Ügyetlen gyerek tanulásban sem lesz jó?










Ilyen összefüggés nincs, amit mondasz.
A nagymozgásokban, egyensúlyban ügyetlenebb gyerekeknél viszont tapasztalható, a kognitív képességek közül az észlelés zavara. A kognitív képességek vagy megismerő funkciók (figyelem, érzékelés és észlelés, emlékezet, valamint gondolkodás), melyek egymással párhuzamosan, egymásra hatva, de nem egyenlő ütemben fejlődnek. Ha egy gyermeknél ezeken a területeken bármilyen eltérést tapasztalunk, az később befolyásolja a tanulási képességét, hatékonyságát.
Pl. A férjem kisebbik fia az istenért nem tudott megtanulni biciklizni. Az iskolában, első végén derült ki, hogy rész szövegértési problémája van, ami a biciklizéshez köthető egyensúlyozással van kapcsolatban. A probléma abban nyilvánult meg, hogy az agya nem tudta olyan gyorsan feldolgozni a hallott információt, ahogy az beérkezett. A szöveg eleje még megvolt neki, de amíg azt értelmezte, addig lemaradt a végéről. Ez azt is eredményezte, hogy mindig nagyon fáradt volt suli után. Miután elkezdtek célirányos fejlesztésre járni valamint falmászásra (konkrétan ezt és az edzésszintű trambulinozást javasolták, a TSMT torna mellett), sokat javult. Most 4dik év végén 4es, 5ös.
Én személy szerint biztos vinném TSMTre ha az én gyerekem lenne a lányod. Ártani nem árt, ellenben csak előnye származik belőle.





Tériszonyos voltam, soha nem másztam fel a mászókákra.
3 évesen tudtam írni, olvasni. Szépen énekeltem, a tornán kívül mindenben jól teljesítettem. Kiemelkedően okos gyerek voltam.
Ennyi köze van a mozgásfejlődésnek az okossághoz.















5-ös,
"A nagymozgásokban, egyensúlyban ügyetlenebb gyerekeknél viszont tapasztalható, a kognitív képességek közül az észlelés zavara."
Szerintem ez fordítva egyáltalán nem igaz, tehát ez nem jelenti azt, hogy aki ügyes a mozgásban az feltétlenül egy okoska. Nem is ezt jelenti a szöveg. Amúgy elég megnézni sok profi sportolót. Nem lopják el őket az eszük miatt, na. Pedig ügyesen mozognak 🤷♀️





7 éves lányomnak nincsenek rendben a nagymozgások, finommotorika. Ügyetlen.
Kevert specifikus fejlődési zavara - neki pont a kognitív képességek lassabbak- és beszédértési problémája van.





A nagymozgásokban való ügyesség amely fejleszthető torna által, a tanuláshoz szükséges részképességek erősödését eredményezik.
A mozgásfejlődés közvetlen hatást gyakorol az értelmi fejlődésre, az idegsejtek közötti kapcsolatok, a szinapszisok stabilizációja által. Megfelelő környezeti ingerekkel a folyamat optimálisan alakul.
Ezt egy tanulmányból írtam ki. :)
Fiamat vittem tornára, csak a mozgás és közösségi élmények miatt. Rengeteget ugyesedett, ez magabiztosságot is adott neki. Volt aki előírt fejlesztés miatt vitte, ők is sokat ugyesedtek. Iskola kezdésre azonos szinten voltak, vidám okos életre való ügyesen mozgó figyelmes gyermekek.
Abban segít hogy a tanulás ne egy lassú akadozó nehézkes kötelező legyen, hanem szárnyaljon a gyermek. Lehet torna nélkül is ügyes, de esetleg lassabban érti meg, vagy a figyelme nehezen összpontosul, apró hibákat vét, nem kellően rendezett struktúrát hasznal.
A torna nem kötelező de hatalmas előnyt tud adni










5-ös: persze hogy igaz, azért írtam le, mert tapasztalat. Viszont a kognitív képességek zavarából adódó problémának több oka lehet. Ezért sem lehet mondani hogy aki ügyetlen az nem lesz jó a tanulásban és fordítva sem igaz, hogy aki ügyes, az atomfizikus lesz. Ezt egy felmérés keretében egy szakember tudja megmondani. Pl. TSMT tornával foglalkozók nagyon átfogó vizsgálatot csináltak a szomszéd gyerekeivel 6-7 évesen. Ők is örökmozgók voltak, viszont a TSMT feladatok már nem mentek olyan egyszerűen. Pl gördeszkán hason gurulva mondókát kellett mondani és közben figyelni, hogy bizonyos sorrendben vegyenek föl tárgyakat a földről.
A sok mozgás piciként csak kiépít olyan idegpályákat, amik anélkül nem épülnének ki. Viszont sokszor az agyat rá kell vezetni, hogy ezeket hogy használja. A nagyobb probléma mikor ezek nem épülnek ki, mert akkor az agynak más pályákon kell helyettesítenie, ami hosszabb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!