Autista 3.5 éves az integrált óvodai környezetben 4 órában hogy működött nálatok ...?
Nos! A kérdés kusza, de muszáj volt valahogy. Gyermekem integráló oviba mehet, beszél, kérésre wc-re megy, ugribugri énekes bohóc. Imádom! Nem agresszív, hiányzik az elmesélés még, de foglalkoztatható és nagyon okos, csak nem szereti ha követelnek tőle, vagy túl határozottan illetve túl simulékonyan közelítenek. Zenekedvelő, rosszcsont.
Nálatok hogy volt? Elég stesszes, izgulós fajta. Körömrágós, fogcsikorgatós, de már próbálja kifejezni hogy mit nem szeretne, vagy nem szeretne.
Óvónénik mire voltak vevők? Mi az amit kérhetek tőlük? Az ovi mellett lakunk. Oké, hogy 4 óra, de mi van ha már 2 óra alatt kibukik? Sír még 2 órát? Beszoktatás? Minden érdekel. Jogok, cselek, ötletek, gyerek hogy viselte, ha rosszul jött ki mi volt amikor azt mondtátok elég, inkább mégsem lesz jó. Hogy változott a gyerek viselkedése, mikor kezdett egész napos lenni? Bármi ami jól jöhet ...
Én csak kitartást kívánok,mert ez még ettől is nehezebb lesz,mint amit most elképzelsz sajnos.És ezekre a kérdésekre az ovitok fog tudni válaszolni(ha akar).
Az én meglátásom(tapasztalatom), hogy az integráció kizárólag papíron működik.
Enyhe autista a lányom. Ő ovi előtt fél évet járt bölcsibe, 3 éves korától.
3.5 évesen ment oviba.
Bölcsibe 3 évesen úgy ment,hogy nem beszélt egyáltalán és pelusos volt. Nem jelezte egyáltalán a pisit sem.
De ott megtanították,hogy wc-re kell menni, és elindult a beszéde is.
Emellett 20 hónapos korától már kapott a Szakszolgálattól és a kórházban is fejlesztéseket. Itthon pedig 2-3 éves koráig csináltuk a TSMT-t.
Mikor oviba ment,tökéletesen működött a gyerek. Szó szerint működött, mert kb egy robot volt. Csinálta,amit mondtak neki,kezdetleges beszéddel konmunikált is. Valamennyit evett, aludt szépen, és ha ment a csoport wc-re,pisilt.
Így ment 3 évig.
A nagycsoportot 2x járta. Utolsó évben már elkezdett nyitni a gyerekek felé,és barátkozott is!
Addig kint-bent az óvónő mellett volt.
Szerencsére az óvónők "elbabáztak" vele. Szerették. Azóta is kérik,hogy néha nézzünk be.
A lányom hatalmasat fejlődött 7 éves koráig az oviban. Kiderült, hogy 120 feletti IQ-ja van, 6 éves korától ír-olvas.
Ehhez kellett a millió sok fejlesztés, amire elhordtam és a bölcsi-ovi. Nagyon sokat számított.
Sokat tanult abból, hogy egészséges gyerekek közt volt (van a mai napig,elsős jelenleg).
Szóval nekünk az integrálás nagyon bejött és működött. Sokat segített.
Annyi kimaradt, hogy normál iskolába jár,félévkor kitűnő lett. A tanítók szeretik, okos kislány.
Persze itthon néha összeomlik,ha fáradt... nehéz azért neki egész nap "működni". De szerencsére jó osztályba jár,aranyos gyerekek közé,akik szeretik és befogadták.
Mint látod, van példa, és ellenpélda is.
(Előttem is van mindkettőből, mert bizonyos szinten érintettek vagyunk.)
A #4-nek igaza van, valóban leginkább az óvodán és az óvónőn múlik.
Na meg a gyereken, mert úgyis élőben derül ki, mennyire tud alkalmazkodni az adott helyzethez.
Az ugrálás nem gond :) úgy értettem, hogy ha mondjuk tízórai van, akkor első szóra ő is menjen, pakolja el a játékokat, üljön le a helyére, egyen nyugodtan/maradjon egy helyben.
Nálunk például gondot okozott a feladatok közötti váltás (ezt most abbahagyod és ezt csináljuk), na pl ezt sem tudták kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!