Ha a kisfiamra több szakember azt mondta, hogy figyelemzavaros, akkor automatikusan hiperaktív is, ha nagyon mozgékony?
Két különböző dologról van szó,vagy általában egyszerre figyelemzavaros-hiperaktív valaki?
Többen kihangsúlyozták,hogy ők nem mondanák rá,hogy hiperaktív,attól még,hogy figyelemzavaros és nagyon mozgékony,mert mint mondták a hiperaktívak nagyon "ösztönszerűen" reagálnak le mindent.
Csak kipihenten látták a kisfiamat reggeli órákban,nem látták,hogy mire képes fáradtan,vagy például egy bevásárlóközpontban,vagy ha ellent mondanék neki...
nem is az agresszíó ,hanem a kétségbeesett ordítózós sírás jellemzi és hiába nyugtatom,kérdem mi a baj,hogyan segítsek,azt mondja "Nem tudom mi a baj,csak nagyon rossz" .Valószínű nem képes szavakba foglalni,megfogalmazni saját magának.
Észrevettem,hogy annak ellenére,hogy az IQ-ját átlagosnak mondták nem mindig érti,hogy mit kérek,ilyenkor többször elmondom neki,megmutatom,nagyon feszültté lesz ilyenkor a tehetetlenségtől.
Most akkor végülis hiperaktív az én kisfiam ?
"Ayres-terápia a szenzomotoros terápiák egy fajtája. Különböző játékeszközöket kínálnak fel a gyereknek, amelyek általában az egyensúlyérzékre hatnak (hinták, guruló, forgó eszközök). A terapeuta viszonylag kevés direkt irányítást alkalmaz, az eszközök kiválasztásával irányítja a gyereket.
A TSMT a "tervezett szenzomotoros tréning" rövidítése. Itt egy a gyerek állapota alapján egy előre megtervezett programot kell végrehajtani. Az eszközökben sok hasonlóság van az Ayres-szel, de itt egyértelműen a felnőtt irányít.
Hozzáértő kézben egyik se rosszabb a másiknál. Ha a gyereked képes együttműködni a TSMT-ben, ott a feladathelyzet elfogadtatása, a feladatok szóbeli megfogalmazása és így a megértés javítása hasznos "mellékhatás", ami miatt szerintem neki ez a megfelelőbb terápia.
És jól írták előttem, kérd a nev.tan.-ban, hogy írjanak elő fejlesztést a kisfiad számára. Ha már tanulási és magatartási és beilleszkedési zavart diagnosztizáltak nála (TMB, valószínűleg ettől számít két főnek a csoportban), erre is jogosult kell legyen.
De ha az óvoda ún. kognitív fejlesztést (aszal mellett végezhető emlékezetet, megfigyelőképességet stb. fejlesztő játékok, feladatlapok) biztosít a számára, amellett valószínűleg továbbra is érdemes lenne a mozgásfejlesztést is folytatni."
Jaj,de örültem ennek a részletes és igen hasznos válasznak!
Nagyon tartottam tőle,hogy majd hogyan fogunk boldogulni az itthoni tornával,gyakorlatilag arra készültem,hogy egyáltalán nem fog menni ,DE az első két alkalom után (rúgott,csípett,harapott) elkezdett együttműködni,bár két feladat közben mindig kihasználja az időt,hogy szaladjon egy kört a szobában :-) ,én szigorú vagyok,elmagyaráztam neki,hogy ez kemény munka,végig koncentrálnia kell és dolgoznia,imádja,ha közben dícsérem,én pedig nem fukarkodom a dícsérettel,mert annyira szépen vitelezi ki most már a gyakorlatokat,hogy a terapeutához mikor mentünk kontrollra el volt ájulva tőle,hogy ezt nem hitte volna,hogy ilyen gyönyörűen ,művésziesen :-) fog a gyerek dolgozni ,mesélte,hogy vannak esetek amikor a 20 perces tornát 2 órán keresztül próbálták megcsináltatni a gyerekkel nála.
A feladatok megértésével gond volt,ekkor jött rá a gyógypedagógus,hogy beszédészlelési probléma is van,ha azt kértem,hogy kapja el a labdát ,majd dobja vissza ,ehelyett ahogy a kezéhez ért visszalökte,rengetegszer megmutattam neki,hogy mit várok el iszonyatosan nehezen értette meg ,nem értette,hogy előbb elkap,majd viszadob,nem pedig a felé érkező labdát visszacsapja,persze eközben kibukott,hogy ő minden erejével próbál megfelelni és mégsem tud,mondta is,hogy ő most abbahagyja ,nagyon nagy munkám van benne,hogy mégis sikerül vele megcsináltatni a feladatokat.
A gyógypedagógus szerint ezért is nem volt hajlandó a csoportfoglakozásokba bekapcsolódni az oviban,mert kudarcélménye volt és emiatt is lett makacs és minden kérésre ellenkezett.
Jórészt egyedül játszott még tavaly,ez is sokat változott kifejezetten imádja a gyerekeket és az ovit.
Nagyon feldobódva jár haza az oviból,hogy őt az óvónénik milyen nagyon dícsérik,nagyon jól esik neki,hogy végre dícsérik és nem egész nap a sarokban áll amiatt,mert szaladgál.Már egy étkezést is legtöbbször képes végigülni.
A védőnőnk is mesélte,hogy azt mondják az óvónénik a kisfiamról,hogy sokat javult.
Betudható ez a 2 hónapja végzett TSMT-nek ,vagy érik a gyerek magától?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!