Normális, hogy elsős gyerekek ennyi házit kapnak?
6 éves a lányom,most kezdte az elsőt.
Délután edzése van,így a tanulási időben nincs ott,itthon kell megírnia a házikat.
Általában 17 óra körül kezdi,sokszor egy órán keresztül folyamatosan írja a házikat,és nincs kész velük....
Az összes idő,amit tanulással tölt kb.1,5 óra.
Nem rossz tanuló,szóval nem azért ül eddig a lecke felett,mert lassú.
Nálatok is ennyi házit kapnak a gyerekek?
Kulfoldon elunk, de itt is sokat kapnak. Masodikos a lanyom, de tavaly is volt olyan, hogy az olvasassal, a megirando leckekkel es a kulon hataridore feladott konyv kiolvasasaval 1,5-2 orat toltott.
En nem emlekszem, hogy annak idejen en ennyi lecket kaptam volna nap mint nap elso osztalyban.
Mi emiatt költöztünk külföldre. Az elsős lányomnak heti 3 nap volt 6 órája, 2 nap pedig 5 órája. A napköziben ugyan megcsinálták a házit (heti 2 délután volt csak sport jellegű különórája, de az is az iskolában, így a házi akkor is belefért).
Sokat stresszelt, rágta a körmét, állandóan fáradt volt.
Most negyedikes, itt napi 20 perc a házi (nem csinálják a napköziben, akkor csak az udvaron vagy bent játszanak),
és még mindig csak napi 3-4 (!) tanórája van.
Én ugyan a mostani rendszerre nem látok még rá, de elevenen él bennem a régi.
4ig voltunk napköziben, és volt, hogy onnan is maradt feladatom. A mai napig emlékszem, hogy utána meg a szüleim átnézették velem és kiradíroztatták a csúnya nyolcasokat, és sötétben gyakoroltuk A3as lapon a mozdulatot.
Nincs ezzel semmi baj szerintem, mondjuk mi nem is minden nap jártunk edzésre, hanem napközi után világosban udvaron voltunk, majd mikor kezdett sötétedni vagy kész lett a vacsi bejöttünk.
Én úgy vettem észre csak annak nem tetszenek a dolgok, akiknek nagyon régen volt már, és megszépültek az emlékei, vagy akkoriban még tényleg nagyon más idők jártak..
Akkor sem korrekt dolog 1,5 óra házit adni főleg nem egy elsősnek. Azért jár iskolába, hogy ott tanuljon.
Aki lassabb vagy nehezebben tanul, koncentrál, esetleg otthon vannak problémák, ami miatt nem tud annyira odafigyelni (akárcsak kistestvér), az már itt elkezd lemaradni, ez teljesen elfogadhatatlan irány.
Az oktatást már a legtöbb poszt-szovjet államban megreformálták, nálunk beragadt. Eleve a frontális oktatásra mennek rá, ahol egyirányú az információáramlás. Ez felnőttnek is megterhelő, hát még egy gyereknek.
Az angolszász oktatási rendszer jobban tetszik. Ott 4 évesen kezdik az iskolát, de lassabban haladnak. Ugyanúgy 6 évesen tudnak olvasni, csak két év alatt tanulják meg, nem "szeptembertől karácsonyig", ami rohamtempó. Ráadásul az általad leírt kötött forma, kötelező jelleg miatt a gyerekek természetes kíváncsiságát bitang gyorsan kiölik.
A technológiai fejlődést se követik le, pedig bőven ki lehetne aknázni. A gyerekem még csak 3 éves, de amikor szóba kerültek abolygók, rákerestem a youtube-on animációra és elmagyaráztam neki a Naprendszer működését. Megértette, 3 évesen, mert könnyen emészthető, vizuális inger is volt hozzá. A szakkifejezéseket még kihagytam, de szerintem egy év múlva simán be lehetne húzni az elipszist, a geoidot, a keringési pályát, stb. A geoid ugyanúgy ismeretlen szó neki, mint bármelyik más, ritkábban használt szavunk. A szénsav szót se ismeri (nem szeretjük, ezért ő is bukta), de nem rajta múlik. A korosztálya ismeri. Nem nehezebb egyik sem a másiknál.
Vagy megkérdezte múltkor, hogy mi a robbanás. Nem állhattam neki itthon bombát gyártani, így megint youtube. Sőt, a "hol jön ki a kisbaba?" kérdéstkört is a youtube demonstrálta. Elmondtam, hogy mire számítson, hangot levettem. Annyira érdekelte, hogy legalább tíz ilyen videót megnézett (kitolási szakaszt), de animációt is.
Ha egy ingyenes, jogdíjmentes platformon már ilyen kicsi gyerek is ennyire könnyen tanítható, mi mindenre lehetne egy iskolai tananyag mellé használni! Írás-olvasást is oktatnak videókban - bár inkább angol nyelven találtam ilyet, magyarul szűk a kínálat.
Tartok is majd az iskolától. Csak azért nem gondolkodunk magántanulói státuszban, mert a szocializációs részt mi nem tudnánk pótolni.
#3
Nem feltétlenül rossz az. Mire a most 6 év körüli korosztály felnő, addigra nem az adatjellegű tudás, hanem a készségek lesznek mérvadóak a munkaerőpiacon.
Ennyi idősen szociális készségeket kellene inkább fejleszteni, lassú ütemű tanulás mellett. Természetesen szükség van alapvető ismeretekre, de inkább az összefüggések felismerésére helyezném a hangsúlyt a magolás, mechanikus gyakorlás helyett (kivéve sportoknál).
A szép kézírást még mindig erőltetik. Irodai környezetben dolgozom, gyerekkorom óta borzasztó ronda a kézírásom. Annyira keveset kell kézzel írnom, hogy néha elgondolkozom, hogy merre kell kanyarítani az adott betűt - viszont tíz ujjal vakon gépelek, vagy a telefonomnak diktálom a szöveget és utána azt szerkesztem.
20-25 év múlva végképp ez lesz az irány. Adatokat nagyon gyorsan meg lehet keresni, már nem könyvtárba kell menni,csak a google-t bekapcsolni. Ezért is elavult a jelenlegi oktatási rendszer.
Nálunk első két évben nem volt házi, maximum olvasás.
Azt mondta az igazgató néni, hogy 8 órát vannak iskolában a gyerekek, mi felnőttek is nyolc órát dolgozunk, nekünk van még kedvünk utána dolgozni? Egész napos suli volt, délután voltak a készségtárgyak. Hétvégére se volt soha házi.
Akkor sem korrekt dolog 1,5 óra házit adni főleg nem egy elsősnek. Azért jár iskolába, hogy ott tanuljon.
És ezt délután napköziben meg is lehet csinálni.
Csak éppen a kérdező gyereke nincs ott!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!