Ha esetleg a gyerekem szegregált iskolába fog járni, akkor az befolyásolja a későbbiekben az életét? Ugyanúgy érvényes az az iskola is? Még van 2 éve, de lehet az ő érdekében el kell ezen gondolkodni.
Nálunk van egy ismerős anyuka,9 éves koráig pelenkás volt a gyereke az első 4 évet szegregált autista suliba járta, utána az ötödiktől már integráltba, mert addigra sok mindent behozott.És kitűnő tanuló.
Igazából ez 3 dologtól függ.
-Milyen a gyerek állapota(s ez ugye menet közben, vagy utólag derül ki,hogy oké rengeteget dolgoztunk,a tőlünk telhetőt megtettük,eddig jutottunk.)
-mennyit foglalkozik a szülő vele
-és mennyire sok pénze van a szülőnek fejlesztésekre,vitaminokra,diétára,kiegészítőkre.
De a szomorú magyar valóság az, hogy rengeteg gyerek lehetősége bezárul 14-16-23 évesen tanulásra és bármire.
És nagyon fontos!És sajnos sok szülő ezt későn realizálja.Nekem is kb 6 éves volt a gyerek.
A gyereked fejlesztéséért TE vagy a felelős, neked kell tolni ezerrel.Nem a fejlesztő, nem az ovi, nem a nevtan,nem a suli,hanem TE!Igen,otthon,igen munka mellett,igen,minden mellett!Bárki bármit mond!És igen,kőkemény!De megéri!
Én is millió helyről hallgattam, hogy egy anya legyen anya,majd a logopédián/oviba/stbstbstb fejlődik.LÓ...f..aszt!Az én érdekem,hogy fejlődjön, senki másnak nem fontos mi lesz vele 20 év múlva.
Egy gyerek nem kocsi vagy lakás, hogy a "nevén legyen". Nem a tulajdona, csak épp ő az apja. Nem kell a vezetéknevét megkapnia ahhoz, hogy az övé legyen.
Ha meg lett állapítva az apaság kutya kötelessége fizetni, nem támaszthat feltételeket.
#4
Megkérdezhetem, mi a diagnózisotok, és milyen osztályba ment szegregáltba?
(Érintettek vagyunk, most kaptunk +1 évet az oviban, de jövő szeptemberben suli, ami valszeg szegregált lesz. De a diagnózist csak 6. év betöltése után fixálják.)
3-as: nem értek egyet. Persze te vagy érte a felelős. De csak annyiban, hogy meg kell neki találni a legmegfelelőbb fejlesztést. Az kétségtelen, hogy nem lehet elintézni annyival, hogy az oviban fejlesztik, és hátradőlni. Ugyanis az állami fejlesztések általában nem sokat érnek. Én éveken át hordtam mindenfelé a gyereket, és találkoztam jó és rossz gyógypedagógussal is. De volt olyan, aki sokat segített. És persze nekem is mondták az óvodában (mivel nekik nyilván így az egyszerűbb), hogy ez az én dolgom.
Azért azt ne felejtsük el, hogy nem véletlenül tanulják ezt 5 évig az egyetemen! Nem lehet annyival elintézni, hogy itt egy feladatsor, aztán csináljátok otthon. Ráadásul a legtöbb gyerek, aki el van maradva valamivel, eléggé ellenkezik is az olyan tevékenységekkel szemben, ami nehezen megy neki. Az egyik legnagyobb feladat az ilyen gyerekekkel kapcsolatban, hogy együttműködésre kell bírni. Ez az én fiamnál nem is mindegyik gyógypedagógusnak sikerült. Pedig ők tanulnak erről módszereket, egy laikus mégis hogy tudná ezt megoldani?
Én próbálkoztam vele, mert nekem is ezt mondogatták. Szerintem többet ártott, mint használt. Még el sem kezdődött az iskola, de máris megutálta a "házi feladatokat". Egy óvodás gyereknek nem kell házi feladat, anyuka otthon legyen az édesanyja, és nem a tanára.
Hogy a kérdésre is válaszoljak: tényleg nem mindegy, hogy milyen problémája van. Én itt a környéken nem nagyon láttam olyan speciális iskolát, ahol valóban fejlődtek volna a gyerekek. Mármint olyan szinten, hogy később érettségit, szakmát tudjanak tanulni.
Ha a gyerek nagyon érintett, nem is nagyon van más lehetőség, nem fogják integráltba felvenni.
Ha a Szakértői Bizottság javasolja neki az integrációt, akkor viszont meg kell próbálni.
Ha van speciális iskola, járjátok körül, érdeklődjetek, és a tanároknak a megfelelő kérdéseket kell feltenni. Én megtettem a fiammal kapcsolatban, nem is írattuk oda. Ilyen kérdések pl.
-Milyen tanterv szerint haladnak?
-Mennyire átjárható az integrált iskolával? Be tudják-e integrálni a későbbiekben a gyereket?
-Mi fog állni a bizonyítványában? (Nálunk 9 év után kapnak 6 általánost. Háromszor rákérdeztem, mire egyáltalán kinyögte az ofő.)
-Mi a végzettsége a tanároknak (6.-tól elvileg gyógypedagógus már nem oktathat szaktárgyat, bár most azért sok minden változott a tanárhiány miatt.)
-Mik a további lehetőségei, ha elvégezte, hol fog tudni továbbtanulni, van-e olyan szakiskola, szakképző, bármi, amelyik fogadja ezeket a gyerekeket?
Inkább kapjon egy kettest egy integráltban, ahonnan esetleg tovább tud tanulni egy szakmát, mint egy ötöst egy szegregáltban, ahonnan sehova nem veszik fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!