Mit tegyek ha a kislányom megüt dacból?
az egyetlen, ami nála működik, a "zsarolás". Ha nem indulunk most el sétálni, nem kaphatsz semmit a boltban. Ha kijössz az ágyból alvás helyett, elveszem a cumidat. Ha nem eszed meg a reggelit, nem nézhetsz mesét. Stb
szóval ezek működnek, sok helyen olvasom hogy a "zsarolás" sem jó, de egyszerűen mássla nem tudom jó irányba terelni, ez az egy ami valóban hat rá. "Ha még egyszer megütsz, mész a rács mögé" és akkor meg is ígéri hogy jól fog viselkedni. de nem tart soká sajnos.
"Utolsó. Ahogy irod, meg lett vele beszelve (3 eves) meg is igeri minden alkalommal meg bocsanatot is ker, de megis ez az elso ami kijon belole ha a kozelebe vagyok es megtiltok valamit..altalaban elkapni sincs idom a kezét..."
Az agykérgi gátlás a 3 szülinap utáni hónapokban kezd intenzíven fejlődni. Addig a gyermek nagyon impulzív, még ha érti is, mikor mit nem szabad, szinte képtelenség számára szabályozni két évesen. három évesen már egyre inkább képes rá, megfelelő szülői attitűd mellett.
A vizelettartás is éveken át nyúló nehézség a kicsik számára. 3-4 évesen általában már csak éjszaka tarják nehezen, de olykor nap közben is becsorog, akkor is, ha semmilyen pszichés probléma nem érte a gyermeket.
A megfelelő hozzáállásra a dackorszakhoz idézek egy cikket, hogyan érdemes eljárni:
ha lényegtelen dolgokat nem tiltunk meg;
vagy úgy fogalmazunk, hogy a tiltás el is hagyható, például: "Tedd le a fényképezőgépet!" (Azt mondjuk, hogy mit csináljon, ne azt, hogy mit ne!);
ha egy figyelmeztető mondattal lehetőséget adok, hogy a gyermek presztízsveszteség nélkül visszavonuljon. Önállóan, maga válassza az elvárt, helyes cselekvést. Például: "Az a papa tolla!";
ha a szülő a tiltás, elvárás megfogalmazásakor nem saját akaratát, hatalmát állítja szembe, hanem arról beszél, hogy miért nem engedheti meg a gyereknek ezt vagy azt;
nem szabad annak előfordulnia, hogy a szülő naponta szemrehányásokkal árassza el a gyereket, de közben hagyja, hogy a gyerek tovább csinálja a tiltott dolgot;
ha a szülői következetesség megértéssel, belátással párosul, s emellett a gyermek megfelelő önállósághoz jut abban, amiben lehet, a szembeszállás gyengül, helyébe együttműködés lép.
Ellenkező esetben a dackorszak tartóssá válhat, vagy egyre nagyobb erővel vissza-visszatér.
1. Utasításokat ne általánosságban adjunk (például ne rosszalkodj), hanem fogalmazzuk meg, mit várunk.
2. A személyes példa a legösztönzőbb hatású.
3. Legyünk következetesek abban, amit kívánunk tőle.
4. Bármennyire kicsi a gyermek, mindig ismerjük be, ha hibáztunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!