Más gyerek is ilyen nehezen érti meg az összeolvasást?
Bocs, eltérek a témától némileg, a 9. hozzászóló válaszáról jutott eszembe valami: nekem pont ez a gondom az egész oktatási rendszerrel – a rohanás, az hogy nincs idő semmiben elmélyedni, csak bebifláztatják a gyerekekkel a dolgokat, megírják a dolit/felelnek, majd elfelejtik.
Nem tudom megítélni, az én gyerekkoromban is így volt-e ez (nekem remekül ment a biflázás-visszaböfögés-felejtés kombó, így kitűnő tanuló voltam :)), viszont a már felsős, iskolás gyerekemen látom, mióta egy alternatív suliba jár, mennyivel több mindent tud, mivel itt valahogy van idő arra, hogy többféleképpen megközelítsék a tananyagot, kísérletezzenek, kézműveskedjenek, projekteket stb. csináljanak hozzá kapcsolódóan, és ami a legfontosabb, ettől a gyerekek élvezik a tanulást.
Márpedig a tanuláshoz (neurológiai tény) örömmel kell hozzáállni, különben nem működik. Nemrég olvastam egy interjút egy középiskolai tanárral, aki mesélte, hogy rádumálta a kollégáit, kísérletképpen írassák meg a tárgyukból ugyanazt a dolgozatot két héttel az első megírás után. Azt mondja, a fél osztály 1-es kapott minden tárgyból, még akkor is, ha elsőre csak 4-eseket, 5-ösöket írtak. Azért ez elgondolkodtató szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!