A pesterzsébeti Kék Pingvin Kéttannyelvű Minioviról vélemény?
Óvodai szinten az idegen nyelv tanítása nagy károkat tud okozni a kisgyerek személyiségfejlődésében. Ahhoz, hogy kialakuljon egy magabiztos identitástudat, gondolkodásmód, logika, 10-12 éves kor alatt nem is szabadna elkezdeni egy idegen nyelv tanulását sem.
Nézd csak meg, mi lett a hajdani arisztokrácia gyerekeiből, akiket angol nörszök és francia kisasszonyok neveltek. A "német szóra" más családokhoz küldött polgár csemetékről nem is beszélve.
A kora gyerekkori idegennyelv tanítás nagyon összetett kérdés. Senkinek se higgy, aki magabiztosan állítja, hogy nála van a bölcsek köve.
Részképességzavaros gyerekekkel foglalkozó pedagógusként biztosan nem tanítanék idegen nyelvre olyan kisgyereket, akinél az anyanyelv elsajátításában bármilyen probléma felmerül. Későn kezd beszélni, nagyon súlyosan pösze, lassan bővül a szókincse, életkorához mérten túl sok nyelvtani hibája van, a beszédértése elmarad a várttól, stb. A többieknek szerintem nem árt, különösen nem a mondókákra, dalocskákra szorítkozó, jó kiejtést és motivációs bázist megalapozó formák. A tényleges tudást, (szókincset) 10-12 éves korban villámgyorsan be lehet hozni, de pl. a kiejtésre ez már nem biztos, hogy igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!