Megvennétek egy sok km-es autót, ha rendbe van rakva?
Tulajdonostól igen, segít a döntésben, ha tud mellékelni az elmúlt évek minden történéséről egy-egy számlát (nem csak szerelőt, a saját kezüleg cserélt olaj, fékbetét, stb... mindenről.
Ha még kontaktokat is ad mellé (hol szokott vizsgázni, kinél javíttatta) az egy újabb pozitívum és érv a vásárlás mellett. Egy barátságos árcédula azért nem árt.
Igazság szerint ma más semmilyen használt autót nem vennék. (Most ezért a mondatért gondolom jól le leszek pontozva, de akkor is ez az igazság.) Ha kevés pénzem lenne autóra és leinformálható lenne ez a futás, szerviztörténet, minden szépen dokumentáltan és átnézés alapján is jó állapotú, akkor megvenném.
Az egyik autómban 300.000km van. Jön-megy teszi a dolgát, nem jellemző hogy sűrűn meghibásodna, olajra rátöltenem még soha nem kellett. Az első gyanús zörejnél mindig azonnal vittem a szervizbe. Alkatrészeken, fogyó anyagokon soha nem spóroltam, mindig mindenből a legjobbat kapta, nem néztem az árát. Ha el akarnám adni, már ennyinél is lennének nehézségek, mert sokan ennyi km-től is irtóznak. Pedig egy teljesen jó autó.
A futott kilométerek száma egy adat, amivel sokan csalnak.
Nem véletlenül mondják azt, hogy az állapot számít.
Oké, hogy költött az autóra, de valójában milyen állapotban van?
17 éves, hiába cserélt kopó alkatrészeket, ha a karosszériát az lvek alatt megrágta a rozsda.
Sok autónak a korrózió jelenti a halálát, motorikusan hiába működik, ha a kaszni közben széthullik.
A lakatolás meg olyan összegeket tudna elvinni, hogy nem érdemes a javításra költeni, ráadásul az többnyire nem is tartós megoldás.
Csak akkor lehet sejtésed, hogy alul milyen állapotban van az az autó, ha megnézi egy hozzá értő.
Tekintsünk rá mint egy mérföldkőre. Ez bár nem olyan ritka ezekben a modellekben, amennyiben jó állapotú, a motor hibtálanul jár, és ez valós állás, ki lehet emelni ezt a nagy számot.
1 éve adtam el 1.6-os B-s Vectrámat 540.000KM-rel, egyetlen hibája a bal elektromos ablak mechankikája halt meg. Csak a félmillió kilométer dobott a vételáron vagy 200.000-ret. A motor hibátlan, vezérlés most lett cserélve, új nyári szettet kapott és 540.000-ért adtam el (!!!) sose hittem volna hogy belőle jól fogok kiszállni, de sikerült! Mindig találni kell egy pontot, ami kiemelkedik a többi kocsi közül, egy szokatlan, de egyedi "hiba" is segítheti néha az autót eladásnál. Valamit mindig ki lehet emelni belőle.
Sok sikert 😀
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!