El szeretnék kezdeni motorozni (robogó). Mire kell odafigyeljek?
Tapasztalt motorosok tanácsát szeretném kikérni.
Vásárlásnál mire kell odafigyeljek, minek nézzek utána?
Illetve a közlekedésnél mire figyeljek?
21 éves vagyok, 3 éve vezetek autót napi rendszerességgel, de robogón is ültem már 1-2 alkalommal.
Most robogó vásárlás előtt vagyok. Ha tudnátok írni pár tippet, azt megköszönném! :)
Ebből a kérdésből semmi lényeges információ nem derült ki.
B kategóriához kapott AM kategória max 50 köbcentis, segédmotoros kerékpár vezetésére jogosít.
Igényekről, árról semmit nem írtál, azt találják ki a válaszadók :-)
1., B kat jogsival 50-es robogót vezethetsz. (Gondolkozz el A1-en, ha már 50-essel van egy kis rutinod)
2., Ellenőrizd, hogy valóban az-e amit veszel. (egy baleset esetén igen drága lehet, ha nem)
3., Fékek, lápák gumik. Ez alap kör minden járműnél
4., Maradjon pénzed rendes ruhára sisakra. (40-el is nagyon nagyot lehet esni! Nekem orsó és sing csont törésem lett)
5., Kötelező biztosítás. (50-esen el szokták felejteni, pedig lehet nagyon fontos)
6., "Nem évjáratot veszünk, hanem állapotot"
7., Neked legyen kényelmes és kézreálló, nem az az érdekes, hogy más mit mond.
8., A kétütemű fürgébb, a négyütemű kevesebbet eszik, csendesebb.
Nekem a hangos kipufogó nem jött be, hasznosabbnak láttam, hogy hallom a környezetemet. (Ízlés kérdése)
A teljes sisak az álladat is védi, a "kobak"-ból jobb a kilátás
Érdemes valami japán márkát találni, illetve ha biztosra akarsz menni, kevés km-rel veszed és átnézeted előtte.
3 éve vezetsz autót, ez segíteni fog, de 2 keréken való közlekedéshez más stílust kell majd felvenned picit, főleg egy ilyen pici robogóval. Defenzívebbet. Érdemes úgy menni, mintha láthatatlan lennél, a bizalmi elvet meg nagyjából felejtsd el. Én motorozás előtt többezer km-t bicajoztam, ott még inkább fontos ez a mentalitás, de motornál is hasznos. Számtalanszor volt, hogy azért nem estem el, vagy szenvedtem balesetet, mert azt vettem alapnak, hogy úgysem lát engem, úgyis bejön elém, nem pedig fordítva. Kétes szituációkban inkább mondj le az elsőbbségedről, ha ezt biztosággal megteheted, mintsem gipszelt lábbal kelljen bíróságra járnod, miután valaki "nem vett észre".
A tükröd és a koncentrációd a két legjobb barátod. Nagyon figyeld a tükröd, és ugyanannyira legyél tisztában azzal, hogy mi történik mögötted, mint előtted. Ha narancsra vált a lámpa, csak akkor állj meg, ha úgy ítéled, mögötted is meg tud. 4 év alatt legalább 4-szer jöttek volna belém hátulról, ha nem figyelek. Legutóbb 2 hete akartam megállni zebra előtt egy gyalogosnak, de inkább gázt adtam, miután hirtelen nagyon közeledett a mögöttem lévő. Ott sikerült megállnia, ahol én akartam volna amúgy. Ha pirosra vált a lámpa és te mindenképp meg akarsz állni, de a valagadban jönnek, húzódj fékezés előtt a felezővonalhoz, hogy a mögötted lévő elférjen melletted. Számtalanszor volt, hogy a én megálltam, mert piros lett, de mögöttem lévő átment. Ha ilyenkor középen maradva fékezek, nem biztos, hogy meg tud állni vagy ki tud kerülni.
Sose állj le kekeckedni másokkal. Ha elpattan az agya, 50 köbcentivel nem tudod menekülőre fogni. Amúgy sem ajánlott.
Mindig indexelj, mert sose tudhatod, ki az, akit nem látsz. Elején nehéz lehet, de a végén teljesen izommemória lesz. Én annyira megszoktam, hogy múltkor necces szituációban is indexeltem.
Foglald el a sávot, ha nagyjából tudod tartani a sebeségkorlátot, ne vegyél fel bocsánatkérő testtartást. Légy magabiztos, tedd ki az idézőjeles könyökeid, hogy ez márpedig a te helyed az úttesten. Kevésbé fognak letúrni, ha ezt megtanulod. Nyugodtan jelezd a mögötted haladónak, hogy több féktávolságot tartson, ha úgy érzed, kevés. Inkább ez, mint hogy belédjöjjön, amikor valamiért hirtelen kell vészfékezned.
Kb ennyi, dióhéjban.
Köszönöm szépen a válaszokat, nagyon hasznosak voltak!
Igen, elfelejtettem írni, 50 köbcentiset tervezek venni, azon szeretnék elég rutint szerezni, hogy 1-2 éven belül tudjak váltani 125-re, majd később nagyobbra!
Napi kb 20 km lenne az a minimum amit megtennék vele (munkába).
Várom még mások válaszát is, ha valaki tud mondani valami újat! :)
En ezt ugy kezdtem,hogy hirtelen felindulasbol megvettem haverommal egy 40ezres yamaha mintet,ugy hogy elotte evente ketszer felultem biciklire.
Masnap reggel haveromtol 50km-t kellett mennem hazaig a reggeli csucsban.hat nem volt kellemes erzes,de tuleltem.
Nekem felig-meddig az ellenkezoje jott be,mint amit elottem irtak:a tukrot figyeld folyamatosan,kb fontosabb azt nezni mint elore.viszont en mindig az ut szelere huzodok,amennyire csak lehet a vonalra.igy meg az idiotabbaknak is leesik hogy nem feltartani akarom es hagyom hadd menjen ha tud.csomoan meg is koszonik,sot mivel kisvarosban elek es latasbol sokmindenkit ismerek,az egyik hiresen idiota hulyegyerek,aki amugy eletveszelyes dolgokat muvel engem mindig normalisan tud kikerulni.
De ezeket majd kitapasztalod,neked a te kornyekeden mi jon be alegjobban.
Technikai reszek:japant neznek en is,kinai vackoktol inkabb tavol maradnek,olaszok egy-ket kivetelt leszamitva meg azert annyira nem strapabiroak.
2 utemuek altalaban picit tenyleg furgebbek,de a normalis 4 utemuek alig vannak lemaradva.ezekbol viszont joval kevesebb is van.
Vigyél valakit magaddal aki tudja mit kell nézni vételkor és van tapasztalata robogókkal.
Közlekedéskor pedig tartsd észben, hogy Te vagy a sérülékenyebb. Próbáld felvenni a forgalom ritmusát és lehetőleg kerüld nagyon forgalmas utakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!