6-ik osztályos gyerekemet ha felmentik matekból, akkor később nem tud majd érettségizni belőle? Vagy választhat más tantárgyat helyette (de angolból is felmentették mert mindenféle diszes) Vagy már a 8-ik végén lesz a gond hogy föl van mentve?
utolsó a felmentés nem azt jelenti, hogy mától nem tanul matematikát..akármit, hanem azt, hogy nem osztályozzák egy teljesen egészséges gyerekre kitalált mérce alapján.
Mondjuk én az egész osztályzást hülyeségnek tartom, mert az úgy működik ennyi ponttól ennyi, annyi ponttól annyi és nem veszi figyelembe, hogy például lehet egy diszlexiás gyerek mondjuk nem érti meg a szöveges feladatot (lehet persze kiszámolni kitudná, de ő már a szövegértelmezésnél leragad)hanem egyest kap és megbukik és elvágják a tovább tanulás lehetőségétől. Vagy hogy az ő teljesítménye kiváló, ha az öt feladatból 1-et megold. Vagy ha csak az alapműveleteket elsajátítja, nem kellenek neki az egyenletek, szöveges feladatok, valószínűség számítások. Meg egyébként is nagyon jól működnek azok az iskolarendszerek, ahol egyáltalán nincs értékelés.
És angolul is megtanulhat, pont úgy, mint magyarul. De mutass egyetlen egy embert, aki szigorúan iskolai keretek közti tanulással- végigjárta az általános iskolát, gimit, érettségi megtanult angolul. Mert szerintem az a pár százaléknyi ember, aki beszél ma nyelveket nem iskolában tanulta azt, hanem később magántanárnál, munkahelyen stb stb.
utolsó, hoppsz, mondtam én, hogy őskövület vagyok... ;)
(viszont angolul az iskolában tanultam meg, elég jól, elfogulatlan nem magyar megfigyelők szerint - és a saját iskolámban is voltak bőven, akik jobbak voltak nálam. A húgom meg konkrétan olyan masszív brit akcentussal beszél három év gimi angol utána, hogy mindenki azt hiszi, ott élt korábban. Mondjuk idegen nyelvnél azt hiszem nagyon sok múlik a konkrét tanáron és a konkrét módszeren is, mert én is sok embert ismerek, akin az idegennyelv órák szinte semmilyen nyomot nem hagytak, és ezzel én is így voltam kb 12 éves koromig)
Ez az osztályzás téma egy érdekes dolog egyébként olyan szempontból, hogy szerintem vannak gyerekek, akiknek jót tesz az ilyen "számszerűsíthető" visszajelzés, persze főleg azoknak, akik jobban teljesítenek, mert őket ösztönzi. De ez nem ide tartozik, csak a zárójeles megjegyzésedhez.
Nnna végeztem az okoskodással :)
Kedves utolsó! Ne úgy képzeld a dolgot (mármint a felmentetést), hogy a szülő gondol egyet, ezentúl az ő gyerekét mentsék fel bizonyos tantárgy/ak/ból és másnaptól a gyerek nem is tanulja azokat! Először is el kell menni eg bizottság elé, ahol megvizsgálják a gyereket (pszichológiai, intelligencia, stb) és a bizottság kiállít egy véleményt, ami alapján az iskolában fel lehet menteni... De: a tárgyakat továbbra is tanulja, csupán vele fejlesztőpedagógus vagy gyógypedagógus, konduktor is fog foglalkozni és a tantárgyakból nem kap jegyet. [link]
Mondjuk egy diszlexiás (olvasási nehézségekkel küzdő) gyereknek már egy feladat megértése is nehézséget okoz, így még ha jó matematikai képességekkel is rendelkezik, lehet, hogy nem fogja tudni egyedül megoldani a feladatot, mert nem érti, mint is kellene csinálni... A magyar nyelvtanításról meg annyit: amíg a gyerekekkel az idegen nyelv nyelvtanát bifláztatják a beszéltetés, mondatfordulatok, közvetlen kommunikáció helyett, sajnos nem fog javulni a helyzet. Emellett szörnyű, hogy más körülöttünk lévő országokban pl. anyanyelvi tanárok tanítják az idegen nyelveket (legalább lektorként heti 1-2 órában), nálunk meg magyarok, akik úgy ahogy elsajátították azt (nálunk pl. van egy angol szakos tanárnő, akit 2 év alatt képeztek át oroszról... Meg is látszik az emberek nyelvtudásán... Szerbiában pl. a nagy többség beszél angolul, ugyanígy Horvátországban is... ugye, Balkán...
Nálunk meg megy a nyelvtan fejekbe verése, ahelyett, hogy ösztönöznék a tanulót, hogy beszéljen, merjen megszólalni, ne zavarja, ha esetleg hibázik, nyelvtanilag nem helyesen mondja, de legalább beszél... Na, sikeresen eltértem a témától, sajnos ez szakmai ártalom :))) Egy pedagógus anyuka
Én tényleg csak azt nem értem, hogy miért nem tudod, hogy SNI-is a gyermeked? ki javasolta a felmentést? hol derült ki és mikor, hogy diszgráfiás, -kalkuliás, -lexiás?miért nem igazítottak útba, hogy merre hogyan tovább? És hogy jutott el hatodik osztályba így? és miért milyen javaslatra jártatok logopédushoz?
Bocsi de egyáltalán nem tiszta a helyzetetek számomra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!