Jovo nyaron az 5 eves lanyommal haza koltozunk Magyarorszagra. Kislanyom itt most 5 evesen masodik osztalyos.3 nyelven beszel, szamol, ir, rovidebb szavakat ossze olvas. A tudasa teljes mertekben megfelel az otthon masodik osztalyos gyermekekevel?
Ha csak nem a mostani országotok iskolájába jár Magyarországon is akkor itthon először oviba kell járnia 1-2 évet.
Viszont a mostani országotok iskolájába Magyarországon keményen fizetős lesz , az ilyen sulik elég drágák tehát vagy fizetsz vagy gyereked ovis lesz minimum 1 évre.mivel 5 évesen még ovisok a gyerekek itt minimum 6 évesen mennek suliba.
Vagy maradsz a mostani országodban.
koszonom a valaszokat!
Hollandiaban elunk,most oktoberben toltotte a 5 evet,tehat szeptemberben meg 5 eves sem volt mikor kezdte a 2. osztalyt.
azert engedtek tovabb masodikba,mert a tudasa meg erett arra.
jovo nyaron fogunk haza koltozni,ami azt jelenti hogy akkor mar majd nem 6 eves lesz.
3. osztalyba semmikepp sem szeretnem ha menne,mert tudom hogy otthon teljesen maskepp mukodik az iskola rendszer,es tisztaba vagyok vele hogy az tul sok lenne neki.
Magyarul anyanyelvi szintem beszel,ismeri az abc is.....
Hollandul es angolul pedig tarsalgasi szinten.
az szavak olvasasa es irasa is mind 3 nyelven megy neki.
Ja! es azert van 5evesen 2. osztalyba mert itt 4 evesen kezdodik az iskola.
Te gyerekként nem magyar iskolába jártál? Ha igen, hát nem sokat változott.
Óvódában elsősorban a szabad játékot tartják a legfejlesztőbbnek (a magyar óvódarendszer egyébként a világban sok elismerést kap), szemben a nyugati montessori vagy ahhoz hasonló játékos, de irányítottabb óvódai foglalkozásokkal, majd ugye ott jön a preschool 4 vagy 5 évesen, ami egyfajta előkészítő, míg Magyarországon azok mehetnek iskolába, akik az évben augusztus 31-ig betöltik a 6. életévüket. (De sok szülő biztos-ami-biztos még egy évet visszatartja a gyermekét, meg sok van, akire rá is fér.) Szóval az elsősök itthon 6-8 évesek, akikből a legtöbb 7. És viszonylag nagy a törés óvóda és iskola között, mert az iskolában rögtön jóval több a lexikális anyag később is, mint a nyugaton, ahol marad a hangsúly a kreativitáson (ezért az iskolarendszer meg sok kritikát kap, bár midennek van előnye is), bár persze az elsőt próbálják játékosabbra venni. Mert a tanítónénik azért nem gonoszak :)
De lehet kérelmezni a korkedvezményes iskolakezdést, ennek menetéről itt írnak: [link] [link]
Csak mint előttem is írták, érdemes átgondolni, hogy a te gyereked mennyire tudná feltalálni magát szociálisan a nagyobbak között, illetve ha okos is, mennyire terhelhető.
Mi 6 és 8 évesekkel költöztünk haza idén nyáron Skóciából. A kicsi egy osztályt végzett odakint, a nagy hármat. (Tehát 5 évesen kezdték.)
Eszünkbe sem jutott osztályt ugrani velük. Az egyértelmű volt, hogy a kicsi megy elsőbe újra, csak azon dilemmáztunk valamennyit, hogy a nagy menjen-e harmadikba, ahová a korosztálya szeint tartozna (tavaszi gyerekek, elvileg nem évvesztesek), vagy küldjük inkább másodikba. Végül a második mellett döntöttünk, és nem bántuk meg.
Először is: nem ismerem a holland oktatási rendszert, de a skót iskola még nyomokban sem emlékeztet a magyarra. Nekünk, szülőknek is fel kellett venni a fonalat a rengeteg elintéznivalóval, felszereléssel, házi feladattal. A gyerek helyesírása értelemszerűen iszonyú vacak volt, folyóírással sem tudott írni, mert azt ott nem tanították. Még csak október van, de már most tanul matekból is olyat, ami eddig ismeretlen volt neki, hiába végzett el már három osztélyt. Szerencsére kifogtunk egy tündéri tanító nénit, aki nagy türelemmel áll a fiamhoz és hozzánk is, de rossz belegondolni, mit kezdtünk volna ezzel a tudással egy magyar harmadik osztályban.
A kicsi meg, hiába van elvileg előnyben az osztálytársaihoz képest, hiszen ír-olvas-számol, szenved. Idegen számára a számonkérés (már két dolgozatot írtak!!!!), a fekete pont, neki is ugyanúgy meg kell tanulnia a folyóírást, ilyenek. Hiába járt korábban már iskolába, semmivel sincs előrébb, mint azok, akik oviból jöttek, de mondjuk ismerték már a betűket.
" "folyóírással sem tudott írni, mert azt ott nem tanították" - később sem tanulják??"
Szerintem nem. Megtanulnak kézzel írni, csak nem kötik össze a betűket. A felnőttek is nagyjából nyomtatott kisbetűkkel írnak. Poénból mutattam nekik folyóírással néhány szót, és nem tudták elolvasni. :)
Off: Én is azt olvastam, hogy több országban is eltörölték a folyóírás tanítását, mint haszontalan vagy a rajztudáshoz hasonlóan opcionális tudományt (bár némely kutatások szerint azért egyik sem egészen az). (És az is érdekelne, mi lesz az erre épülő elég nagyszámú és épp elég trendi betűtípussal.) Itt találtam róla egy cikket is:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!