemrégiben mindkettőt felújítottra cserélték.
Kétszer is azt tapasztaltam, hogy kb. 100 km-rel többet tudunk menni tele tankolásból.
Pedig egyszerű, placebo hatás. Ekkora fogyasztáskülönbséget nem okoz a váltó és kuplung csere. Ha a kuplung csúszása okozta volna, akkor kb. 20 km alatt leégett volna.
Ignisem van, és megvolt a váltó felújítás. Csak annyi változott, hogy üresben nem zörgött a nyelestengely csapágy, és terhelés alatt is néma a váltó. Előtte morgott.
Csak akkor hiteles a 100 km-el több, ha mindig teletank müdszerrel mérted a fogyasztást. És meg tudod mutatni, hogy előtte az átlag pl. 7,6 l/100 km, a csere után 6,8 l/100 km. Ha nem teletank módszer, és nem legalább 10-10 tankolás átlaga, akkor ezt csak a körülmények okozhsatják (klíma / nem klíma, városi dugó / országút).
Nekem városban 7,5-8 liter, vidéken nyugiban 5,7. Ja, 11 éve van meg az autó, és minden tankolás átlagfogyasztással megvan egy excelben.
Ha mutatsz egy hasonló táblázatot, akkor elhiszem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!