Waldorf óvoda vagy sima? Ha sima akkor magán vagy állami?
Tudom, h van bőven már ilyen kérdés fent, de azért mégis érdekelne a szülők véleménye, olyanoke főleg akiknek a gyereke Waldorfba jár vagy járt, ill akik fontolgatták de aztán mégsem oda íratták be.
Nekem tetszik a Waldorf szemlélet, de sok kétségem van. Tényleg nem tudják utána felvenni a ritmust, ha sima iskolába kerülnek?
Ezt nagyon sokaktól hallottam már. Ez igaz? Így, h nincs iskolára felkészítés, hogyan fog boldogulni a tanulással?
S ha nem a Waldorf akkor inkább magán vagy állami?
vicces látni, hogy érkeznek a bölcs tanácsok az ismerősöm haverjának a barátnőjének a férjéről, hogy ez meg az mennyire megszívta a waldorfot, miközben látszik, hogy NULLA a személyes tapasztalat.
akkor majd én:
Három éves állami óvodába jártam. Minden nap szorongva mentem haza, félve a holnaptól, azon töprengve, hogy holnap vajon miért fognak a sarokba állítani az óvónők, vagy épp kinevetni a gyerekek. csak hogy néhány példát említsek, a csoportban konkrét hierarchia alakult ki, egy V. nevű lány úgymond rettegésben tartott jó pár embert,-köztük engem - ami három évesen igenis lelki terrort jelentett. az óvónők nemhogy megakadályoztak volna, inkább adták alá a lovat. mindig ő volt a főnök, ha a felnőttek nem voltak ott, mindig neki volt igaza... belegondolni is rossz. máig emlékszem rá. ahogyan arra a napra is, amikor egy hónapig tartó ágyfogságra ítélés után, frissen összeforrt lábbal először mentem oviba, és sírtam, hogy nem akarok bemenni. a csodálatos daduska - miután anya nagy nehezen otthagyott - órákig üvöltözött és közölte, hogy "hátrakötöm a fájós sarkadat"
ezek, és még jó pár hasonló eset után anáék besokalltak, és utolsó évemre átvittek waldorf oviba.
egyszerűen hihetetlen volt. az, hogy az ottani három óvónő mind a húsz gyyerekre egyesével próbált figyelni, az, hogy mindenféle erőszakos játék helyett kézzel faragott fababákkal, meg ovisok által körmöcskézett takarókkal játszottunk (ami ugye százszor jobb hatással van a kreativitásra). valóban nagy hangsúlyt fektetnek a művészetekre, az öt éves gyerekek konkrétan szebben festenek mint más felnőtt, megtanulnak szőni, fonni, körmöcskézni. az étkezés rendszeres, minden napra be van osztva, hogy mit esznek. csütörtökönként például a saját maguk által elkészített cipót, szerdán salátát, pénteken kását, stb. az altatás úgy folyik, hogy az óvónő mesél, a gyerekekkel együtt énekel, és aztán egyesével mindenkit megsimogat az altatókendővel. nekem mindig ez volt a kedvenc részem, imádtam.
sokan most biztos azt gondolják, hogy na, mindez nagyon szép és jó, csakhogy ez a bánásmód nem készíti fel őket az életre. dehogynem...
ott is megvannak ám a szabályok, csak azokat nem fizikai erőszakkal adják a gyerekek tudtára.
a felkészítésről annnyit, hogy az intézménynek van egy fejlesztőpedagógusa, aki minden gyerekkel elbeszélget, és eldönti, hogy elég érett-e az iskolára. ezen felül a nagycsoportosokkal már kissé máshogy bánnak, TELJES MÉRTÉKBEN FELKÉSZÍTVE ŐKET AZ ESETLEGES ÁLLAMI DARÁLÓRA.
szóval, kedves kérdező, minden tapasztalat teljes tudatában mondhatom: ha jót akarsz a gyermekednek, add be a waldorfba bátran. ha nagyon rossz, amin csodálkoznék, még mindig kiveheted. ha viszont beválik, azzal adsz neki 3-4 szép évet :)
sok sikert!
most biztos azt gondolják, hogy na, mindez nagyon szép és jó, csakhogy ez a bánásmód nem készíti fel őket az életre. dehogynem...
Sokan keverik a szezont a fazonnal.Azt gondolják a vaskalapos,szigorú karót nyelt állami oktatás készít fel az életre,de azért máskülönben fel vannak háborodva a tanárra ha rá szól a gyerekre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!