6 éves kislánnyal mit szoktatok játszani bent a házban? Olyan fél-1 órás játékokra gondolok.
Mi 5 évessel videókat nézünk éppen, doityourself cuccok és ezeket valósítjuk meg.
Ma babafotelt csináltunk, meg gyurmakajákat, amik holnapra kiszáradnak és jók lesznek a babaházba, tegnap ágyneműgarnitúrát és hajpántot a babának, de slimefürdő, csikizősbirkózós, zenére táncolós, tornázás, meseolvasás, rengeteg társast is szoktunk..
Na meg az örök vond be a házimunkába dolgot
A félreértés elkerülése végett a soraimhoz: túlnyomórészt csak indirekten szabad fejleszteni a 7 év alatti gyermekeket, kizárt a játékos tanulás ilyen életkorban, bár a 6. életév némileg átmenetet képez e tekintetben. A játék meg fejleszti az ovist akkor, ha avval játszhat / olyat játszhat, amit épp szeretne, és leginkább ha ő indítja el (de a felnőtt is adhat mintát.) Ellenben a játékmódokról és fajtákról sokfélét lehet megemlíteni, ahogy tették előttem is. :)
Egyénfüggő, érdeklődésfüggő is, de ettől függetlenül is hasznos, ha mondókázunk, éneklünk, verselünk a gyermeknek (akkor is, ha nem szeret énekelni a gyermek, és/vagy még nem elég ügyes ebben), általában helyzettől, kontextustól függően (pl szóba kerülnek a farkasok, és akkor farkasos dal, körjáték, vers).
Énekes-felelgetős (Dalolva név kérdezés, stb) (Érzelmi intelligencia, szociális érés, ének készségfejlődés.)
Van, aki szeret időnként tornázni. (A nagymozgások célzott fejlődése).
Mozgásutánzó játékok. (Csigabiga gyere ki! ; Szoborjáték) (Finommotorika.)
Egyéb mozgásos játék (pl bekötött szemmel elérni a felnőttet a szoba túlfelén, a felnőtt hívogató szavára. (Hallás és mozgáskoordináció).
Javaslom többféle tevékenység csoportosításra gondolni,
pl művészetek:
irodalom (mese, vers, mondóka), ének-zene, színművészet (szerepjáték), tánc, stb.
Tudományterületek szerint:
pl környezetismeret (pl figyeljük meg a gyermekkel a pókokat akár a szobában), matematikai készségek, logikai készségek (5 éves kortól fejlődik a szabálytudat, így pl a táblás -esetleg olykor 6 évesekkel logikai- társasjátékok szerepe is megnő ekkoriban).
Fejlesztendő területek szerint:
- fiziológia:
nagymozgás, finommotorika, koordináció, koncentráció stb. (írtam már példákat, de szobában pl lehet lufival, kint meg különféle labdával a medicintől a gumilabdán át a pingponglabdáig);
taktilis (tapintás) érzékenység fejlesztése (pl zsákbamacska játék, titok, mi van a zsákban, a gyermeknek kizárólag tapintás útján kell kitalálnia, mit fogott meg éppen a zsákban) ;
- érzelmi intelligencia:
szociális-társas viszonyokat, empátiát fejlesztő játékok, decentrálást (mások nézőpontjába helyezkedés) elősegítő játékok (pl szerepjátékok, pl foglalkozások eljátszása stb).
- Kognitív készségek:
emlékezet:
(memóriajátékok, pl egyszerre csak két lapocskát szabad felfordítani, minden lapból kettő szerepel a pakliban);
figyelem és koordináció (körberajzolás, amihez épp kedve van ; mesehallgatás) ;
képzelet, fantázia (mese kitalálása fantáziából, a gyermek által, akár ismert mese részletéhez ("átköltés", folytatás)) ;
emlékezet (dúdolom az általa ismert dalok közül valamelyiket, ki kell találnia, melyik az; vagy dalszöveget mondok, el kell énekelnie hozzá a dallamát; vagy pl eltapsolom a ritmusát egy dalnak, ismerje fel, mely, általa ismertekre illik; vagy pl én tapsolom egy dal első sorát, ő a második sorát, stb)
A többieket nem ismétlem, van miből szemezgetned tőlük is. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!