Milyen játékot vegyek 3 éves kisfiúnak ami sokáig leköti?
Mágneses rajztábla
Fa kalapálós játék (kis színes fa pöcköket kell kis fakalapáccsal püfölni)
Fa vasút készlet
Golyópálya
Nagy fagolyós gyöngyfűző
Vond be a házimunkába. Kicsit lassabban haladsz majd, mint ha egyedül csinálnád, de tudtok közben beszélgetni, a gyerek rengeteget tanul és ügyesedik, és bőven van alkalmad dicsérni is.
Ha végképp nincs mód, ülj le vele játszni, pl. építeni, ésmikor már elmélyült benne, mondd, hogy te most pl. kiporszívózod a szobát, és aztán visszajösz, megnézed, hol tart. Eleinte gyakran menj oda, később növelheted az időtartamokat.
De főleg: Vond be a házimunkába!!!
Nálunk az autópályás szőnyeg lett nagy segítség. :)
Emelett leköti a barkácsolás, főzéskis játék konyhába. A rajzolás.
De ma másfél órán keresztül azzal volt elfoglalva hogy a vegyes sós kekszet perecet kiválogatta éthordókba, közben én megfőztem. 😄😄
Esetleg építőkocka? Vagy fa vonatpálya? Kislányom imádja hogy több féle vonat autó van, tudnak cipekedni, állatok is vannak hozzá.
3,5 éves lányom van
Konkrét játékszereket említettek többen, javaslom, szemezgess, próba-cseresznye... Persze ez egyfelől egyénfüggő a gyerekeknél, de nem is ez a probléma...
Én most nem játékszert sorolnék.
Engedd meg, kedves kérdező, hogy utaljak a pszichés életkori sajátosságokra: "sokáig leköti"... Nos, pszichológiai szempontból azt kell mondjam, hogy semmi. SOKÁIG semmi. A 3 évesek figyelemtartása néhány perc, csaponganak (az agyi éréssel is összefügg).
Értem, hogy míg házimunkázol, szeretnéd, hogy "lekösse magát" a gyermek, de ilyen picik többsége általában anyát, apát várja játszótársnak főleg, bár egyes 3 évesek elvannak sokszor magukban is. Viszont 3-5 percenkét váltakozik a figyelmük, többnyire ez jellemző. Bármiről legyen szó. Mesehallgatás, játék, beszélgetés.
A tevékenységük is hasonló -ilyen szempontból-, mint a figyelmük: villámgyorsan "megfőzik" a képzeletbeli ételt a játékkonyhán, majd jön a következő impulzus.
Javaslom, hogy egyszerű játékszereket vegyél neki, ám de sokfélét. Egyszerűt, mert
ad 1.: négy éves kor alatt nem értékelik, nem értik az összetettebbeket;
ad 2.: hét éves kor alatt a fantáziát az egyszerű, sematikus játékszerek (és tárgyak, pl egy darab szög, ruhakefe, masni, gomb) erősen megmozgatják, és érdekli is őket, míg a bonyolultabbak elnyomják a képzelőerőt;
ad 3.: kell nekik a képzelőerő egyfelől ahhoz, hogy kellően tanulják a világot, másfelől az elaborációjukhoz, tehát a pszichés élményfeldolgozó funkciójukhoz, ami alapvető, rendkívül fontos, főleg hét éves korig.
Viszont mivel még erősen a csapong a figyelmük, javaslok sokféle egyszerű játékszert. (Így van rendjén, hogy csapongóak: nem szabad siettetni az -önkontrollért felelős- agykéreg érését, mert akkor a kéreg alatti -kreatív agyterület- nem fejlődne rendesen. KB 6-7 éves kor az átmenet, ilyen szempontból, de még kisiskolás korban is elsősorban a kéreg alatti stimulálása kell hangsúlyosabb legyen, bár akkorra már csak kevéssel jobban.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!