Mit tehet ilyen esetben a szülő?
Lányom harmadik osztályos, jeles tanuló. A testneveléssel viszont gondjai vannak. Ezt az órát nem az osztályfőnöke tartja, hanem egy fiatal testnevelés szakos tanár, aki eléggé komolyan veszi ezt a tantárgyat. A lányom viszont nem tud jól teljesíteni ezen az órán, sosem volt jó az ilyesmiben. Ebben a félévben csak kettese és hármasa van tesiből. A legutóbbi szülői értekezleten beszéltem a tanárával, aki szerint nem lusta ő, mert kiveszi a részét az órából, csupán közepesen teljesít.
Látom a lányomon, hogy nagyon szomorú emiatt, a jegyeit sem meri elmondani nekem, holott egyáltalán nem haragszom az ilyesmiért. Érdemes lenne beszélni az osztályfőnökével erről a dologról? Vagy jobb nem beleszólni az ilyesmibe?
Csak a szívem szakad meg, maikor látom, hogy emiatt sír a lányom.
Ezeket a készségtantárgyakat én nem is osztályoznám. Jobban értékelhetné a tanár a kislányod igyekezetét, ha a feladatokban nem is nagyon ügyes. Ez olyan, mintha énekből megbukna valaki, mert a szerencsétlen nem tud tisztán énekelni, hiszen nincsenek ehhez meg a megfelelő adottságai. Pedig látni rajta, hogy nagyon igyekszik. Vagy ilyen a rajz is. Azért kap rossz jegyeket, mert nem tud úgy rajzolni, mint a tehetségesebbek?
Én igazságtalannak tartom a készség tárgyak osztályozását, differenciálni kéne a tanárnak, ha ügyetlenebb a gyerkőc, más feladatokban mérje le a munkáját.
Szerintem a kislánnyal beszéld meg, hogy neked ez nem annyira fontos. Kézségtantárgy, és nem lehet mindenki mindenből tökéletesen jó. Mondd meg neki, hogy büszke vagy rá, és az eredményeire akkor is ha a tesi nem úgy megy mint szeretné.
Velem ugyan ez volt a helyzet, kettes voltam tesiből, megutáltam a sportot is, mert képtelen vagyok pl helyből három métert ugrani, és a cooper tesztem is mindíg épphogy meglett. Aztán érettségi után elkezdtem futni, úszni, és mivel senki nem ordibált a hátam mögött, hogy ez nem jó, mert öt perccel kevesebb idő alatt is lefuthattam volna a kiszemelt távot, lassan megszerettem a mozgást. :) A testnevelésnek én úgy gondolom a mozgás megszerettetéséről kellene szólnia, mint arról, hogy stopperórával idegelik a tanulókat. Én is csak azóta szeretek mozogni, mióta én döntöm el milyen mozgásformát válasszak, és mi meddig esik jól.
Egy cipőben járunk....:)A kis maximalista!
Szerintem fölösleges a tanárral beszélni,a kislányodnak meg kell értenie,hogy az emberek nem mindenből egyformán jók,hogy van fontossági sorrend,és hogy el kell viselnie ezt a kudarcot,ami igazából nem is kudarc.:)
Én így állok hozzá a dologhoz,és úgy látom beválik nálunk.
Megmondom a gyermekemnek,hogy SOHA nem tudtam fejen-állni,kötélre mászni,cigánykerekezni,kézen-állni....de még az apja sem,sőt ő még úszni sem tud..(én is csak annyira,hogy talán nem fulladnék meg):))
Nekem sokkal fontosabb,hogy mindig dicséretet kap kreativitásért és a gazdag szókincséért.....:)
Most már hozzánk viszonyítja magát,megkérdezi,hogy mi mit tudtunk, és megnyugszik,hogy nálunk megugrotta a mércét.:)
Én meg sokat dicsérem azért,hogy látom,hogy nagyon igyekszik javítani.
Megértelek, de leírnám az én ált. iskolás történetemet is.
Béna voltam tesiből, ugyanúgy, ahogy a legjobb barátnőm is. Általában 3-t kaptunk mindenre. Én a többi tantárgyból 4-5 voltam, a barátnőm jobb tanuló, mindenből 5-ös.
Érdekes módon év végén ő megkapta tesiből is az 5-öst, míg én a 3-ast. Nagyon rosszul esett, hogy vele kivételeztek, csak azért, hogy kitűnő legyen a bizije.
Egyébként én sem értek egyet a készségtárgyak osztályozásával, elég lenne a szöveges értékelés, a motiválás pedig a pedagógus dolga lenne.
Az iskolának az a dolga, hogy az életre készítse fel a gyerekeket. Mindig is utáltam az olyan helyzeteket, hogy valaki azért kap jobb jegyet, mert a többiből kítűnő és hogy ez ne rontsa le az átlagát. Ha egy gyerek se rajzoni, se tornázni nem tud, akkor mi jogon kítűnő tanuló? Nem bántani akarok ezzel senkit, de gondolj bele,ez nem hazugság neki, hogy ő kítűnő tanuló? Biztosan szomorú most a kislányod, de lelki baja nem lesz, főleg, hogy te mondod neki, hogy te nem azért szereted, mert mindenből jeles tanuló. Később azok a gyerekek, akik nem találkoztak nehézségekkel nehezebben élik meg a kudarcokat, mert gondolom a főiskolára vagy a munkahelyére már csak nem mész be mentegetni!?
A tanár sem tehet róla, hogy ilyen rendszer van Mo-on, ki van adva neki, hogy melyik osztályban mit tanítson meg, mit kérjen számon és ellenőrizze le, hogy a tanulok a korusztályuknak megfelelő szintet hogyan teljesíti. Az osztályozás egy értékelési rendszer a szülő felé. Ha csak azért ad jó jegyet, mert a többiből is azt kap, az hazugság feléd! Nekem volt olyan osztálytársam általánosban, aki úgy volt kitűnő tanuló, hogy 3-4 tantárgyból kegyelem 5-öst kapott, év végén pedig büszkén vette át a könyvét az egész város előtt! Én sokkal jobban éreztem magam, hogy tudtam azok a jegyek, amik a bizonyítványomban vannak, azokért én megdolgoztam és ezt érdemlem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!