Alsós irodalom óra, verstanulás - normális h a tanár csak az elégteleneket írja be?
Normálisnak azért nem mondanám, de vannak olyan alap követelmények, amik tényleg így működnek: vagy "megfelelt", és akkor nem írnak be semmit, vagy 1-es:(
Egy verset meg vagy tudsz vagy nem, középút nem nagyon van... (már ha rendes, lelkiismeretes tanulásra / munkára gondolunk).
A magánvéleményem azonban az, hogy nem kellene ezzel elvenni a gyerekek kedvét a verstanulástól, főleg nem ebben a korosztályban.
Hát az én lányomnál nagyon jó módszer van verstanulásra.
Kiadja a tanárnö, hogy meddig kell megtanulniuk a verset. 1-2 hét. Aki tudja az aznap fel is mondhatja amikor tudja, de legkésöbb a kitüzött idöpont végére tudni kell. Na és aki nem tanulja meg addig annak ad még 1 hetet és addig megy ez míg tényleg tudja a verset a gyerek.
Jegyet konkrétan nem kapnak rá, hanem az órai munkára kapnak jegyet és abba bele számít nagyon is.
Nekem ez a rendszer nagyon tetszik, mert így tényleg minden gyerek megtanulja, és mivel bármelyik nap felmondhatja a verset, sok gyerek már másnapra tudja, és ez motiválja a többit, gondol rá minden nap...
Ahogy az utolsó írja. Ha megtanulja,küszködik vele azért nincs jutalom,de ha nem sikerül akkor kapja a büntetést.
Ez nem igazságos.
Ez két szempontból értelmetlen. Egyrészt praktikusan, így nem lehet reálisan osztályozni év végén. Ha mondjuk Béluka a feladott nyolc versből megtanult hetet időben tökéletesen, de egyet elfelejtett vagy nem tudta megtanulni, akkor a verstanulós jegyeinek átlaga 1.00 lesz? Nyilván ezt árnyalják a dolgozatok, de így hiába tanulod meg a többi verset, javítani nem tudsz. Ez így nem túl igazságos.
Másrészt nem jellemző se az iskolarendszerre, se az életre. Nyilván azért nem fogsz ötöst kapni gimnáziumban hogy behoztad a könyvedet órára, de a jó feleletért, dolgozatért igen, mint ahogy később is a jó munkáért fizetés, esetleg bónusz, előléptetés jár.
Nem tudom mit akar elérni a tanító, de csak megutáltatni fogja a gyerekekkel a költészetet.
Nálunk annó nagyon jól működött a verstanulás jutalmazása.
Általános vége felé még a leghülyébb gyerek is megtanult 1-2 verszakot és akkor már nem kapott elégtelent.
Meg tudta volna tanulni az öt verszakot is, de leszarta nem érdekelte, elég volt neki, hogy ne bukjon meg.
Ez is egy jó motiváció, ha ugy vesszük.
Mert valamelyest tanulásra sarkal.
Viszont ha úgy lett volna, hogy akár egyet is em tud már elégtelen, akkor legközelebb semmit nem tanul mert igyis ugyis elégtelen.
Középsuliban is hasonlóan ment a versek osztályzata csak ott már okosabban csináltuk. Ugyanis könnyü versekkel lehetett szerezni potya jó jegyeket.
Még csak nem is kellett otthon bemagolni. lehetett buszon, szünetbe, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!