Első osztályos kisgyereknek jobb ha évet ismétel, vagy sem?
Kisfiúnk novemberben volt 7 éves. Logopédiai fejlesztésre jár ovis kora óta. Megkéset beszédfejlődése volt kicsi korában, 4-5 évesen kezdett beszélni, előtte csak bababeszéde volt. De onnantól, hamar utolérte kortársait. A fejlesztések nagyon sokat segítettek. Kiválóan haladt/halad! Minden évben nagyon jól teljesít a Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság felmérésén. Minden évben megállapítják magas a szókincse, nagyon magas az IQ-ja, 3-4 évvel a korabeliek előtt jár. Egyértelműen javasolták neki az iskolakezdést ebben a tanévben. De a körzeti iskola már a beiratkozásnál le akarta rázni. (tudni kell, hogy egy nagyon elit iskolának számító intézmény, sokszoros túljelentkezéssel)
Szeptember óta érezhető, hogy a tanárok rányomtak egy "hülyegyerek" bélyegzőt, mert fejlesztésre jár. Eddig mindegy egyes szülőin, azaz fogadóórán közölték velünk, szerintük igenis nem iskolaérett a gyerek, és újra kell járnia az első osztályt.
Annak ellenére, hogy folyamatosan hozza a dicséreteket, minden héten kap kitűnőket, a magtartása is jó, továbbra is ezt a sémát halljuk a tanárnőitől. Minden áron megakarnak győzni, hogy újra kellene járnia az elsőt.
Hozzátenném, a mi csemeténk szinte az egyetlen, akinek papírja van, arról, hogy fejlesztésre szorul. Osztályukban nagyon sok gyereknek van beszédproblémája, a fegyelmi gondokról nem is szólva. De egyikek sincs erről papírja, egyiket sem mérték fel szakemberek.
Mi tévők lennétek a helyünkben? Nem igazán szeretnénk más iskolába vinni, mert a környékbeli sulik színvonala, fizikai állapota szűrnyű. :-( Jelenlegi iskolája pedig nem csak kulturált, hanem nagyon aktív is. (sok rendezvény, sok lehetőség)
Miként élné meg a gyerek, ha évet ismételne?
/bocsi, a sok körítés miatt/
Azt nem értem, hogy miért szorul még mindig fejlesztésre? Hiszen írod, hogy remekül halad, dicséreteket kap, megelőzi a szakvélemény szerint a kortársait. (sima logopédiai fejlesztés miatt esetleg?). És ha ilyen ügyes, akkor a tanárai miért akarják ismételtetni az elsőt vele?
Az én lányom 3 évesen kezdett beszélni "érthetően", akkor javasolták az ovit (előtte otthon voltam a picivel, meg vele gyesen). Utána teljesen felfejlődött, most 3. osztályos és kitűnő tanuló.
Viszont olyan szempontból, hogy ezek szerint a tanárok nem túl jó indulatúak, lehet, hogy jobban járna, ha másik osztályba kerülne (persze ez sem garancia, hogy ott békén hagyják majd a tanárok).
Én viszont ezek alapján, amit írtál, nem hiszem, hogy beleegyeznék a dologba, csak mert később kezdett el fejlődni a többieknél.
(Sok híres,nagy gondolkodó ember életrajzában találsz ilyet: 5-6 éves koráig nem beszélt:))
Ezt borzasztó volt olvasni:
"Annak ellenére, hogy folyamatosan hozza a dicséreteket, minden héten kap kitűnőket, a magtartása is jó, továbbra is ezt a sémát halljuk a tanárnőitől. Minden áron megakarnak győzni, hogy újra kellene járnia az elsőt. "
és
" Jelenlegi iskolája pedig nem csak kulturált, hanem nagyon aktív is. (sok rendezvény, sok lehetőség) "
Mindenképp átvinném, akár most, ezen a héten. Ne a fiúcska rovására aktívkodjon az az iskola.
Nem érdekes a sok rendezvény. Csak az érdekes egy elsősnek, mennyire tud a tanítóra ráhangolódni. "Csak attól tanulunk, akit szeretünk" - mondták már a görögök is.
Az hogy dicséretet, piros pontot miegymást kap, sajnos még nem jelenti azt, hogy a tantervi követelményeket is megfelelően teljesíti. Egy jó tanító a legbutuskább gyerek számára is megtalálja azokat a lehetőségeket, amikor dicsérheti, jutalmazhatja.
Mostanra egy jól haladó elsősnek 4-5 mondatos közepes méretű betűvel írt, szótagolás nélküli szöveget illik önállóan elolvasni és megérteni, mondjuk aláhúzással jelölve a választ a szöveghez kapcsolódó kérdésekre. Persze korosztályának megfelelő témában és szókinccsel.
Tudnia kell nyomtatott szövegről másolni és rövid mondatokat diktálás után leírni.
Matekból sok helyen elvárják, hogy már ne az ujjain számoljon, bontással végezze a 10 átlépést (8+5=8+2+3), és tudjon egyszerű szöveges feladatokat megoldani.
Évismétlést akkor szoktunk javasolni, ha szótagolva írt mondatokat se tud önállóan értelmezni, bizonytalan a betűismerete. Önmagukban esetleg jól nevezi meg a betűket, de szavak olvasásakor már sok a tévesztés, diktáláskor sok betű alakításában bizonytalan, gyakoriak a betűkihagyások, betűcserék az írásában, 10 alatt is az ujján számol, de azt is nagyon lassan vagy hibásan. Nem érti a matematikai szimbólumok és a valóság, cselekvések kapcsolatát, tehát nem tud egy képről hozzá illő kivonást vagy összeadást mondani, illetve leírt művelet alapján pálcikával, koronggal megfelelő cselekvést elvégezni.
Ha nem ír és olvas legalább alapszinten, 2.-ban, mikor oldalnyi szövegeket kell feldolgozni, nagyon nehéz helyzetben lesz. Ugyanígy, ha 20 körében nincs stabil számfogalma, nem lesz mire építeni a 100-as számkört.
Megkérheted a fejlesztőpedagógusát is, mérje föl, hol tart a kisgyerek, szerinte megkezdheti-e a 2. osztályt.
Valóba nem kell minden évben felérésre menni, de ilyen esetben, újra elküldik. Ott is voltunk. Azt tanácsolták járja újra az elsőt a másik iskolában, azaz a logopédiai osztályban.
A gyerek nem csinál ebből akkora kardinális kérdést, mint mi szülők. :-) Jól tud alkalmazkodni, mindig is ilyen volt. (szerencsére) Szerinte jó lesz neki az új suliban. Már várja. :-)
Jelenleg az eddigibe jár táborba és nagyon élvezi. Annak ellenére, hogy egyetlen egy osztálytársa sincs ott. Remekül kijön a nagyobb gyerekekkel is!
Az eddigi szakőrre, sportra vissza fog járni az új suliból. (ott nincsenek ilyen lehetőségek)
Majd kialakul. :-)
Hello!
Nagyon szívesen! Netalán, hasonló problémátok van?
A kisfiúból mára egy igazán karakán fiatalember lett. Igen komoly srác, de amikor ott az ideje, akkor laza is tud lenni. Alapvetően igazán jó kedélyű, amolyan élet igenlő típus.
A logopédiai iskola csodákat művelt vele! Egy nagyban köszönhető alsós osztályfőnök tanárnéniének, aki egy valódi szuper pedagógus és ember. Aktívan, nagyon kreatívan terelgette a gyerekeket, akár egy tyúkanyó. Természetesen a többi tanárral is maximálisan meg voltunk / vagyunk elégedve.
Fiúnk beszédképessége teljesen utolérte, sőt szinte lehagyta a korabeli gyerekekét. Minden eddigi felmérésen újra és újra előjött, hogy igen magas a gyerek IQ-ja. Ez nagyban segítette őt a problémák leküzdéseben. Töretlenül kitűnő tanuló szinte minden tantárgyból. :-o Nagyon aprók az eredményeinek kilengései. Mozogni, sportolni is nagyon szeret. A lehetőségek és az aktuális érdeklődése is meghatározzák, mikor, mit. Az úszás, amit kis kora óta folyamatosan végez. Karatézott, táncolt, teniszezett, jég és görkorcsolyázott, most focizik.
Határozott elképzelése van a jövőjét illetően! Már két éve kitalálta, milyen irányba szeretne tovább tanulni. Mint minden gyereknek, előtte persze neki is voltak korszakos elképzelései. De már ez teljesen letisztultnak látszik. Épp egy éve elkezdett járni a megcélzott szakgimnáziumba szakkörre, ami előképzése a felvételinek. (habár nem kötelező) Nagyon élvezi! Rendíthetetlenül megy és megy minden héten egyszer.
Teljesen önállóan közlekedik a városban! Nagyon megbízható srác! Kis kora óta fokozatosan szoktattuk rá az önálló közlekedésre. Eleinte csak az iskola közeléből mehetett egyedül. Mostanában már húga is nagyon ügyesen közlekedik. Hol együtt mennek, hol külön-külön.
Még annyi jelentős változás van fiúnk életében, hogy kamaszként már próbálgatja szárnyait a lányoknál. Ez annyira jól megy neki, hogy szinte válogathat. Nemrég pl. egyszerre három lánnyal ment "randizni" a játszótérre. ;-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!