Oviban a gyógypedagógus ér valamit?
Gyógypedagógus és gyógypedagógus között kb. akkora lehet a különbség, mint orvos és orvos között. De még ha felteszem, hogy mindkettőnek ugyanolyan szakképesítése van, és mondjuk egyformán értenek a figyelemzavaros, vagy értelmi elmaradással küzdő gyerekekhez, akkor is nagy különbség lehet abban, hogyan dolgoznsk. Függ a tudásuktól, az elszántságuktól, az intézmény hozzáállásától, attól, hogy mennyi időt töltenek ott. Ideális esetben pl. a gyerekekkel foglalkozó valamennyi pedagógust segíteniük kellene, hogy megfelelően tudjanak foglalkozni az integrált SNI gyerekekkel. Megmutatják, hogyan kell használni az autistánál a kommunikációt támogató eszközöket, segítenek kialakítani terem rendjét, hogy a figyelemzavaros ne terelődjön el olyan könnyen a foglalkozáson, a rávezetik az óvónőket és a dadusokat, hogyan kell a mindennapi élet során adódó helyzeteket kihasználni a problémás gyerekek optimális fejlesztéséhez. Ha csak heti egy napot van a gyógypedagógus az intézményben, amikor a kötelező kontaktórákat csinálja végig a gyerekekkel, ezekre nem lesz ideje. Vagy ha az intézmény vezetése gondolja úgy, hogy az SNI gyerek a gyógypedagógus gondja, az óvónők munkájába legyen szíves és ne szóljon bele.
Egyébként miből gondolod, hogy a foglalkozásokon "csak rajzol" a gyerekekkel? Ha így van, az elég baj, de némelyik gyerek elég nehezen meséli el, mi minden történ délelőtt abban a 45 percben.
Jézusom, nehogy már ovit váltson, mert rajzol a gyerek. Persze, hogy rajzol! Miért, mit csináljon? Tükör előtt ülve csücsörítsen fél órán keresztül?
Nem fogja tudni elmondani a gyerek, hogy egész pontosan mit csináltak, mert játszanak. Neki ez játék. Azt meg, hogy pontosan mit játszott, nem tudja, mert még sosem játszotta. Ha eleget ismétlik, el fogja tudni mondani, hogy rajzolt egy figurát, bekarikázták, közben úgy tülköltek, mint az elefánt, stb. Különben fontos az is, hogy mekkora helye van, mennyi ideje van rá, hogy a gyerekekkel foglalkozzon (tehát minden alkalommal öt gyereket kell vinni egyszerre).
A legtöbb oviban nincs csak úgy alapból gyógypedagógus. Nem kell, hogy legyen. Ahova kijár, oda azért jár ki, mert a gyereknek van róla határozata,hogy az neki jár (SNI-kód). Ha erre lenne szükséged, akkor ezt ki kell harcolni, (Szakértői Bizottság), kb. 1 év, mire megkapja, ha indokoltnak látják. Akkor viszont kimegy a gyógypedagógus. Aztán, hogy milyet kaptok, az más kérdés.
Logopédus az van minden oviban, nagycsoportban kötelezően tart foglalkozást a gyerekeknek, akinek szükséges. A lányomnak 1 év alatt szépen rendbe tette a beszédhibáit. Ez nem csak abból áll, hogy a hangokat gyakorolják, a beszéd-mozgás-finommotorika nagyon összetett dolog, sokat rajzoltak, színeztek, gyöngyöt fűztek. Az is használ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!