Akik TSMT terápiára hordták a gyerkőcüket: Mennyi idős volt a gyerkőc amikor kezdtétek? Hány százalékos volt az idegrendszeri érettsége? Mennyi ideig kellett járnotok? Hogy "viselte" a gyerkőc a feladatokat?
20 hónaposan.
A második kérdés annyira nem világos számomra. Brunet-Lezine teszten 84 pontot ért el, 85-től normál. Korából adódóan nem csoportosra járunk, hanem egyénileg itthon csináljuk. Vannak feladatok, amiket szeret, van, amit nem.
Most 22 hónapos, egyelőre nem látom az eredményt. Beszédindításra javasolták gyermekrehabilitáción.
A százalékos kérdésem arra irányult, hogy a fiammal, amit csinált tesztet a tsmt-terapeuta, ott azt mondta a végén, hogy a 75 százalék az, ami megfelelő, az én 5 évesemnek pedig 50 százalék jött ki. Én azért vittem el, mert dadog, és a pszichológus ezt javasolta, mivel pszichológiai problémát nem véltek felfedezni a háttérben. És kíváncsi vagyok, hogy ki mennyire elégedett, honnan indult, hova jutott, stb. Lehet, hogy kisebbeknél máshogy van ez a teszt, mint a nagyobbaknál.
Köszönöm a válaszodat. 😊
1 évesen kezdtük, nem sokkal előtte. 6 hetes programot csinálunk, még van egy hét. Nálunk nem volt százalékkal jellemzett idegrendszeri felmérés, ezért erre nem tudok válaszolni. A gyerkőc szereti, kivéve a labdás feladatokat, azt a végére megunja. De amúgy nem tapasztaltam azt, hogy nagxon ellenkezne.
Jó volt-e? Nem tudom. Egy kicsit el van csúszva a mozgása, de nem vészes. Inkabb a mozgás formája volt kicsit suta. Emiatt vittem gyógytornászhoz, aki ezt, a tsmt-t javasolta. Talán ügyesebben lépked bútor mellett, nem áll már kifelé a lába , de a bokája kicsit még befelé dől. Bár más anyukák mondták, hogy ennyi idő alatt ez magától is beindult volna, javult volna. Nem tudom. Mivel élvezte a feladatokat, én sokkal inkább egy játékprogramnak fogtam fel. Ja, a beszéde viszont ezidő alatt indult el: anya, be (bemegyünk valahová, illetve ajtót jelent), lá (lámpa). Egyáltalán nem volt szava, nem tapasztaltam olyanokat nála, amit leírnak babaoldalakon a beszéd fejlődése kapcsán (pl. hogy 10 hósan már a legtöbb baba mond valamilyen szót). Szóval a beszéd talán a tsmt-nek köszönhető.
Ötévesen kezdtük a lányommal mi is (öt és fél inkább). Azt már nem tudom, melyik értéke hány százalék volt, de feladattartási és figyelemproblémái voltak, ezekkel összefüggésben a nagymozgásokban is voltak furcsaságok, visszamaradt reflexek. Meg szerintem borzasztó alacsony volt az ingerküszöbe és a kudarctűrése.
Másfél évig csináltuk. Fél évig otthon, az kínszenvedés volt mindenkinek, utána egy évig csoportban, azt meg nehéz volt megoldani a munkahely miatt, a gyerek meg egy idő után borzasztóan unta. Igazából nem mondták, hogy abbahagyhatom (fizetős intézmény), de az iskolaelőkészítő mellett már nem ment.
Sokat változott a torna alatt a kislányom, első nyár után az oviban mindenki megállított a folyosón, hogy mit csináltam vele, egészen ki van cserélve. Bár ebben nemcsak a torna játszott szerepet (kiderült, szemüvegre van szüksége, és egyéb dolgokra is rájöttem időközben). És az oviban is járt fejlesztésre.
Halasztva kezdte az iskolát, betöltött hét évvel. Szerencsére jól megy neki. Jövő héten kapja az első bizonyítványát. Vannak dolgok, amikben osztályelső, ilyen az olvasás és a rajz (hirdettek tantárgyanként/osztályonként 1., 2., 3. helyezettet, szóval nem én találtam ki), nyilván idősebb is a többieknél, viszont matekból meg nem egy lumen szerintem. Tesiből se egy élvonalibeli :)
Száz szónak is egy avége, nem bántam meg, hogy jártunk tsmt-re. De arra nagyon figyelj, hogy olyan terapeutához járjatok, akivel jól szót értesz, meg persze a gyerek is, akivel megvan az összhang. Ez minden pedagógusra áll egyébként. Enélkül sokkal nehezebb eredményesen dolgozni.
Elso valaszolo megkerdezhetem,hogy 20 honaposan miert kellett beszedinditas nektek? Nagyon keves gyerek beszel husz honaposan ezert nem ertem annyira. Vagy volt mas is?
Enyem most 20 honapos,kb ot szot tud,de nekunk senki nem mondta hogy el lenne ezzel maradva,se orvos se vedono.
Mi mas miatt csinaljuk a tsmt.
Első válaszoló vagyok. Neki 0 használt szava volt és még csak nem is mutogatott. Hát ezért.
Most 23 és most van pár használt szava, mutogatás is beindult.
Ő erősen hipotón, megkésett mozgásfejlődésű, a finommotorikát leszámítva, amiben 3 éves szintjén van, mindent lassabban csinál.
Nincs mit, de úgy vélem csak véletlen egybeesés volt, nem a tsmt hatott (akkor még). Alig kezdtük amikor elkezdett mutogatni és az első feladatsorunk csupa olyan gyakorlatot tartalmazott, amit addig is rendszeresen végeztünk.
Ezzel nem azt mondom hogy nem hat, vagy arra nem hathat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!