Kinek van igaza? (ovis kérdés) bocsi kicsit hosszú lett
A kisfiam nagycsoportos óvodás,nyáron lett 6 éves.A rajzolással van gondunk,mert itthon még elrajzolgat,de csak akkor ha leülünk vele,és segítünk neki,mert azt mondja hogy ő nem tudja magában.Nem rajzolunk helyette,csak azt mondjuk neki merre húzza a vonalat,attól függ mit akar rajzolni.Viszont az óvodában nem foglalkoznak a gyerekkel,és ott így nem rajzol.Az ovónő azt mondja azért nem erőltetik mert még nem érett meg a rajzolásra,ami nekem azért elég hihetetlen,mert hát mégiscsak 6 éves!
Én úgy gondolom,hogy inkább lusták az ovónők és azért nem foglalkoznak a gyerekekkel!Amúgy más szülőnek is ez a véleménye,de eddig én vagyok az egyetlen aki kinyilvánította a nemtetszését.
Ja,és összesen az oviban 16 gyerek van,abból 3 fő nagycsoportos,rájuk jut 2 ovónő,1 dada + még egy fő aki a konyhában van,de ő is szokott a gyerekekre vigyázni.
Tegnaptól elkezdett vinni a gyerekem az oviba olyan rajzokat,amin a pontok meg vannak számozva és azt kell összekötni,(az ilyeneket itthon is magától csinálja)de ez sem tetszett az ovónőknek,mert azt mondták hogy gondolom én,hogy ovisnak ilyen feladatot adok amiben számok vannak.Pedig jobban számol a gyerekem mint egy elsős,csak még ez sem tűnt fel nekik!
Vélemények?





A nagycsoport az oviban már az iskolára való felkészités jegyében tellik - kellene hogy telljen-
ha eddig se figyeltek a fiadra akkor nem sok remény van hogy most idén majd odateszik magukat.
leginkább olyan lehet az ovi mint egy pocsolya a gondozónők egész jól elvannak csak a gyerekekkel ne kelljen foglalkozni.
szerintem irasd át ha van rá lehetőséged vagy feljeszd otthon mert igy nagyon megfogja szenvedni az elsőt jövöre...
szerintem.





Szerintem meg tényleg korai.
DE én is így oktattam a gyerekeimet. Ha érdekli/élvezi, csináld! Viszont az első 2 osztályban unatkozni fog a gyerek, mert már tudja, amit a többiek csak ott tanulnak meg.





nehéz így megítélni, mert nem írtad egyébként más területen foglalkoznak e gyerekeddel? Észre veszed e hogy fejlődik?
Egyébként ezt én sem nevezném rajzolásnak, amit te csinálsz, sőt az értelmét sem látom. Ebben igaza van az óvónőknek, egyébként ha ennyire nem élvezi a rajzolást, minek erőlteted?
Másrészt ha nemcsak a rajzolás terén, de egyébként is lusták az ovónők, korábban miért nem tettél ellene? Most az utolsó évben, évközben tűnik fel, hogy nem megfelelően fejlesztik a gyerekedet? Nyilván nem könnyű, mert nincs más ovi, de én már az első évben elgondolkodtam volna, hogy keressek másik ovit.
A mi ovinkban 29 gyerek van egy csoportban és hihetetlen micsoda munkát végeznek 3 évesekkel. Biztos vagyok benne, hogy nem lesz gond később sem.





Igaz, hogy az utolsó év az iskolára való felkészítés jegyében zajlik. DE! A gyerekek nem egyformán fejlődnek (gondolom, ezt te is jól tudod). A rajzkészségük sem egyforma. Egyik már 4-5 évesen ügyesen rajzol,a másik csak 7 évesen kezd. Ha ti mondjátok meg, hogy merre húzza a vonalat, azzal ő nem fejlődik!!! Csupán egy sémát fog megtanulni, ami nem az ő fantáziáján alapul, hanem ti "tanítjátok".gye nem gondolod, hogy majd az iskolában ilyen távirányításban fog a gyerek rajzolni????? Engedjétek, hogy ő maga a saját szintjén rajzolgasson, ettől fog fejlődni, attól, nem, hogy ti megmondjátok, hogy merre menjen a ceruza! Ez ugyanis nem az ő munkája!!!!! Ezt az óvónők is tudják, épp ezért nem irányítják (és ez nem lustaság!!!) Ha érdekel, olvasd el az Óvodai Nevelés Programja: Vizuális nevelés c. erre vonatkozó szakaszát (fent van a neten).
Másik kérdés a számos összekötősdi. Annyiban igazuk van az óvónőknek, hogy egy nagycsoportosnak még nincs szüksége arra, hogy a számokat ismerje. A számok ismerete a számfogalom kialakítása az 1., 2. osztály tananyaga.(nem egyenlő a számok egymás utáni felsorolásával vagy a szám írott formájának felismerésével!!!). De ha a gyerek magától, szívesen csinálja, hajrá! Csak arra figyelj, hogy a ceruzafogása megfelelő legyen, megfelelő legyen a lap-szem közti távolság és hogy szabadon is rajzolhasson! A szabad rajz nem csak a kézügyességet fejleszti, hanem a fantáziát, kreativitást, a színek ismeretét, esztétikai érzéket... Ja! az, hogy úgy számol, mint egy elsőt, az az oviban nem mérvadó. Eleve nem is foglalkozunk műveletekkel... az az iskola feladata. Egyébként hogy érted azt, hogy számol? műveleteket végez vagy csak számsorokat tud felsorolni? egy óvónő-tanítónő anyuka





Köszönöm mindenkinek a válaszokat,várom továbbra is a véleményeket!
A 3.válaszolónak üzenem,hogy más területen logopédus foglalkozik a gyerekkel,3 éves korától,aki hetente egyszer jár ki az oviba.Másik ovit ezért is nem kerestünk,mert a logopédus viszont nagyon jó eredményeket ért el nála,és dicséri is mindig milyen ügyes!
És nem azzal van a gond,hogy nem élvezi a rajzolást,hanem inkább nincs hozzá önbizalma.Egyszer úgy jött haza az oviból,hogy ő nem tud szépen rajzolni,és ezt valaki biztos mondta neki.
Amúgy a nővérem hívta fel rá a figyelmemet,hogy az ő ovijukban(Győrben) már a kiscsoportosoknak is megvan minden reggel a feladata(rajzolás,festés,stb.,mikor mi),és csak utána kezdenek el játszani ha megcsinálták!
Na nálunk ilyen soha nem is volt!





A rajzolás így nem rajzolás! Lehet, hogy húzgos valamerre vonalakat, de ez se élményt nem jelent a gyerek számára, se nem fejleszti.
Először meg kéne szerettetni a rajzolást (ez persze elsősorban az óvónők feladata lenne vagy lett volna). Sok festés, akár maszatolás, zsírkrétával firkálgatni nagy csomagoló papírra, stb... Nem baj, ha nem szép és első ránézésre semmi formája nincs, kis fantáziával bele lehet "látni" valamit. És a lényeg: sok-sok dicséret és biztatás.
Az írás előkészítése nagycsoportban nagyon fontos, de ezt nem csak a rajzolással lehet előkészíteni, hanem más fajta tevékenységgel is, ami a finommotorikát érinti (pl. gyurmázás, tépés, ragasztás, apró magvak válogatása).
Nem tudom, ezekre az óvodában mekkora hangsúlyt fektetnek. Sajnos nem hiszem,hogy a gyerekednek túl jót tennél azzal, hogy összeveszel az óvónőkkel.
És azt is tudomásul kell venni, hogy nem minden gyerek szeret és tud szépen rajzolni. Valószínű, hogy majd a suliban az írása sem lesz gyöngybetűs, de a te fiad meg majd másban lesz ügyes, pl a matek.





08.20-es válaszolónak üzenem:
Nálunk az ovi elvileg fél 7-kor nyit,ami azt jelenti hogy 7 óra előtt 10 perccel ér oda az ovónő,amikor már mi is visszük a gyereket,aztán a másik ovónő fél 9 körül megy,aki délutánra marad,ami azt jelenti nálunk hogy fél négy előtt már veszekednek a gyerekre,hogy haladjál már kifelé!
Aki meg reggel jön ovónő az fél 1-kor megy haza.Erre szerintem nem nagyon lehet mondani hogy délelőttös és délutános!
Sajnos nem minden ovi egyforma! :(
08.33-as válaszolónak üzenem,hogy volt olyan gyerek akinek azt mondta az ovónő,hogy ne pazaroljad az írólapot mert te csak firkálgatsz rá!Ezt a gyerek a szüleinek mondta el,és tőlük hallottam!
Bocsi hogy így mindenkinek külön válaszolgatok!
Továbbra is köszi a válaszokat! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!