A nyolcvanas és kilencvenes években milyenek voltak a problémás gyerekek!?
Ugyanolyanok, mint most, csak akkor elkönyvelték őket hülyegyereknek és hagyták, hogy lemorzsolódjanak. A többséget meg se próbálták megérteni és a mainstreamtől eltérő módszerrel tanítani/ fejleszteni.
Akkoriban még szitokszó volt a pazichológus és ha valaki gyógytesnevelésre járt, az csak "nyomorék" lehetett, csúfolták.
Akkor voltam átlagos gyerek. Ezt láttam, a tanitók is így kommunikálták.
Ha a lányom akkor születik, esélye se lett volna. A viselkedészavara (autista) miatt azt hitték volna, hogy hülye. Most meg kitűnő megfelelő pedagógus keze alatt. De most se kellene messzire vinni, hogy ne kapja meg a megfelelő bánásmódot. A szomszéd iskolából (jó nevű versenyistálló - országos listán elől van) menekítik az átlagos gyerekeket is.
"Rossz", "neveletlen".
Ez valójában még most is igaz, csak a nemtörődöm szülők jobban érzik magukat attól, hogy orvosi neve van a dolognak így le tudják rázni a felelősséget. Az autizmus egy valódi betegség. A hiperaktív hülyegyerekség nem az.
Lehet leponzozni.
Azt még hozzátenném, hogy “annakidején” keményen mentek a pofonok, fenekelés, néha szíj, úgyhogy nem volt sok felállás a helyről tanórán, meg annyi bekiabálás se.. sőt “kiutálhattuk” ezeket a gyerekeket és a tanár is ellenük volt.. meg ennyire durva viselkedések, mint amik most vannak, sem engedték meg maguknak, mert otthon a kötelező(válni ciki) házasságokban ragadt frusztrált apukák és anyukák a “rossz” és “buta”—rosszul tanul gyerekeket jól elvertèk kb naponta, amitől vagy csendes szorongóvá váltak, vagy megtanultak órán ülni és csak néha bekiabálni, szünetben meg verekedni és kiengedni a gőzt. A kényszer sokat javított az önkontrollon.
A “buták”(tanulási nehézségesek) meg korrepetálásra jártak..Akkoriban nem volt ilyen fontos a jó tanulás, 3-4es korrekt jegy volt alsóban, aki ötös, netán kitűnő volt, azt szekálták és nézték ki, ha fiú volt, 3as bőven jó volt. Szünetes verekedést is elnézték a fiúknak, pedig nem mind volt olyan, csak a problémások. Ők kiutálták a jól viselkedő normális fiúkat.. tiszta hülyeség volt.
Régen is tele volt minden amúgy ilyen gyerekekkel, csak a sok verés miatt megtanultak órán kicsit jobban viselkedni(szünetben durvák voltak) vagy szorongóak lettek.
A gyengébb tanárokat régen is kikezdték, annakidején majdnem mindenki kiabált, vagy megalázással tartott fegyelmet.. aki nem tudott tanárként ilyet, nem volt tekintélye, azt pl megdobálták, ha hátat fordított, meg beszóltak neki, ha háttal állt és nem tudta ki volt. Az én időmben nem volt már körmös, de volt fülhúzás és jó erősen szorítva húzták a rosszabb gyerekek karját.
Tudom, hogy durva volt és erőszakos, de legalább tudtunk haladni órán, elborzaszt mennyire nem tudnak már a sokadik suliban sem, a 90es évek anyagának töredékét tudják csak a sulikban, mindenki csúszik az anyaggal, egyes dolgokat ki is vettek a butított könyvekből...
A nagyon más gyerekek(sérültebbek) mentek kisegítőbe, “gyépések” voltak ,szitokszó volt, de hétköznapi kifejezés.. érzékenyítés senkinek nem kellett, mert sajnáltuk, hisz látszott, hogy komoly bajuk van, nem csak rosszak vagy buták, de senki nem akart olyan lenni. Segítettünk, ha kellett, de tartottuk a távolságot és nem akartunk a helyükben lenni, jobban megbecsültük magunkat.Most is ez van szerintem.
Az én időmben(90es eleje) a gyógytesi csak a csúnya(rossz tartású, lúdtalpas, nem arányos testfelépítésű) gyerekek tornája volt, de senkit sem érdekelt különösebben, mert nem csak ők voltak csúnyák és nem látszottak sérültnek, csak furának/csúnyának. Irigyeltük őket, mert a tesijük könnyebb volt és kaptak menő rugalmas gumiszalagot tornára pl, meg azt a fura rücskös gumiketeket, de senki sem akart volna furcsa hátat vagy lúdtalpat, de a könnyített tesi kellett volna:) ők voltak a “bénák”, az ügyetlenek, tesiben nem tudták hozni a szintet.
Nem változott különösebben semmi, csak az elnevezései az ilyen gyerekeknek és az órai durvaságok nőttek.. a kimaradt verés(nagyobb szabadság) és a tanárok enyhült fegyelmezési módszerei miatt.
Talán ami több lett, az a felmentés, annakidején csak rosszabb jegyet kaptak, most meg osztályonként 7 különböző van(nagyon nőtt a tanárok terhe). Na meg az elvárás tanulmányilag a szülő részéről..már felmentés kell, nehogy 2-3ast kapjon a gyerek és ne juthasson be erősebb suliba, korrepetálás meg totál eltűnt, pedig a fejlesztőpedek sem csinálnak különbet, a gyerekeknek szabad játék van suli után, pedig a butított iskolai anyagot is könnyítésekkel veszik.. pedig nincs ràjuk jó hatással, ugyanúgy verik/szivatják egymást a problémásak szünetben
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!