Van értelme a hatosztályos gimnáziumnak?
Én szerettem. Az általánosban sok olyan osztálytársam, akik miatt lassan haladtunk. Így a jobb tanulók, mind unatkoztunk. Eleve a gimis környezet is jobban tetszett, és persze az elvárt szint is sokkal megfelelőbb volt. Az általánosban az osztályom 7iktől csak még rosszabb lett, hiszen a jótanulók mind elmentek 6 osztályosba.
Szóval én csak ajánlani tudom.
Egy osztálytársamat a szülei átrakták 6osztályosba. Gyűlölte az új iskolát és az osztálytársait is, reggelente 10 perc séta helyett több mint 1 órát kellett tömegközlekednie, ráadásul 8. után ugyanúgy megírta a felvételit és egy olyan osztályba került, ahova egy másik osztálytársam is (aki 8.-ig általános iskolába járt)
Összegezve: jobb tanuló nem lett, de legalább tiszta stressz volt 2 évig. Nem tudom mostanában hogy érzi magát, de sosem irigyeltem, amiért ilyen "lehetőséget" kapott.
Ez gyerek, személyiségfüggő.
Én 6 osztályos erős gimibe jártam, imádtam.
Most Waldorfban tanítok. Nem mindenkinek ajánlom ezt a gimit. Pl. én egy olyan gyereket kaptam, akinél már most látom, hogy valószínűleg nem ez az iskola lesz a nyerő.
Minden gyerek más és a számára megfelelőt kell megtalálni. Ez a nehéz kérdés. Mit szeret a gyerek, a versenyhelyzeteket, a középpontban lenni, milyen szituációkban tud kibontakozni, mi okoz neki örömöt. Szorongó, bírja a terhelést, hogyan dolgozza fel a kudarcokat, feldolgozza-e... Erre kell figyelni és akkor nem tudsz rosszul dönteni. Sok sikert!
Nem akarok általánosítani, biztos vannak jó hatosztályosok, DE!
Az ilyen iskolák többsége olyan, ahogy az első leírta. A tanárok nagyon sokszor direkt lerombolják a gyerek önbizalmát, azt sulykolják belé, hogy "te egy senki vagy, és legyél hálás, hogy itt lehetsz"
Túlságosan erőltetik a dolgokat, egyszerűen elvész a gyerekkor minden öröme. Egy hatodikos gyerek 11 éves.
Annyi idősen még szaladgálásra, labdázásra, bújócskázásra, vagy kövezzetek meg, de számítógépen játszásra is kell legyen idő. Az lesz teljes értékű felnőtt, aki megélte az igazi felhőtlen gyerekkort :)
Persze mindenhol van házi, de az ilyen intézmények olyan mennyiségben zúdítják a gyerekre az anyagot, hogy maximum aludni lesz ideje este, meg előtte enni egy tál ételt. Sport kizárva pl, a sok házi és tanulnivaló miatt, pedig az nagyon fontos.
Arról nemis beszélve, hogy az érettségi sztenderd. Az erős gimikben még az átlagosnál is sokkal több baromi felesleges dolgot sűrítenek a követelmények közé, ami az érettségin nem fog visszaköszönni.
Felesleges időpocsékolás.
Ez gyerekfüggő, iskolafüggő, tanárfüggő.
Én 8 osztályosba jártam, imádtam az elejétől fogva. Mert jó volt a társaság, jó volt velük együtt lenni 8 évig. A tanárok jófejek voltak, és 10 éves korunkban nem kezeltek minket gimnazistaként, ugyanúgy játszottunk, "gyerekeskedtünk", mintha általánosban lettünk volna (színvonalas gimi volt amúgy). Nem hajszoltak minket agyon, de jó tanulmányi eredménye volt mindenkinek. Az osztályom 80 százalékával a mai napig összejárok, pedig 6 éve érettségiztem.
Szóval én nem érzem, hogy hátrányba kerültem volna.. ms iskolában meg lehet hogy tök más lett volna a tapasztalatom. Ezt nem lehet általánosítani.
Engem az tett sikeress emberré, hogy semmilyen tgozatra nem vettek fel, így a lenézett sim gimis osztályb jártem. Én voltam a legjobb, volt időm nyelvet tanulni, és szépen felkészültem a jogi egyetem felvételijére.
Akiket szétszivattam a csoda tagozatokon, nem jutottak be, mert nem volt elég pontjuk, és nem volt idejük felvételire tanulni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!