Az iskolaérettséghez valóban a legfontosabb az, hogy a gyerek MINDIG "hibátlan" emberfigurát rajzoljon? A lányom az oviban nem szeret rajzolni (gyurmázni, festeni igen! ).
Lehet, hogy nem az a baj, hogy nem rajzol szépen. Hanem az, hogy rohangál helyette.
Azt tekintik iskolaérettnek, aki tud egyhelyben nyugodtan ülni és figyelni. Az iskolában óra közben nem kelhet fel, és nem is szaladgálhat.
Az iskolaérettségnek testi, értelmi és szociális kritériumai vannak. Az nem probléma, ha nem hibátlan az emberalak-ábrázolása, melyre nem mellesleg van egy ún. Goodenough-teszt is.. Ki lehet vele számítani, hogy korához képest elmaradott, megfelelő vagy fejlett-e a rajzkészsége a gyermeknek.
Viszont, és ez a fontos: az már probléma, ha a feladattudata, feladattartása, figyelme (stb) nem megfelelő. Egy iskolaérett gyermek nem szalad el játszani, ha az óvónő arra kéri, hogy csináljon meg valamit (legyen ez rajz, bármi). Legalább 20 percig!!!! leköthető, anélkül, hogy másfelé kalandozna a gondolata.
" Az óvónő szerint ezért sem mehet suliba"
Ezek szerint nemcsak az emberrajzolással van gond, hanem mással is.
Én személy szerint örülnék, ha a lányom maradhatna még egy évet oviban, sőt meg is teszek mindent azért, hogy maradjon. Ő is 5 éves, de a figyelme katasztrófa. Pedagógus vagyok, tudom, látom, hogy az iskola nem sétagalopp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!