Egy 8 éves gyereknek már ismernie kell az órát, és érzékelni az idő múlását?
Tudja,hogy 1/4 óra az kb mennyi?
Megérti,hogy 19 óra 45 perc az este 3/4 8,vagy negyed óra múlva 8 lesz,vagy 15 perc múlva 8 óra,vagy fél 8 múlt 15 perccel?:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elvileg igen, de ha nem tanitotta meg erre senki, akkor honnan tudná, tehát megérteni már tudja az órát.
Viszont az idöérzéke még nem kell, hogy jól müködjön, azaz nem kell, hogy "érezze", hogy eltelt bizonyos idö.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a 8 éves gyerek másodikos
Már az iskolában is tanulták az ennyi idősek az időt, ráadásul mivel 45 percesek az órák, elég hamar kialakul az időérzékük is ezzel kapcsolatban.
Tanulták bizony,de egyszerűen képtelen felfogni.
Hála égnek ez az egyetlen amit matekból nem ért,ezért kíváncsiskodom,hogy minden ennyi idős gyerektől elvárható-e már,vagy vannak későn érő típusok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mondd neki, hogy "negyed óra múlva meglocsoljuk a virágokat". Aztán negyed óra múlva mondd, hogy "eltelt a negyed óra, amit mondtam, menjünk locsolni."
Vagy el tudod neki magyarázni, hogy egy perc az az idő, amíg a másodpercmutató körbeér az óralapon. Így tudja kötni valamihez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mondhatjuk hogy igen, ennyi idősen már általában tisztában vannak az idővel. Már elsős korunkban tanuljuk az időmérést, meg tudják mondani hogy hány óra van éppen. De ez nem azt jelenti, hogy egyforma pontosan érzékelik is az eltelt időt.
De! Az, hogy ő nem érzékeli az eltelt időt, az abszolút nem baj. Belemerül a játékba, el is felejtkezik róla, hogy telik az idő. Nincs ezzel semmi gond.
Valóban hívd fel többször a figyelmét rá, nézzétek együtt az órát, tudasd vele az eltelt időt, mondd el neki többféleképpen is kifejezve! Sokszor még 4. osztályban is akadnak bizonytalanságok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!