Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » A nyolcvanas és kilencvenes...

A nyolcvanas és kilencvenes években milyenek voltak a problémás gyerekek!?

Figyelt kérdés
Akik ma megkapnák az sni-s sajátos nevelési igényű megállapítást és diagnózist.

2024. jún. 2. 13:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
66%
Kezelhetetlenek, az osztaly munkajat zavaroan fegyelmezetlenek. Utcan, jatszoteren, uzletekben, tomegkozlekedesi eszkozokon rohangalas, hiszti, uvoltes, verekedes. Akkoriban szuloi nevelesi hibanak gondoltak, nem aspergernek vagy autistanak. 🤷‍♀️
2024. jún. 2. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
75%
ugyan olyanok mint most, annyi különbséggel hogy akkor még volt eszköz a pedagógusok kezében a fegyelmezésre.
2024. jún. 2. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
76%

Ugyanolyanok, mint most, csak akkor elkönyvelték őket hülyegyereknek és hagyták, hogy lemorzsolódjanak. A többséget meg se próbálták megérteni és a mainstreamtől eltérő módszerrel tanítani/ fejleszteni.

Akkoriban még szitokszó volt a pazichológus és ha valaki gyógytesnevelésre járt, az csak "nyomorék" lehetett, csúfolták.

Akkor voltam átlagos gyerek. Ezt láttam, a tanitók is így kommunikálták.

Ha a lányom akkor születik, esélye se lett volna. A viselkedészavara (autista) miatt azt hitték volna, hogy hülye. Most meg kitűnő megfelelő pedagógus keze alatt. De most se kellene messzire vinni, hogy ne kapja meg a megfelelő bánásmódot. A szomszéd iskolából (jó nevű versenyistálló - országos listán elől van) menekítik az átlagos gyerekeket is.

2024. jún. 2. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
62%

"Rossz", "neveletlen".

Ez valójában még most is igaz, csak a nemtörődöm szülők jobban érzik magukat attól, hogy orvosi neve van a dolognak így le tudják rázni a felelősséget. Az autizmus egy valódi betegség. A hiperaktív hülyegyerekség nem az.

Lehet leponzozni.

2024. jún. 2. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim válasza:
80%
Meg volt a kisegítő iskola, meg a korrekciós osztály. És ennyi.
2024. jún. 2. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
86%
Akinek nem használt a vasszigor, mármint olyan téren, hogy úgy-ahogy betörték, az ment kisegítőbe.
2024. jún. 2. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
61%

Azt még hozzátenném, hogy “annakidején” keményen mentek a pofonok, fenekelés, néha szíj, úgyhogy nem volt sok felállás a helyről tanórán, meg annyi bekiabálás se.. sőt “kiutálhattuk” ezeket a gyerekeket és a tanár is ellenük volt.. meg ennyire durva viselkedések, mint amik most vannak, sem engedték meg maguknak, mert otthon a kötelező(válni ciki) házasságokban ragadt frusztrált apukák és anyukák a “rossz” és “buta”—rosszul tanul gyerekeket jól elvertèk kb naponta, amitől vagy csendes szorongóvá váltak, vagy megtanultak órán ülni és csak néha bekiabálni, szünetben meg verekedni és kiengedni a gőzt. A kényszer sokat javított az önkontrollon.


A “buták”(tanulási nehézségesek) meg korrepetálásra jártak..Akkoriban nem volt ilyen fontos a jó tanulás, 3-4es korrekt jegy volt alsóban, aki ötös, netán kitűnő volt, azt szekálták és nézték ki, ha fiú volt, 3as bőven jó volt. Szünetes verekedést is elnézték a fiúknak, pedig nem mind volt olyan, csak a problémások. Ők kiutálták a jól viselkedő normális fiúkat.. tiszta hülyeség volt.


Régen is tele volt minden amúgy ilyen gyerekekkel, csak a sok verés miatt megtanultak órán kicsit jobban viselkedni(szünetben durvák voltak) vagy szorongóak lettek.


A gyengébb tanárokat régen is kikezdték, annakidején majdnem mindenki kiabált, vagy megalázással tartott fegyelmet.. aki nem tudott tanárként ilyet, nem volt tekintélye, azt pl megdobálták, ha hátat fordított, meg beszóltak neki, ha háttal állt és nem tudta ki volt. Az én időmben nem volt már körmös, de volt fülhúzás és jó erősen szorítva húzták a rosszabb gyerekek karját.


Tudom, hogy durva volt és erőszakos, de legalább tudtunk haladni órán, elborzaszt mennyire nem tudnak már a sokadik suliban sem, a 90es évek anyagának töredékét tudják csak a sulikban, mindenki csúszik az anyaggal, egyes dolgokat ki is vettek a butított könyvekből...


A nagyon más gyerekek(sérültebbek) mentek kisegítőbe, “gyépések” voltak ,szitokszó volt, de hétköznapi kifejezés.. érzékenyítés senkinek nem kellett, mert sajnáltuk, hisz látszott, hogy komoly bajuk van, nem csak rosszak vagy buták, de senki nem akart olyan lenni. Segítettünk, ha kellett, de tartottuk a távolságot és nem akartunk a helyükben lenni, jobban megbecsültük magunkat.Most is ez van szerintem.


Az én időmben(90es eleje) a gyógytesi csak a csúnya(rossz tartású, lúdtalpas, nem arányos testfelépítésű) gyerekek tornája volt, de senkit sem érdekelt különösebben, mert nem csak ők voltak csúnyák és nem látszottak sérültnek, csak furának/csúnyának. Irigyeltük őket, mert a tesijük könnyebb volt és kaptak menő rugalmas gumiszalagot tornára pl, meg azt a fura rücskös gumiketeket, de senki sem akart volna furcsa hátat vagy lúdtalpat, de a könnyített tesi kellett volna:) ők voltak a “bénák”, az ügyetlenek, tesiben nem tudták hozni a szintet.


Nem változott különösebben semmi, csak az elnevezései az ilyen gyerekeknek és az órai durvaságok nőttek.. a kimaradt verés(nagyobb szabadság) és a tanárok enyhült fegyelmezési módszerei miatt.


Talán ami több lett, az a felmentés, annakidején csak rosszabb jegyet kaptak, most meg osztályonként 7 különböző van(nagyon nőtt a tanárok terhe). Na meg az elvárás tanulmányilag a szülő részéről..már felmentés kell, nehogy 2-3ast kapjon a gyerek és ne juthasson be erősebb suliba, korrepetálás meg totál eltűnt, pedig a fejlesztőpedek sem csinálnak különbet, a gyerekeknek szabad játék van suli után, pedig a butított iskolai anyagot is könnyítésekkel veszik.. pedig nincs ràjuk jó hatással, ugyanúgy verik/szivatják egymást a problémásak szünetben

2024. jún. 2. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
76%
Ők voltak az osztály rosszasságai, vagy butuskái, akikkel nem nagyon tudott mit kezdeni a rendszer, így maga a tanár sem. Ha csak rosszul viselkedett, azt valamennyire tudták persze fegyelmezni, amennyiben esetleg az osztály életét is megkeserítette, akkor maga az osztály erősebb fiú tagjai hagyták helyben tanítás után, így hogy úgy mondjam, ezek a gyerekek nagyon gyorsan irányba lettek állítva. Aztán hogy hol, kin vezették le a felgyülemlett fészkót, nem tudom. Gondolom több volt az olyan gyerek, aki a szabad délutánjain békákat csapott agyon - manapság ugye szabad délután nincs, mert fejlesztésre járnak. Ha pedig valamilyen tanulási nehézsége volt, akkor egyszerűen így járt, kapott egy rossz jegyet, esetleg megpróbálták azokat a készségeit kiemelni, amelyekben elfogadható teljesítményt tudott nyújtani. Az én apám pl tipikusan ilyen volt. Mivel még a műszaki érzéke jelentősen jobb volt minden másnál (de az sem volt kiemelkedő), így előbb műszaki szakközépiskolába, majd műszaki főiskolára került. Nem jó eredménnyel, de elvégezte. 40 éve ugyanott, ugyanabban a beosztásban dolgozik. Mert mint mondtam, kiemelkedő nem volt abból sem, de az vitathatatlan, hogy bikkfanyelvű, a saját anyanyelvén gondot okoz neki egy értelmes, mások számára érthető mondat megfogalmazása, sokszor hablatyol, mindemellett nincs jó logikai érzéke, nagyon felületes, sokszor hanyag is. De teremtett a rendszer belőle egy embert, akinek mégis lett tisztességes munkája, amiből el tudta mindig is tartani a családját így vagy úgy. Ha most járna iskolába, bizonyosan csak megrántaná mindenki a vállát, hogy segédmunkásokra is szükség van, a fene sok fejlesztés mellett is eddig sikerülne őt vinni. Szerintem. Egyetértek azzal, hogy a különböző nehézségekkel küzdőket segíteni, fejleszteni kell, de a környezetemben tapasztalható egyik másik fejlesztés végeredménye marhára nem az, hogy az adott emberből mégis ki van hozva a maximum, hanem legjobb esetben is be tud illeszkedni az aktuális magyar társadalomba, de nem cél, hogy a jobban működő készségei előtérbe kerüljenek sőt.
2024. jún. 2. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
56%
Persze, mert ez a fejlesztés a hátrányokat kompenzálja, mint règen a korrepetálás. Minden más megy szülői zsebből, mint règen.. tanfolyamok, táborok, különórák.. ez a 90es években is így volt, akkor sem volt tehetséggondozás, ahogy most sincs(csak papíron). Apukádnak mázlija volt a tanárával, nem volt általános a tehetséggondozás egyáltalán. Annyi volt csak, hogy a tanár örül, ha a tantárgya jól megy egy gyereknek és kicsit segítheti plusz feladatokkal, több dicserettel, versenyekkel.. Régen is ez volt, most is ez van.
2024. jún. 3. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
58%
70nek: igen. Meg az otvenes evekben is elt az a nezet, hogy nem kelll szeretni a gyereket es ebbol adodoan siman lehet verni, szadizni neveles cimszo alatt. 1992 utan lett csak buncselekmeny a gyermekbantalmazas. De az sem egeszseges, ha a liberalis nevelest teljesen felreertelmezve hagynak ra mindent Odonkere, aki aztan ugy viselkedik, mint a mezorol beterelt vadbarom.
2024. jún. 3. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!