Melyik osztályzási rendszer jobb alsóban?
Németországban élek, de sok magyarországi barátaim vannak, ahol a gyerekek mind kisiskolások, és látom a gyerekek dolgozatait, eredményeit.
Azt látom, hogy Magyaroszágon egy dolgozat sokkal keményebb de a pontozás sokkal nagyobb határokon belül van.
Itt Németországban 1-2 hiba és már másik osztályzat. PL 70 pont volt elérhetö, és 69 hibára 5alá(-1), 2 hibánál már 4-es(2-es). Nekem ez kicsit fura, de tudom, hogy a dolgozat azért nem volt olyan kemény, söt a tanárnö szerint ö a dolgozat elött rengeteget gyakorolt a gyerekekkel, kaptunk egy lapot amin rajta volt milyen fajta feladatok lesznek.
Magyar barátokkal beszélve azt látom, hogy azért a dolgozatok sokkal keményebbek, de akár 3-4 hiba is még simán 5-s. Ès szinte 50% -nál van hármas vagy kettes max.
Szerintetek melyik rendszer jobb?
nem tudom... azért nálatok 97%-ra már 4-est adni az elég durva, ezt nagyon kétkedve fogadom. de azt sem tartom jó dolognak, hogy 50% még 3-as legyen. Kettes, nagy duzzogva 50 felett. alatta 1-es. (középiskolában 60%-tól 2-es)
Aztán persze összpontszámtól függ a dolog, mert itt is van olyan dolgozat, ahol már 3 hiba egy jeggyel kevesebbet jelent. Sőt, nemrég egy kérdésben feszegette egy felháborodott szülő, hogy ha a 13 pontos dolgozatból 6 pontot veszít a gyerek (ami CSAK 6 pont, bár neki nem tűnt fel, hogy az kvázi a fele), akkor arra miért kell rossz jegyet adni?
Hogy a dolgozatok keményebbek lennének... nincs összehasonlítási alapom, csak a másodikosom dolgozatait látom, hogy milyenek, és egyáltalán semmi nehézség nincs bennük. Nem csak nekem, a gyereknek sem.
2-es
nekem is másodikas a nagyobbik lányom
a mostani matek dogában amit írtam ezek voltak:
100-ig össze adni és kivonni.
10 fejben számolás(tanárnö mondta és csak eredményt írtak le)
2-es, 5-s, 10-es szorzótáblából feladatok.
szorzás és osztás képek alapján való feladat leírása.(3 tányéron 5-5-5 alma és lekellett írni, hogy 3x5=15)
és 3 számsor(16,14,12... vagy 6,9,12...)
AZt gondolom, hogy ez iszonyat egyszerü és még orvérzésik gyakorolták is, de ezért a pontozás igen kemény, ahogy írtam 2 hiba már 4-es(2-es).
Magyarországi feladatok ennél sokkal összetettebbek, csavarosabbak.
Utolsó, ezzel nem értem mért itt kérkedsz, nem ez volt a kérdés.
Szerintem az túl kemény h 2 hiba már négyes, jobb ha tágabb a hibahatár, hiszen nem csak az 5-ös aki totál hibátlanra írja a dolgozatot.
Inkább az a fontosabb h reális legyen a pontok elosztása a dolgozaton belül (pl ne legyen olyan feladat ami túl nagy pontot ér, és ha azt elrontja akkor már tuti a rosszabb jegy), illetve a feladatok olyanok legyenek amilyeneket vettek addig.
Nekem most elsős a lányom, és írtak olyan dolgozatot ahol 30 pont volt a max, és 27-ig volt 5-ös, illetve tollbamondásnál pl 15 pont a max és a 14 még 5-ös, tehát itt általában 90 %.ig ötös, amit én jónak tartok (illetve kiválóan megfeleltnek hívják, de lényegében olyan mint a jegy).
nem mindegy, hány pontos dolgozatnál 4-es a 2 hiba. 20 pont alattinál az már több, mint 10%.
De én simán el tudok képzelni olyan dolgozatot is, ami vagylagos. emlékszem, tök mindegy, mit és hogyan számoltunk matekon, ha valaki bárhol tagonként egyszerűsített törtet, a tanár azonnal ráírta az egyest. Lehetett azon felül minden más hibátlan.
Vagy tollbamondásnál vannak 1-2-3 pontos hibák. minden hibapont mínusz 1 jegy volt. szóval ha valakinek egy darab 3pontos hibája volt (pl j-ly), max 2-es lehetett.
Mondjuk alapból 70 számolási feladat, amit hibátlanul kell megoldani???? Ez úgy hülyeség, ahogy van. Max arra jó, hogy az élettől is elvegyék a kedvét. Drilleztetni orrvérzésig...Egyébként ez nem tudást mér, hanem monotóniatűrést, na ezen megbuknék, mert a tizedik után írnám a számokat, aztána mi talál talál, ami nem nem. De lehet már az első feladathoz is. Igaz ti bevándorlók vagytok, lehet a tányérmosogatásra meg a szalag mellé képezik ki gyerekedet.
Magyarországon ennyire még nem rossz a helyzet. Nálunk oktatás folyik és tudást mérnek a tesztek többé kevésbé.
Számít az is, hogy pl minek, tehát milyen tudásnak a 70%-át kell teljesíteni.
Elvárható, értelmes, hasznosítható tudás (amit jó, nem árt, ha pl alaptudásként tud az ember); vagy csak pl valami tukmált, erőltetett fölösleges vacak.
Egyébként énszerintem az a normális osztályzási rendszer; amikor mondjuk 5 jegy van, és 20%-onként változik. Tehát arányosan, minden jegyre jut 20%.
Egyébként nem néztem az előbbi kommenteket, meg a kifejtést, volt-e már itt erről szó; de énszerintem lehet jó a számjegyekkel, meg a szavakkal való értékelés is. De egyébként lehet, hogy jó, hogyha ugye a szöveges értékelésnél is pl megvan minden számjegynek ugye a megfelelő szó, és nem csak egy kifejtést kapnak. Szal pl 5-ösnek a jeles; de az mondjuk ugyanaz; énszerintem senkinek nem volt baja vele anno, hogy számokat kaptunk. Tök egyértelmű volt, és kézenfekvő. Viszont már lehet, hogy elavult valamilyen szinten; de már maga az egész osztályozgatás, meg értékelgetés is. Mármint, általánosiskolában egy szintig mindenképp. De mondjuk igen, ezek alapján veszik föl a gyerekeket középiskolákba, szóval azért kellenek jegyek. Csak arra gondolok, hogy olyan módon nem kellenének jegyek, osztályozgatás, értékelgetés, hogy például a tanár elmondja az anyagot, mondjuk lehet kérdezgetni is; és akkor mindenki annyit sajátít el belőle, amennyit tud; és akkor tehát egy darabig még talán lehet, hogy semmilyen értékelésre nem lenne szükség. Na jó, továbbgondoltam, mert azért mégiscsak vannak egymásra épülő dolgok. Pl ha valakinek nem megy jól az olvasás, akkor pl egyes matekfeladatok szövegét se feltétlen fogja tudni értelmezni, és akkor már egyből emiatt az egy dolog miatt, már két dolog miatt bajban lesz. Szóval mégiscsak kell egy osztályzás, egy visszajelzés, hogy mire kéne még adott gyereknek rágyúrnia; viszont ővelük akkor érdemes lehet külön foglalkozni, akár egyesével, talán az lenne a legcélravezetőbb. Amúgy kicsit elkanyarodtam, de szerintem ez is érdekes, amit másodiknak írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!